Ga naar inhoud


Waar komt Eredivisie HD?


Zuppelan

Aanbevolen berichten

Even wat speculeren...

 

Er komt een HD-zender bij. Waar? Een transponder op 8PSK? Dan had dat al lang aangekondigd moeten worden. Een extra transponder? Dan waren er ongetwijfeld meer zenders aangekondigd. Een zevende zender op een HD-transponder? Ik denk dat dat, zelfs met nieuwe encoders, optimiscch is.

 

Ik denk dat het antwoord gaat zijn: De vrijgekomen bandbreedte door de verhuizing van Film1/Sport1. Beide gebeurtenissen volgen elkaar namelijk keurig chronogisch op, met netjes wat tijd ertussen om technische problemen op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed een omschakeling naar DVB-S2/QPSK met een FEC van 2/3... Maar we zullen zien... In ieder geval is al aangegeven als ik de persberichten goed gelezen heb dat Eredivisie Live 1HD op Astra 3 komt.

 

De plekken van Film1.1, Film1.2, Film1.3, Sport 1.1 en de oude plek van Eredivisie Live 1SD... krijgen volgens mij een ander doel... De tijd zal het leren...

 

[speculatie mode]

Carchannel wordt misschien een blijvertje. Disney komt binnenkort uit de exclusiviteit bij UPC en daar heeft M7 ook goede contacten mee (TeleSat), Discovery World ontbreekt ook nog, RTL Lounche, Comedy Family/NickJr en voor Eurosport2 moet ook een plekje gevonden worden.

[/speculatie mode]

 

 

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou zomaar kunnen... Maar ik denk het niet. Maar zoveel maakt het ook niet uit want ook op 23.5 Oost komt zeer waarschijnlijk plek vrij door transponder aanpassingen (8-PSK) wat dit (ruim) compenseert. Als ze dit op alle 4 de HD transponders doen dan hebben ze er "gratis" een transponder bij.

 

Ik vermoed is dat Animax een tijdelijke oplossing is ivm de uplink in Luxemburg in combinatie met het vervallen van Arena. De uplink van deze zender niet zo 1-2-3 om te zetten en hebben ze daarom tijdelijk op de restcapaciteit van de RTL4/5/7/8 transponder gezet.

 

Er zitten namelijk nu ook mooi ECM streams op van Sky-Deutschland en hij gaat ook momenteel met een Sky-Deutschland kaart open... Er zit niet eens een cryptoworks ECM op wat nodig is voor de Oostenrijkse markt. Ik denk dat we ons met deze zender vergissen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...