Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten

Het is inderdaad het zoveelste gemankeerde pakket, net zoals bij Sport1 en Eredivisie Live. Is natuurlijk niet allemaal aan CDS te wijten maar op IPTV van Kpn zit wél alle zenders van de regionale evenals ECV 3 en 4 en alle subkanalen van Sport1.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou gaan klagen bij RTV Noord Holland... hun vonden satellietdistributie niet meer nodig omdat je een Familie pakket moest nemen... Ik vind dat meten met twee maten. Via Digitenne is het inderdaad gratis, maar dan moeten ze ook maar stoppen met de kabel... daar kost het ook meestal rond de 17 Euro per maand. En voor digitenne.... tja je mag dan een aparte decoder ervoor aanschaffen als je TV wat ouder is en DVB-T niet ondersteunt....

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over Digitenne maar over Interactieve TV van KPN, je weet wel, van die reclame met Johan "de snor" Derksen.

 

Maar de wijze van distribueren via IPTV is verreweg de goedkoopste, vandaar ook het gemak waarmee zenders worden toegevoegd. Het is dan ook hét medium van de toekomst.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Maar de wijze van distribueren via IPTV is verreweg de goedkoopste, vandaar ook het gemak waarmee zenders worden toegevoegd.

Echt niet!!! het is nu eenmaal zo dat die telefoondraadjes zolang al in de grond zitten. Zelfs van voor die tijd dat er echt al commerciele satelieten waren.... Wel is het zo dat het inderdaad goedkoper is momenteel voor zenders met een klein aantal kijkers of VOD of zenders die zelden uitzenden zoals EL3 en EL4 en Sport1Extra's.... Je hoeft er dan namelijk niet gehele transponders voor te reserveren. Satelliet-TV heeft weer het voordeel voor bulk programma's met een grote kijkcijferdichtheid en al zeker als het HD is (praktisch onmogelijk via een telefoon koperdraad). Vandaar dat Astra nu begint te pushen voor hybride oplossingen. Ik zie KPN nog fuseren met CDS...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos

Voor diegenen die een combi-ontvanger of een enigma2 ontvanger hebben met Pli of Blackhole en die rond Limburg wonen is er nog altijd de mogelijkheid om L1 via Dvb-t te bekijken. Voor mij met mijn VU+ Duo is het alleen maar beperkt gebleven tot het aanpassen van de zenderlijsten.

 

Wat betreft de Astra, inmiddels zit L1 dus achter de decoder. Kennissen van mij hebben niets van de codering gemerkt met hun family-pakket van CD, wel gaf de ontvanger opeens aan dat de Seca decodering nu actief was. Weten jullie zeker dat L1 nu op Mpeg-4 over gegaan is? Lijkt mij sterk dan. Op termijn zal het wel gaan gebeuren dan.

 

De officiële persbericht van CD hierover:

05 april 2011: TV Rijnmond en TV Noord-Holland zijn gestopt met uitzenden via de ASTRA satelliet.

 

De regionale omroepen TV Rijnmond en TV Noord-Holland hebben besloten niet meer beschikbaar te zijn voor satellietontvangst.

 

05 april 2011 : Regionale zender L1 blijft uitzenden via de ASTRA satelliet als onderdeel van het CanalDigitaal zenderaanbod.

 

De regionale zender L1 blijft beschikbaar voor satellietuitzendingen en is toegevoegd aan het Familie-, Entertainment- en Top-pakket van CanalDigitaal. L1 wordt in MPEG4 doorgegeven. Hiervoor is een HDTv satellietontvanger nodig om de uitzendingen van L1 te bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

L1 is wel degelijk naar MPEG4 gegaan. Het beeld is er niet slechter op geworden ;-) maar de 3 CS-link zenders zitten nog niet op die transponder frown

 

Binnenkort kun je met je DVB-T sticks o.a. ook Nickelodeon en 13th street van ergens in Juni tot 1 Januari 2012 gratis kijken...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Binnenkort kun je met je DVB-T sticks o.a. ook Nickelodeon en 13th street van ergens in Juni tot 1 Januari 2012 gratis kijken...

Ik schat zo eerder in dat het voor Digitenne-abonnee's gratis is, dus niet FTA.

Topfield TF-5300k | Samsung SMT-1000T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard niet... maar het draadje ging ff offtopic ivm DVB-T... trouwens eigenlijk kan het hele draadje gesloten worden want L1 stopt niet... L1 BL1EFT... maar dan wel in MPEG4 achter de decoder...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...