Ga naar inhoud


[DM7000] Waarom werkt Vonets Wifi bridge niet met 7000


Han Peekel

Aanbevolen berichten


De 7000 kon ooit met DAF2000 plugin werken met bepaalde USB sticks. Maar in de moderne images zal het niet gaan werken, simpelweg de driver is er niet voor. Misschien een idee om zelf een driver te schrijven voor enigma 1 en wifi USB stick. Hetzelfde geldt voor alle enigma 1 dreamboxen. Zelfs enigma 2 dreamboxen kunnen vaak niet overweg met zo'n wifi USB geval.

De USB poort is bedoeld voor uitbreiding van de /var

Netwerk biedt de overige voordelen: TV op pc / laptop ; settingslijsten veranderen; binnenshuis cardsharing.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vap11g is geen usb stick. Het is een draadloze adapter met ethernetaansluiting, de usb aansluiting dient uitsluitend voor de voedingsspanning. Zou dus eigenlijk gewoon moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Han Peekel

Ik zie dat er Vonets Vap11g Wifi bridge aangeboden worden maar ze werken op alle types dreamboxen alleen niet op de 7000.

Weet iemand waarom er zit toch een netwerk aansluiting en een usb poort op ?



Ik heb toevallig een VAP11G liggen die nog op mijn 7000 moet, zodra ik het heb getest (morgen denk ik), zal ik het resultaat hier posten. Toevallig had mijn draadje over USB hubs hier mee te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tha Great Mac
Origineel bericht van: Han Peekel

Ik zie dat er Vonets Vap11g Wifi bridge aangeboden worden maar ze werken op alle types dreamboxen alleen niet op de 7000.

Weet iemand waarom er zit toch een netwerk aansluiting en een usb poort op ?



Ik heb toevallig een VAP11G liggen die nog op mijn 7000 moet, zodra ik het heb getest (morgen denk ik), zal ik het resultaat hier posten. Toevallig had mijn draadje over USB hubs hier mee te maken.


Mooi dan wacht ik even met er een te bestellen,dacht ooit eens gelezen te hebben dat er bij de 7000 een aparte voeding bijgekocht moest worden vandaar mijn vraag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Han Peekel
Mooi dan wacht ik even met er een te bestellen,dacht ooit eens gelezen te hebben dat er bij de 7000 een aparte voeding bijgekocht moest worden vandaar mijn vraag.


Kijk maar even in mijn draadje hoe ik het heb opgelost. Het werkt dus, maar in mijn geval wel met een externe voeding omdat ik multi-boot op een USB stick draai. Omdat de USB alleen voor voeding is, ga ik er gemakshalve vanuit dat het ook werkt wanneer je hem op de USB-poort prikt.

Aannemend dat je al een web-shop in gedachten had: Wat kost ie???

Ik heb de mijne in UK gekocht voor ongeveer 31 eurootjes, dat is incl. verzendkosten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac

Als je geen USB stick gebruikt, dan hoef je die reislader natuurlijk ook niet aan te schaffen.

 

Google eens op OpenMedia Wifi Bridge, kom je de aanbiedingen vanzelf tegen. Volgens mij betaalde ik rond de 21 GBP + 8,50 verzendkosten in UK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Han Peekel
Ik heb even je draadje gelezen maar dat met die reislader is denk ik de oplossing ,kost de kop ook niet.

Vonets kost bij Nederlandse webshop 49 euries excl verzendkosten, zal ook eens even in het buitenland kijken.

Bedankt smile


Ik heb nog 1 lees één liggen. € 38,50 +1,76 porto.

DM 800 HDse. Multisat op 23,5 O - 19,2 O - 4,8 O - 0,9 W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Tha Great Mac

Raar, ik heb er 1 op m'n DM7000 zitten en dat werkt uitstekend. Erbij moet ik dan weer wel ff vermelden dat ie zijn voeding niet van de USB poort van de 7000 krijgt, daar zit al een stick in. Externe voeding dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...