Ga naar inhoud


SSH met Ubuntu 10.04LTS


satede

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: bigtwin
Je moet wel het een en ander configureren, en onder andere keys tussen de machines uitwisselen.

Kijk voor het hele verhaal eens hier


Als je het goed wilt doen wel ja.
Anders is het op de server alleen de server versie installeren

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Hmmm, Ubuntu had standaard toch ook een ssh(d) server draaien of ben ik nou even de weg kwijt?

Probeer je anders soms met root in te loggen? Bij Ubuntu staat root standaard "dicht", nou ja root heeft geen wachtwoord, dus....ik denk ik zeg het toch even wink

Als je tijdens de installatie niet kiest om openssh te installeren heb je geen ssh daemon draaien.

Over de opmerking "root heeft geen wachtwoord" dat lezen heel veel mensen als "om in te loggen als root hoef je geen wachtwoord in te vullen" wat dus onjuist is. Geen wachtwoord betekend feitelijk dat je niet kan inloggen als die user. (Alleen met "su" dus naar die user kan gaan)
Dit is niet gericht aan jou, meer als algemene informatie. smile

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het dan ook niet als commentaar hoor maar meer als een aanvulling wink

 

Voor mij is het onderhand "normaal" als een gebruiker geen wachtwoord heb je niet op het systeem kan inloggen. Echter in een windows wereld is het vaak zo anders en dat had ik even niet meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is winscp een win Secure CoPy commando, dus daarmee kun je bestanden copieren. Ik ben gelukkig minder bekend in de Windows omgeving (lang leve Linux!) maar met ssh kun je ook remote commando's uitvoeren. Bijvoorbeeld met:

 

ssh <user>@<server> '<commando dat je wilt uitvoeren>' (tussen quotes dus).

 

Ik weet alleen niet of er een ssh commando voor windows bestaat.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke via putty werkt het wel gewoon dus dat werkt, nu wil ik mijn oscam laten opstraten wanneer ik de pc opstart maar dat werkt niet omdat oscam alleen werkt als deze vanuit root word opgestart.

nu log ik gewoon in als administrator maar toch moet ik eerst "su root" intype voordat ik oscam kan op strarten.

Nu wil ik hem ook elke nacht opnieuw opstarten maar in ubuntu zit geen schedule

The birdman has left the building

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satede
Nu wil ik hem ook elke nacht opnieuw opstarten maar in ubuntu zit geen schedule

Ehm, in iedere *nix variant is een cron beschikbaar.
Zoek maar eens op "cronjob" of type eens "man cron" of "man crontab" in een shell op je linux machine.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...