Ga naar inhoud


Router klapt eruit bij gebruik van bepaalde PC


MBa

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: Frank67
Nog 1 ding om na te kijken: heeft de Linksys/Cisco WRT610N ook de laaste firmware?


Is inderdaad een goede om eens te bekijken. Ook al is de router net nieuw, het zal mij niets verbazen als deze al een half jaartje in de winkel ligt.

Origineel bericht van: satencom
Wat je ook nog kunt proberen, het wifi netwerkkaartje vervangen van de
laptop van je vader.


Helaas kan dat niet. En dan niet in de zin dat het niet kan maar ik mag niets aan die PC aanpassen omdat het geen eigendom is van ons maar van de werkgever van mijn vader. Ik heb al wel eens met een losse PCMCIA kaart gewerkt (een Sweex) en dat ging voor het netwerk goed alleen de Sweex kaart die begaf het continue (zag van de +/- 15 netwerken hier in de buurt ineens helemaal niets meer).

net eens even gekeken wat netstat aangeeft... 9 TCP verbindingen zijn er "established" (bij mij zelf gaat het om 19 TCP verbindingen).

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MBa

Helaas kan dat niet. En dan niet in de zin dat het niet kan maar ik mag niets aan die PC aanpassen omdat het geen eigendom is van ons maar van de werkgever van mijn vader.


Mogelijk ligt daar het probleem. Vaak worden dat soort PC's niet bijster goed bijgehouden daar waar het nieuwere drivers, firmware etc. betreft. Soms hebben ze een paar jaar achterstand op dat gebied, als ze überhaupt al bijgewerkt worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: MBa
[..]


Mogelijk ligt daar het probleem. Vaak worden dat soort PC's niet bijster goed bijgehouden daar waar het nieuwere drivers, firmware etc. betreft. Soms hebben ze een paar jaar achterstand op dat gebied, als ze überhaupt al bijgewerkt worden.


Op het gebied van updates heb ik zelf al eens gesmokkeld... gewoon de automatische updates in XP aangezet... wat inhield dat er dik 100 updates binnen zijn gekomen en daarnaast via Windows Update via het web ook de optionele dingen geïnstalleerd.

Op dat gebied heeft deze laptop dus de laatste drivers en updates dus daar zou het niet in mogen zitten.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MBa
Op het gebied van updates heb ik zelf al eens gesmokkeld... gewoon de automatische updates in XP aangezet... wat inhield dat er dik 100 updates binnen zijn gekomen en daarnaast via Windows Update via het web ook de optionele dingen geïnstalleerd.

Op dat gebied heeft deze laptop dus de laatste drivers en updates dus daar zou het niet in mogen zitten.


Ik zou toch nog eens op zoek gaan naar drivers voor de WiFi spullen. Probeer er achter te komen wat voor type kaart het is, en ga dan bij de fabrikant kijken. Windows staat niet bekend om zijn nauwkeurigheid op dat gebied, en al helemaal niet bij XP.

Verder kun je ook proberen de IP stack wat te tweaken. De IP stack van XP is knap beroerd in vergelijking met latere versies, en en beetje tweaken kan soms veel helpen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...