Ga naar inhoud


Tv Vlaanderen lage snr


fjskmdl

Aanbevolen berichten

Ik heb al anderhalf jaar het probleem dat de tv Vlaanderen zenders voortdurend storen. Hierbij heb ik een snr van rond de 50 en AGc van 97

Op canaal digitaal en andere zenders heb ik een snr vAnn rond de 80 en agc van 97

 

Gisteren is opnieuw iemand voor de tweede maal de schotel komen uitrichten met een professionele meter en hij heeft geen problemen gevonden.

Ook werden alle aansluitingen gecontroleerd enzo.

 

Toch is tv vlaanderen in 1 van de 2 gevallen onbekijkbaar hier door voortdurende haperingen.

 

Ik gebruik een vu + duo, maar ik ben ervan overtuigd dat het geen instellingsprOblemen zijn, op mijn dm600 had ik het ook.

 

Wat kan ik verder nog probereN, heeft iemand misschien het adres van iemAnd in westvlaanderen die hierbij zou kunnen helpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik HAD in het verleden ook zulk probleem , mijn fout was dat ik voor de afstelling van de wok op bvn afstelde (deze komt iets sterker door ), echter dit bleek niet optimaal te zijn , ik heb afgesteld dmv een tvv kanaal ( vrt /vtm ) eerste de wok en dan de lnb beetje draaien , voorheen signaal 65 en nu 98% , geen last van de regen of sneeuw meer , dus mijn advies gebruik een tvv kanaal om de installatie juist te zetten

( ps een en ander heeft ook te maken met het iets verdraaien van de lnb in zijn houder , dit kan een groot verschil maken )

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer eens met een CHESS - Edition III - 0.1dB - Gold connector.

deze heb ik uitvoerig getest en deze geven echt wel meer signaal.

 

uiteraard opletten : als je schotel al niet goed geregeld is,tja dan mag je 100 lnb's gebruiken.

 

en idd de skew van je lnb ten opzichte van het brandpunt maakt ook veel uit.

 

dus daar effen toch eerst naar kijken;

 

en ja, tv-vlaanderen heeft een "zwakker" signaal dan andere zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...