Ga naar inhoud


FAQ voor VU+ beginners


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Beste mede satellietgenieters,

Ben deze week toegetreden tot de club van satelliet tot geniet :D

Dit middels een CD familie smart pack.

Dat draait naar tevredenheid, was een proef, proef geslaagd.

Dus is er een VU+ duo en een BIG schotel besteld.

VU+ forum dus hier de VU+ vraag(en)

 

Vond het een aardige, lees flinke, zoektocht om uit alle aanbod van ontvangers er een te zoeken die bij mijn gebruikswensen zou passen. En de ideale is er nog niet.

Je ziet soms door het woud van voor en nadelen en mogelijkheden de Clarke belt niet meer. crazy

En dat fenomeen lijkt na aanschaf van de VU+ door te kunnen gaan.

Want ja komende week wordt ie geleverd en dan?

Er is kennelijk een bijzonder grote mogelijkheid aan besturingssystemen , images, plug-ins, EPG’s en er zijn kennelijk ook nog software en driver update’s te doen.

Ik wil niet terug naar UPC waar dat automatisch (soms automatisch mad fout) hoort te gaan maar ik wil ook graag eens aan het TV kijken komen. Uiteindelijk is dat toch de core business van deze onderneming.

 

Is het een idee (ik zou het fijn vinden) om in dit, zo te zie zeer actieve forum , een sticky topic te maken waar dit soort beginners vragen en problemen eens op een rijtje wordt gezet?

Uitzoeken en uitvinden is erg leuk, maar mijn geliefde ziet bijvoorbeeld graag dat ik de zaak zo snel mogelijk enigszins betrouwbaar aan het lopen heb. eek

Oppoetsen met prachtige plug-ins en glinsterende programmagidsen e.d. mag wat haar betreft later.

Dus een wie, wat ,waar en hoe sticky topic, vooral voor VU+ beginnenden is dat mogelijk?

Hoe begin je, waarom doe je wat wel en wat beter niet, en wat is er daarna verder nog allemaal mogelijk, zo’n soort vorm.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik heb het zo gedaan:

 

VU+ uitpakken

 

Harddisk erin.

 

USB stickie gemaakt met een uitgepakte openpli erop.

 

VU+ inschakelen, openpli flashen

 

LNB's configureren

 

Satelliet scannen (je kan ook henksat zijn lijstje gebruiken)

 

Plugins installeren (CCCAM, RYTEC, AUTOTIMER, AUTOBACKUP, enz)

 

Met Dreambox edit je kanalenlijstjes maken

 

TV kijken.

 

Ik denk dat het een beetje afhangt van wat je zelf wilt met de box, welk image je erin wilt zetten, en welke plugins je wilt gebruiken.

 

De mijne was na ongeveer 2 uur klaar, dat duurde zo lang omdat ik zelf de satellieten gescand heb.

 

groet,

 

Wiz

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WIZ bedankt voor je antwoord.

Ik weet nog niet precies wat ik uiteindelijk allemaal wil omdat me nog niet duidelijk is wat er kan

daarom heb ik er dan meteen vragen over:

- wat is open pli, wat doet het

- ik kan er een image opzetten, je zin geeft aan dat er dus mogelijk meerdere zijn. Maar wat doet een image precies en hoe vindt ik het verschil tussen verschillende images uit?

- En waar vindt ik die images.

- CCCAM krijg ik daar mijn Canal Digitaal abbo mee aan de praat en hoe dan?

- wat is de dreambox edit waar je het over hebt?

 

Kan je vast vertellen wat voorlopig mijn idee is om met de VU+ te kunnen.

- Ik heb nu een schotel met een dubbele LNB (Canal Digitaal)

- Er komt een schotel met 6 twin LNB's

- Kijken en opnemen tegelijk

- Time shift, het liefst zo dat je een programma wat je aan het kijken bent ook kan terugspoelen.

- opgenoemen programmas via het netwerk naar de PC en omgekeerd via de VU+ afspelen wat op mijn PC staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Ik heb het zo gedaan:

VU+ uitpakken

Harddisk erin.

USB stickie gemaakt met een uitgepakte openpli erop.

VU+ inschakelen, openpli flashen

LNB's configureren

Satelliet scannen (je kan ook henksat zijn lijstje gebruiken)

Plugins installeren (CCCAM, RYTEC, AUTOTIMER, AUTOBACKUP, enz)

Met Dreambox edit je kanalenlijstjes maken

TV kijken.

Ik denk dat het een beetje afhangt van wat je zelf wilt met de box, welk image je erin wilt zetten, en welke plugins je wilt gebruiken.

De mijne was na ongeveer 2 uur klaar, dat duurde zo lang omdat ik zelf de satellieten gescand heb.

groet,

Wiz


wiz zijn werkwijze is exact gelijk aan de mijne, ook ik scan liever de satellieten ipv kant en klare lijsten toe te passen, maar elk het zijne. mijn reden is toch dat ik dan super-actueel ben en alles zo kan indelen als ik dat wil en niet zoals een ander dat doet.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

- wat is open pli, wat doet het

Dit is een image waar je vu duo op draait, even google op pli vu+duo en je komt op de juist pagina. Dit of een andere image heb je nodig om je CD kaart te kunnen gebruiken.

 

- ik kan er een image opzetten, je zin geeft aan dat er dus mogelijk meerdere zijn. Maar wat doet een image precies en hoe vindt ik het verschil tussen verschillende images uit? orginele firmware werkt niet met de CD kaart.

 

VTI en Pli zijn volgens mij de meest gebruikte en hier op forum zijn hier al topics over de verschillen.

 

- En waar vindt ik die images.

 

Google is je vriend!!

 

- CCCAM krijg ik daar mijn Canal Digitaal abbo mee aan de praat en hoe dan?

 

Gewoon CD kaart (met de chip naar boven in de VU duo plaatsen CCam installeren via het menu) en dan werkt het.

 

- wat is de dreambox edit waar je het over hebt?

 

Dit is programma wat je op de je computer kunt installeren om gemakkelijk je zenderlijsten te kunnen aan aanpassen.

1x VU+ DUO OpenPli, 2x VU+ solo

78 cm triax met quad duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bossie
-
Gewoon CD kaart (met de chip naar boven in de VU duo plaatsen CCam installeren via het menu) en dan werkt het.



zeer interessante info. of je vergist je, of je hebt een nieuwe versie...
de lol van de vu+duo is nu net dat op de tekening in de handleiding staat dat je de chip naar boven moet doen, maar hij moet in werkelijkheid naar beneden.
altijd weer goed voor een post op sat4all als er iemand een nieuwe vu+duo heeft gekocht... :D

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bossie
- VTI en Pli zijn volgens mij de meest gebruikte en hier op forum zijn hier al topics over de verschillen.


Tja alles goed en wel die kaart krijg ik wel omgedraaid als ie het niet doet :D
Maar als ik op dit forum zoek naar een vergelijking tussen PLI en VTI kom ik nergens dan in technische verhalen die of over de ene of over de andere gaan, op google dito.

Zonder een image draait er niet veel begrijp ik,er op flashen kom ik met jullie info ook wel uit, maar welke image?

Ik krijg niet echt een beeld van wat ze uberhaupt doen en ook niet van wat ze niet of niet zo goed doen.
Wellicht vraag ik teveel en wacht beter even tot ie er overmorgen is en dan via de praktijk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een kwestie van smaak denk ik. Technisch zit er niet heel veel verschil tussen OpenPli en VTi.

 

Ik heb een tijdje een dreambox gehad waar openpli Jade op draaide. Vandaar mijn voorkeur voor OpenPli. Ik heb zelf eigenlijk nooit de vu standaard firmware gedraaid, of VTI.

 

Probeer er gewoon eentje en kijk of het doet wat je wil. Uiteindelijk kost het 3 minuten om een ander image te flashen mocht het niet bevallen.

 

Mijn VU+duo staat hier nu iets meer dan 2 weken, en ik heb nog geen behoefte gehad om een ander image te flashen. Eerlijkheid gebied me ook te vermelden dat ik deze box heb gekocht met het idee probleemloos tv te kunnen kijken, en tot nog toe lukt dat prima.

 

Oh ja, kaartje moet echt met de chip naar beneden in de readers smile.

 

groet,

 

Wiz

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 'n tijdje VTi en OpenPLI naast elkaar gehad op 2 vu+duos.

Uiteindelijk ontlopen ze elkaar weinig maar een aantal dingen is net iets anders wat het hebben van 2 versies onhandig maakt omdat je je steeds vergist.

Ik heb voor OpenPLI op beiden gekozen omdat het updaten online makkelijk is (overigens m.i. onzin dat elke dag te doen, ééns in de zoveel weken of maanden bevalt mij prima nadat ik de openpli website heb geraadpleegd of de versie vandaag stabiel is.

Heel grof gesteld is VTI iest systemetischer, OpenPLI iets intuitiever, maar netto een minimaal verschil.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bossie
Gewoon CD kaart (met de chip naar boven in de VU duo plaatsen CCam installeren via het menu) en dan werkt het.

kaart niet naar boven dat is duidelijk, maar wel eerst die kaart er in en pas daarna CCCam installeren?

Verder allemaal erg bedankt voor jullie adviezen.
Ga de volgorde die in het begin al werd aangegeven aanhouden.
Begin dus met open PLI smile

Vannacht heeft m'n UPC mediabox een software update gehad.
Programma's zijn niet opgenomen en hij loopt nu vast op de programmagids. De helpdesk geeft aan dat zeker 2 dagen gaat duren voordat de update gaat worden geupdate. crazy

Kan dus haast niet wachten tot die VU+ is bezorgd.
Kan ik alleen maar mezelf op m'n kop slaan als er wat fout gaat. Maar dat kan dan wel direkt, zonder eerst in de wacht te hangen bij de helpdesk laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stefan bedankt voor je inbreng en advies.

Ik kwam bij het doorspitten van de site een topic tegen over tntsat op de VU+

Werkt dat nog steeds niet?

Fransat ook niet?

 

excuus voor het off-topic zijn, maar het draadje was niet vers

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, en nergens niet momenteel.

Fransat heb ik niet dus weet ik niet maar lijkt er ook niet op te werken

en als derde de TV Orange kaarten werken ook niet meer,

dus je moet wel erg gemotiveerd zijn om nog franse tv te willen zien (wat ik ben, want ik woon er).

probleem is in alle gevallen een lock op de hardware die meegeleverd wordt (en ik niet als extra blik in de woonkamer wil hebben)

sab was vrij vlot met het opnieuw kraken van de tntsat, het cccam team heeft het de vorige keer jammerlijk laten afweten, maar inmiddels is de key weer anders en is er voor hd nog een extra key toegevoegd.

vraag is wie op termijn het slimst is natuurlijk wink

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...