Ga naar inhoud


VOIP buster naar buiten bellen.


Aanbevolen berichten

Ik heb Voip Buster geinstalleerd op een modem van Telfort ADSL.

Dit werkt perfect met een vaste telefoon.

Heb een 085-******* nummer toegewezen gekregen.

 

Mijn vraag is, of er ook een mogelijkheid is zonder 0031 ervoor naar buiten te bellen.

Het is op deze manier toch steeds verwarrend en ook een te lang lelefoonnummer.

 

Graag advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste BL,

 

alle Voip optie's draaien in principe altijd met 0031...... nummers.

 

Als je een speciaal Voip modem gebruikt of Voip telefoon, dan kun je de voorvoegsels instellen. Dus als een nummer begint met 0?? dan maakt de router of telefoon hier 0031?? van. Haalt de nul weg en zet er eenvoudig 0031 voor.

 

Als je een lokaal (gebied gebonden) netnummer hebt, dan begint dat zonder nul. Dan zet de router of telefoon hier 0031+ ( je eigen locale netnummer) zonder 0 voor.

 

Je kunt dus een willekeurig nummer draaien met een specifiek voip modem of voip telefoon, dan zetten deze het gedraaide nummer in het juiste (Voip) 0031 formaat.

 

Deze optie zou dan in je modem moeten zitten.

 

Groet,

 

Bram

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Blackout
Hallo,
Ik heb mijn vaste telefoon rechtstreekts op het adsl modem aangesloten en de gegevens ingevoerd in het modem.
Ik bel dus niet via de PC.

Moet ik nu alsnog de software installeren?
Ik snap het niet helemaal....

Ik was niet helemaal duidelijk las ik. De software instellingen doe je eenmalig op de computer. Daarna snapt voipbuster dat je in nederland zit. De software op de computer kun je daarna verwijderen, en zal de telefoon die op het modem zit aangesloten geen 0031 meer nodig hebben.
De software op de computer heb je dus alleen even nodig voor de configuratie van je voipbuster account, daarna niet meer.
Hoop dat dit helpt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook Voipbuster geconfigureerd in mijn Telfort modem.

 

Binnen Nederland hoef je niet meer 0031 in te toetsen.

 

Ook als ik naar een 06-nummer bel, hoef ik enkel met 06 te beginnen.

 

@ Topicstarter: Je kan natuurlijk zelf proberen om even een nummer te bellen zonder 0031 ervoor wink

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hoi Greatone,

 

Ik zit ook bij Telfort(ZyXel modem),maar de voip krijgt ik niet voormekaar want bij mijn krijg ik niet werken. wel bellen met computer maar niet met losse toestel. zou je een soort beschrijving toe kunnen sturen of hier melden hoe jij de instelling hebben staan.

 

alvast bedankt,

met vriendelijk groet,

nchingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: nchingo
Hoi Greatone,

Ik zit ook bij Telfort(ZyXel modem),maar de voip krijgt ik niet voormekaar want bij mijn krijg ik niet werken. wel bellen met computer maar niet met losse toestel. zou je een soort beschrijving toe kunnen sturen of hier melden hoe jij de instelling hebben staan.

alvast bedankt,
met vriendelijk groet,
nchingo


Staat heel netjes op de Voipbuster website beschreven wink

Mocht je er nog niet uitkomen, stuur mij dan maar een PM.

Overigens heb ik een tweede account aangemaakt voor mijn I-Phone, helaas kon ik er nu geen telefoonnummer bij krijgen frown

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

12voip.com van dezelfde betamax is goedkoper. je krijgt meer freedays en belt maar voor 6 cent naar mobiel. ik zou die ook eens proberen. is allemaal dezelfde provider uiteindelijk

============================

We use opensource software

UBUNTU, ZIMBRA, OPENOFFICE

Free your pc, use Ubuntu

============================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...