Ga naar inhoud


[Satelliet] L1 stopt met satelliet-uitzendingen


Kowalski

Aanbevolen berichten

Citaat:
L1 stopt per 1 december met de uitzendingen via satelliet. Ook verschillende andere regionale omroepen zoals Omroep Brabant en RTV Drenthe stoppen.

De Limburgse omroep zendt sinds 1 juli 2005 via de satelliet uit. Dit was de afgelopen jaren mogelijk dankzij een subsidie van het Ministerie van OCW. L1 blijft overal te ontvangen via de kabel en Digitenne. Ook is L1 TV en L1 Radio live te volgen via de website.

Bron: website L1
Datum: 27-10-2010 14:32

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 222
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Lekker...

 

Dan vraag ik mij af of de zenders die overblijven deze transponder nog kunnen bekostigen... Straks moet ik speciaal voor de regionale zender of analoge TV, of Ziggo weer gaan aansluiten...

 

Ik begrijp ook wel dat dit vrij prijzig is... maar je jaagt nu wel weer heel veel mensen in het buitengebied op kosten omdat zij toch wel graag naar deze programma's kijken...

 

Straks gaat die hele TP weg... of ze gaan deze inzetten voor wat anders... maar zonder regionale is het aanbod niet meer compleet...

DreamBox 8000HD PVR (DVB-S/DVB-C) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

DreamBox 800HD PVR (DVB-S) - Dream Elite BH 1.3.3 - CCcam 2.1.4

WaveField T55 -0.8/4.8/9.0/13.0/19.2/23.5/28.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me laten vertellen dat Canal Digitaal de regiozenders op de valreep nog een scherpere aanbieding heeft gedaan. RTV Drenthe is er nog niet helemaal uit, maar ik vrees dat de satellietverspreiding van de regionale zenders een aflopende zaak is. Jammer!

Xsarius Galaxy 4K, Dreambox 7020 (die staat te verstoffen)

Big Bisat 28E/23E/19E/13E/ 9E/ 7E/1W

Canal Digitaal | TV Vlaanderen | HD+ | Joyne

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben er niet rouwig om

beter daar snijden waar het verkwanseld wordt

 

er was namelijk geen snars te zien dat je niet ook al elders te weten gekomen was.

en die twee drie evenementen die uitgezonden werden per jaar was die subsidie niet waard en zeker niet die paar woorden dialect.

ciao

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat je gelijk hebt, was het niet het plan van de kabinet Rutte om de regionale zenders te laten uitzenden in een

regionaal venster op Ned 1 of 2 (Ned 3 willen ze ook opheffen).

 

Met Vriendelijke Groet,

 

 

Wil Weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij... Omroep Friesland waren al eerder geruchten. Die zitten (nog) niet in de lijst...

 

"Ik heb me laten vertellen dat Canal Digitaal de regiozenders op de valreep nog een scherpere aanbieding heeft gedaan."

 

Hier valt hoop uit te putten... want het persbericht bij L1 staat niet op de hoofdpagina of zo - daar moet je echt naar zoeken.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd genoeg is het bericht bij de nieuwsrubriek weer weg, maar bij de weblog vond ik dit langere bericht:

 

Citaat:
Woensdag 27 oktober: L1 stopt met satelliet-uitzendingen

 

We stoppen per 1 december 2010 met de uitzendingen via satelliet. Ook de collega-omroepen RTV Noord-Holland, Omroep Brabant, RTV Drenthe, Omroep Zeeland en RTV Rijnmond stoppen.

 

De reden is simpel. In verband met noodzakelijke kostenreducties hebben we kritisch gekeken naar de uitgaven, waaronder ook de kosten voor distributie van onze programma’s. Ook speelt een rol dat er alternatieven zijn om L1 TV te ontvangen. Daarom hebben we geen nieuw contract voor satellietuitzendingen afgesloten.

 

L1 blijft overal te ontvangen via de kabel (analoog en digitaal) en de digitale ether (Digitenne). Ook zijn L1 TV en L1 Radio live te volgen via de website l1.nl. Kortom, ook in gebieden waar geen kabel is kan L1 prima worden ontvangen. Toen we in 2005 begonnen met uitzendingen via satelliet was dat nog niet het geval.

 

L1 zendt sinds 1 juli 2005 via satelliet uit. Gedurende de afgelopen jaren is dit gedeeltelijk mogelijk gemaakt met subsidie van het Ministerie van OCW. Slechts vier regionale omroepen - Omrop Fryslân, RTV Noord, Omroep Gelderland en RTV Oost - blijven hun televisieprogramma’s wel uitzenden via de satelliet.

Bron: website L1

Datum: 27-10-2010

Auteur: Leo Hauben, hoofdredacteur van L1

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat er 1.. dan volgen er meer smile

 

aanbod van CDS is vast Transponder naar DVB-S2 en de regionalen in mpeg4.. + nog wat CDS Zenders :+

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

anbod van CDS is vast Transponder naar DVB-S2 en de regionalen in mpeg4.

Is toch een prima optie... ca. 33% minder bandbreedte nodig... dus ook 33% minder kosten...

Ze kunnen beter met Digitenne stoppen, lijkt me goedkoper... Ook bij Digitenne zijn er geruchten dat ze het gaan coderen... Inclusief Nederland 1,2 en 3...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Geen punt.
Gewoon een dvb-t tuner in de DM8000
en je hebt je eigen regionale er weer bij. smile

Tja, maar je zal in Zeeland wonen en jouw favoriete regional is L1, heb je toch een probleempje.

Met Vriendelijke Groet,


Wil Weten
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is het utopisch, maar het lijkt me een winwin-situatie voor alle partijen (regionalen, cds en de kijker) als CDS de verspreiding op zich neemt en aan de kijker die de regionalen wil ontvangen 2 euro (of een dergelijk bedrag) per maand om de verspreiding te bekostigen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...