Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten

Is Digitenne overal beschikbaar? Want ik weet dat er nog een aantal gaten zijn in Nederland, waar het heel slecht of niet te ontvangen is...

 

Dan heb je helemaal geen regionale meer... ja... lekker op de PC kijken... ik zie nog niet iedereen dit doen. Laat staan dat ze een PC hebben...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: GHP
Want ik weet dat er nog een aantal gaten zijn in Nederland, waar het heel slecht of niet te ontvangen is...


idd. Ik woon dus in zo'n gat smile
Volgens mij zijn de regionale zenders ook nog rampen zenders.
Heb dat tenminste ooit eens voorbij zien komen in het gemeente blaadje.
Zoiets in de trant van:
"hoort u de sirene dan sluit ramen en deuren en zet de regionale zender op."




Link naar reactie
Delen op andere sites

daarmee telt afaik ook de radio uitzending :?

 

en ze gaan er maar vanuit dat je een radio hebt die geschikt is smirk

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

WTF ?

Citaat:
L1 toch langer te ontvangen via satelliet

 

Satellietbedrijf Astra heeft besloten om de uitzendingen van L1 TV vooralsnog niet stop te zetten per 1 januari. L1 heeft het satelliet-contract beëindigd vanwege de kosten. Er is een goedkoper alternatief van M7, maar in dat geval zijn huishoudens verplicht om een HD-satellietontvanger aan te schaffen. L1 vindt dat geen alternatief vanwege de extra kosten die kijkers dan moeten maken.

 

Bovendien zijn er volgens L1 inmiddels voldoende alternatieven voor satelliet-ontvangst, waaronder live tv op internet en Digitenne. Astra heeft niet bekend gemaakt hoe lang de bestaande satelliet-uitzendingen van L1, Omroep Brabant, TV Rijnmond en TV Noord-Holland nog doorgaan.

 

Zie ook weblog hoofdredacteur >>

Weblog hoofdredacteur:

Citaat:
Maandag 27 december: het Grote Spel rond de satelliet

 

Satellietbedrijf Astra heeft besloten om de uitzendingen van L1 TV vooralsnog niet stop te zetten per 1 januari. L1 betaalt daar geen cent voor. Het is een puur zakelijke zet van Astra, samen met M7 (moederbedrijf van CanalDigitaal).

 

L1 heeft het satelliet-contract beëindigd vanwege de kosten. In tijden waar de inkomsten onder druk staan, ben je als publieke omroep verplicht om zorgvuldig te kijken naar je uitgaven. Bovendien zijn er inmiddels voldoende alternatieven voor satelliet-ontvangst, waaronder live tv op internet en Digitenne.

 

M7 schermt met een alternatief, waardoor de kosten voor de omroepen lager zouden zijn. Maar in de communicatie daarover sneeuwt onder dat de programmma's van L1 dan via een andere technische norm worden uitgezonden (MPEG-4 in plaats van huidige MPEG-2). Als L1 deze kostenbesparende stap zou maken, dan betekent dat voor de Limburgse satellietkijkers dat ze een HD-satellietontvanger moeten aanschaffen om L1 te kunnen blijven zien.

 

Zo worden regionale omroepen ingezet om meer klanten te lokken voor de HD-ontvangers. Is dat erg? Laat ik voorop stellen: het is het recht van ieder bedrijf om zijn spullen aan te prijzen. Ik vind het -als bijkomend argument- in elk geval niet gepast om te kiezen voor een systeem waarmee kijkers op extra kosten worden gejaagd. Het is bovendien de tweede keer dat zoiets gebeurt. Een paar jaar geleden moest opeens iedereen een nieuwe kop kopen voor zijn schotel om de regionale omroepen, waaronder L1, te kunnen blijven ontvangen. Hebben we (terecht) veel kritiek op gekregen en daarmee zijn we ook satellietkijkers kwijt geraakt.

 

Op de achtergrond speelt nog een tweede scenario. "Een ander zeer goed denkbare variant is dat de regionale omroepen niet meer ongecodeerd blijven uitzenden", zo schrijft vakblad Satellite Magazine. In dat geval komen de regionale omroepen in het pakket van CanalDigitaal. In dit scenario ook weer extra kosten voor de kijkers.

 

Satellite Magazine denkt dat CanalDigitaal "op haar beurt de komst van de regionale omroepen en de overstap van deze zenders naar MPEG4 goed gebruiken (kan) om de satellietkijker versneld de overstap naar MPEG4 te laten maken. Voor de satellietkijker heeft deze stap als voordeel dat men dan gratis of tegen gereduceerd tarief, bij afname van een CanalDigitaal abonnement, in bezit kan komen van een HD-satellietontvanger."

 

Een heel slim spel dus. En 'gratis' is altijd een relatief begrip. Bedrijven geven nooit iets gratis weg (zou ik ook niet doen), ook al lijkt dat zo. Er zijn altijd andere verplichtingen aan gekoppeld. Het tweede scenario verklaart waarom M7 per sé wil voorkomen dat L1, net als Omroep Brabant, TV Rijnmond en TV Noord-Holland, van satelliet verdwijnt.

 

Hoe nu verder? Astra heeft niet bekend gemaakt hoe lang de bestaande satelliet-uitzendingen doorgaan van deze vier omroepen. Afwachten dus.

Bron: website L1

Datum: 27-12-2010

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
En je mag van die hoofdredacteur zeker ook alleen maar naar hun radio-uitzendingen luisteren met een buizenradio... crazy

Ach, ik denk dat L1 wel een punt heeft. Intussen wordt er volgens mij een partijtje blufpoker gespeeld met als doel om uiteindelijk toch L1 via satelliet te kunnen (blijven) aanbieden tegen lage(re) kosten voor L1.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe negatief kan die redacteur wel niet zijn.... Het is gewoon simpelweg hem persoonlijk die tegen is, zo lijkt het!!! En wat begin je dan??? Hij is gewoon gek, zeker de internet van L1 is geen alternatief. Dat is gewoon bagger, bocht, niet naar te kijken en Digetenne heeft zeker in het heuvellandschap nogal wat gaten.

 

Satelliet distributie is gewoon "TEVEEL" voor L1... De hoofdredacteur behoudt liever zijn salaris...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

die directeur moet nu eens proberen de stream van RTVNH te openen... :') gaat je atm niet lukken.. nu er eens iets is waar voor de regionalen nodig zijn...

 

mensen die dus geen kabel abbo hebben.. en geen digitenne (omdat ze in een dooie hoek zitten) kunnen dus nooit de regio zender bekijken?

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hele site van RTVNH ligt plat.

Als er echt iets aan de hand is (nu, maandag 20.30 is er een grote brand bij een grote staalfabriek in IJmuiden èn een grote waterstoring) is de site uit de lucht..... Hoe zo, rampenzender??!!

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het niet laten om off topic te schieten als reactie op het vorige bericht:

Waterdruk is hier 0 bar, kan niet douchen. Zal wel te maken hebben met die brand.

 

Website van PWN plat, storingsnummer van PWN plat, RTVNH plat, Gemeente Haarlemmermeer is alleen in kantooruren bereikbaar...

 

Je zal maar afhankelijk moeten zijn van Openbaar Omroep en Gemeente diensten geregeld door derden...

 

En nee, ik hoef niet te douchen, als ik WEET, dat er ergens geblust wordt, maar dat is het juist - overal, waar je dit hoort te horen, is alles plat.

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het is inderdaad een ramp met die zender!

 

(maar dat geldt ook voor PWN die een 24 uurs storingsnummer hebben waar je alleen hoort: "er zijn op dit moment geen mededelingen" en daarop wordt de verbinding verbroken. Hoezo, ik bel om een storing te melden niet om te horen!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies.. en nou kan het mij als noorderlink weinig boeien dat RTVNH niet berijkbaar is hier.. maar stel dat er omrop fryslan er uit zou knallen.. als er iets gebeurt? ben ik toch mooi de sjaak? :?

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit blijft dat de gemiddelde sat gebruiker destijds rond de €50,00 heeft geïnvesteerd voor een duo kop en deels ook nog zaken door een dealer heeft moeten laten installeren. Dan kom je per provincie toch gemiddeld op een investering van totaal enkele miljoenen Euro's die de satters hebben moeten dokken. En nu gaat men voor gemiddeld €3,00 per potentiële kijker per jaar nu bezuinigen. Ik denk niet dat men goedkoper klanten aan zich kan binden. In ieder geval hoor ik nu veel dat men in ieder geval niet weer extra geld gaat investeren. Als de L1 echt nodig is dan kan men nog altijd de DVB-t op de TV aktiveren, maar in ieder geval zal L1 niet meer bij de meesten op de favorietenlijst staan.

 

Lachende derde is Canal digitaal, deze heeft nu goedkoop haar tweede beam kunnen afdekken zonder dat zij een investering moest doen. Nieuwe satters zullen in ieder geval wel voor een combo moeten gaan, of voor een Enigma2 met een DVB stick, dus zal er mi. een dip komen in de CD gecertificeerde ontvangers. Ik hoop dat de dealers niet teveel voorraad hebben.

 

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...