Ga naar inhoud


Beeld en geluid niet synchroon op NED 1, 2 en 3 HD


Satkieker

Aanbevolen berichten

Heb zin's een week dat het geluid van deze zenders niet helemaal gelijk loopt met het beeld. Dit is alleen het geval bij NED 1 en 2 en 3 HD de SD versie's van deze zenders doen het wel goed.

Zowel op de schotel als op de kabel via ziggo is dit het geval??Meer mensen die dit zien of hebben.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hemertje
melden bij CDS...

juist hemertje, dat meen ik ook
en die schoppen tegen de schenen van de techneut in Illversum.

volgens mij zit er niemand meer in de controle kamer die echt nog controleert, kijkt en luistert wat ze uitzenden en of dat aan de standaard voldoet.

als al een afwijking geconstateerd wordt is het een intern geheim (wat met audits en certificering? )
ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik lees hier niets meer over maar hoe is het met jullie vertragingen? Heb sinds afgelopen Zaterdag een VU+ DUO in mijn bezit. OpenPLI is geinstalleerd en loop ook tegen vertragingen aan op NED1,2,3HD SD zenders zijn goed.

 

Heb de Audio Synchronisatie plugin geinstalleerd. Zojuist op NED1 2200(!)MS vertraging in moeten stellen om sync enigszins goed te krijgen.

 

Het vreemde is als ik bijvoorbeeld naar het journaal kijk stel ik de vertraging in op de nieuwslezeres, maar zodra er tussendoor een reportage wordt weergeven loopt de box weer uit sync.

 

Andere HD zenders lijken hier geen last van te hebben.

Iemand nog tips/ ideeen om dit op te lossen?

 

Gr, MArc

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangesloten middels HDMI aan mijn Philips Plasma uit 2006. Helaas heb ik L/R cinch moeten gebruiken voor het geluid omdat mijn Philips geen geluid accepteert via HDMI.

 

Maar .... ook via YPbPr heb ik vertraging via dezelfde L/R cinch aansluitingen.

 

Geluid kan inderdaad ook via mijn Yamaha receiver lopen (toslink), vertragingstijd naar televisie is reeds in Yamaha versterker ingesteld.

 

Het vreemde is .... deze constructie gebruik ik ook voor mijn TVIX mediaplayer, hier geen vertraging.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt niet het out off sync als algemeen probleem duiden

 

het is echt wel afhankelijk van apparatuur en aangesloten bronnen en/of weergavesystemen.

 

heb het momenteel niet meer geconstateerd

maar een enkele keer duikte het weer op

als ik de tijd in rekening breng dat ik de VU+ in gebruik heb (maart 2010) en het bewust geconstateerd heb is het 4 a 5 avonden

 

met sp-dif kabel aan denon / tv geen geluidweergave.

ciao

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
als ik de tijd in rekening breng dat ik de VU+ in gebruik heb (maart 2010) en het bewust geconstateerd heb is het 4 a 5 avonden

Jij maakt toch ook gebruik van OpenPLI TonskiDutch?
Zou het helpen om firmware opnieuw te installeren?

Gisterenavond ook opgevallen dat mijn (net nieuwe) HD502HI tijdens opnames blokvorming geeft, of zelfs stopt. (ga nu wel oftopic, maar wellicht houdt het verband met elkaar)

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
voordat je meteen het hele image gaat vervangen, kun je ook eerst een Openpli Update ophalen
dan zullen wellicht je problemen al voorbij zijn.
ciao


Ik heb vanuit het menu een update gedraaid. Software gaf aan dat 0 modules geupdate waren? Of moet ik via TELNET bestanden updaten?

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...