Ga naar inhoud


[DM500+] OpenPLi en Gemini sturen motor niet aan, erg vreemd....


lujo

Aanbevolen berichten

Ik heb hem nu zo staan dat tie het doet op tuner B met Tuner A uitgeschakeld.

Andersom gaat echt niet ,ik heb een mail gestuurd naar dream media en op dat antwoord wacht ik even .

(hij doet het nu ,niet meer aankomen)lol

 

mvg Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Meega1
Dat wil ik ook wel proberen alleen wat zijn dan de instellingen voor de tuners als ik meerdere satellieten wil gebruiken?
Welke sat plaats op welk nummer ,of maakt dat niet uit?
En hoe kan ik de sat plaatsen in de settingslijst aan passen?
(wat dat aan gaat ben ik nog wel een leek)

mvg Meega


Bij advanced instellingen zet je LNB1 en DiseqC 1.2.

Satelliet Astra1 19.2
use usals - no
sat positie - bv 1
dan zelfde voor Astra3 bv en dan positie 3
en zo door met alle satellieten die je wil instellen met allemaal eigen positie nummers.


Dan zet je op ned1 19.2, ga je naar motor instellingen en je zoekt hier de beste signaal. Heb je deze gevonden, zet je positie 1 en sla deze op. Vervolgens zet je TV Noord Holland, weer naar motor instellingen, heb je goed signaal gevonden ( kan je altijd bijstellen met fijne tuning ) zet je positie 3 en sla deze op.
Zo kan je doen met rest van satellieten die je wil ontvangen.
Duurt wat langer dan met usals maar wel fijner ingestelde schotel op de posities. Eens gedaan, maak je backup of schrijf de posities nummers op een papiertje. Als je in toekomst weer gaat flashen, hoef je alleen restore te doen of als je geen backup hebt, voer alleen satelliet posities beneden in en klaar is kees, hoef je niet iedere keer opnieuw te zoeken.

Suc6.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu
Duurt wat langer dan met usals maar wel fijner ingestelde schotel op de posities.


Das natuurlijk gelul van de bovenste plank.
Zo omzeil je een matig op USALS afgestelde schotel, een perfecte afstelling op USALS heeft altijd de voorkeur, want alléén dan kun je zeggen dat je schotel maximaal ontvangt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: kistedu
Duurt wat langer dan met usals maar wel fijner ingestelde schotel op de posities.


Das natuurlijk gelul van de bovenste plank.
Zo omzeil je een matig op USALS afgestelde schotel, een perfecte afstelling op USALS heeft altijd de voorkeur, want alléén dan kun je zeggen dat je schotel maximaal ontvangt.


Never nooit kan een voorgeprogrammeerde instelling beter zijn dan handmatige, al is op 0.1db verschil, handmatig zal altijd nauwkeuriger zijn. Dat is eerder een " luie " instelling voor mensen die geen zenuwe hebben om deze handmatig te doen of weten niet hoe ze moeten doen.
Heb meer dan 1000 schotels geinstalleerd en tot nu toe geen klachten wat schotel installatie betreft, zelfs bij keiharde storm.

18 jaar ervaring in schotel en GSO techniek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

handmatig zal altijd nauwkeuriger zijn.

Als je handmatig nodig hebt dan staat je schoteltje niet goed afgesteld. Dus als je het nodig hebt is het juist onnauwkeuriger.

Alles valt en staat wel dat je settings goed zijn... Dus de Thor op 0.8 West en niet op 1.0 West.... en dat is nu juist wanneer een schoteltje niet gaat draaien. Als de Thor op 1.0 West in je settings staan - terwijl dat 0.8 moet zijn zoals een goede satellites.xml naar verwijst.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu

Heb meer dan 1000 schotels geinstalleerd en tot nu toe geen klachten wat schotel installatie betreft, zelfs bij keiharde storm.

18 jaar ervaring in schotel en GSO techniek.


Lekker klantvriendelijk als jij de mensen opzadelt met zo`n handmatige configuratie die telkens opnieuw dient te worden ingesteld.
Maar om deze discussie maar te sluiten, gelijk heb je helaas niet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: kistedu

Heb meer dan 1000 schotels geinstalleerd en tot nu toe geen klachten wat schotel installatie betreft, zelfs bij keiharde storm.

18 jaar ervaring in schotel en GSO techniek.


Lekker klantvriendelijk als jij de mensen opzadelt met zo`n handmatige configuratie die telkens opnieuw dient te worden ingesteld.
Maar om deze discussie maar te sluiten, gelijk heb je helaas niet.


Tuurlijk wel, zit altijd speling in de berekening van latitude en longitude, speling in de installatie van schotel ( hoe precies is 0.8W wat jij zet tussen de kleine streepjes van de motor???).
Mijn schotel draait vanaf 42E tot 30W met uitstekend signaal op alle satellieten. Hij draait en met usals en met handmatige instelling - die veel nauwkeuriger is. Er is altijd .Xdb die je erbij krijgt met handmatige instelling ipv usals.

Handmatige instelling is meer een service extra van mij dan een luie instelling van usals. Klanten kunnen altijd veranderen in usals en schotel zal ook blijven doen heel goed. Bij mij gaat om puntjes op de i zetten.

Heb mijn ervaring genoeg gedeelt en heb geen zin meer hier op te reageren wat installaties betreft.
Ben benieuwd of jullie professioneel bezig zijn in deze vak of is een hobby ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 600pvr met motor SG 2100A.

Ik gebruik usals met als lengtegraad 5.000 oost en breedtegraad 52.500 noord.

Mijn schotel heb ik afgesteld op sirius 4.8, dit is bijna het nulpunt(zuidelijkste punt), het sterkste signaal gezocht op sirius, daarna de schotel vastgezet en de evaluatie goed afgesteld en hij draait perfect van 53 E naar 30 W.

Bij mijn configuratieinstellingen stond sirius op 4.8 E en thor op 0.8 W. Daar ging mijn schotel niet naar toe. Op geel(nieuw) gedrukt en er kwamen 2 satellieten uit sirius 5 E en thor 1 W, toen draaide de schotel naar beide posities.

Ben er zeer tevreden mee, draait al minimaal 2 jaar.

Zelfs op pli en nabilo draait mijn schotel perfect.

Dit even ter info.

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu
Klanten kunnen altijd veranderen in usals en schotel zal ook blijven doen heel goed.
Ben benieuwd of jullie professioneel bezig zijn in deze vak of is een hobby ?


Laat maar........

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als je handmatig nodig hebt dan staat je schoteltje niet goed afgesteld. Dus als je het nodig hebt is het juist onnauwkeuriger.

Alles valt en staat wel dat je settings goed zijn... Dus de Thor op 0.8 West en niet op 1.0 West.... en dat is nu juist wanneer een schoteltje niet gaat draaien. Als de Thor op 1.0 West in je settings staan - terwijl dat 0.8 moet zijn zoals een goede satellites.xml naar verwijst.


En Littlesat gaf het juiste antwoord. Je bent nooit te oud om iets te leren. Een perfect afgestelde schotel draait exact naar de juiste positie met USALS.
Als je schotel niet juist is afgesteld heb je gelijk, dan kun je hem nauwrkeuriger met handmatig afstellen laten draaien, maar dat is dus een foutief uitgangspunt.
(zegt M_Z : 1000+1 schotels en 18+1 jaar ervaring in schotels en GSO smile )

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M_Z
En Littlesat gaf het juiste antwoord. Je bent nooit te oud om iets te leren. Een perfect afgestelde schotel draait exact naar de juiste positie met USALS.
M_Z


Mijn schotel draait op USALS van 53E naar 45W met gewoon een goede ontvangst.
Maar toch gebruik ik het al jaren meer.
Mij is gebleken dat voor de ontvangst van zeer zwakke feeds vaak een kleine aanpassing noodzakkelijk is.
Sterker nog op b.v. 10E kan ik soms nog net de onvangst van een tranponder verbeteren door me schotel iets te draaien.
Voor andere tranponders moet ik dan weer terug draaien.
Hoe dit kan weet ik ook niet, maar het is duidelijk dat USALS dan zeker niet nauwkeurig genoeg zijn voor mij.
Ook zwakke tranponders op Badr en Nilesat waren nooit optimaal met USALS.
USALS zijn leuk, maar voor sterke signalen.

Je bent nooit te oud om iets te leren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kapoentje
Origineel bericht van: M_Z
En Littlesat gaf het juiste antwoord. Je bent nooit te oud om iets te leren. Een perfect afgestelde schotel draait exact naar de juiste positie met USALS.
M_Z


Mijn schotel draait op USALS van 53E naar 45W met gewoon een goede ontvangst.
Maar toch gebruik ik het al jaren meer.
Mij is gebleken dat voor de ontvangst van zeer zwakke feeds vaak een kleine aanpassing noodzakkelijk is.
Sterker nog op b.v. 10E kan ik soms nog net de onvangst van een tranponder verbeteren door me schotel iets te draaien.
Voor andere tranponders moet ik dan weer terug draaien.
Hoe dit kan weet ik ook niet, maar het is duidelijk dat USALS dan zeker niet nauwkeurig genoeg zijn voor mij.
Ook zwakke tranponders op Badr en Nilesat waren nooit optimaal met USALS.
USALS zijn leuk, maar voor sterke signalen.

Je bent nooit te oud om iets te leren.


Amen

Dat probeer ik uit te legen maar mensen hebben hardhoofd in. Komt doordat in 99.8% van schotelrichters geen spectrum analizer gebruikt tijdens installatie of meten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu

Mijn schotel draait vanaf 42E tot 30W met uitstekend signaal op alle satellieten. Hij draait en met usals en met handmatige instelling - die veel nauwkeuriger is. Er is altijd .Xdb die je erbij krijgt met handmatige instelling ipv usals.

Ben benieuwd of jullie professioneel bezig zijn in deze vak of is een hobby ?


Mijn schotel draait van 61 west tot 68 oost met Usals. Iedere handmatige aanpassing op elke positie geeft een verslechtering.

Een hobbyist kan meer tijd nemen om z'n installatie perfect te krijgen, die tijd heeft een 'professional' meestal niet.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...