Ga naar inhoud


samenvoegen ontvangst analoog kabel & digitenne via 1 coaxkabel


liberator1943

Aanbevolen berichten

ik ben bij vrienden een nieuwe tv aan 't installeren en deze is geschikt voor digitenne en analoge kabel tv.Het is voor hun belangrijk om beiden te ontvangen. Ze hebben nu nog een losse twin tuner in gebruik die via de scart is aangesloten en omdat hun tv maar 1 scart aansluit mogelijkheid heeft en verder alleen HDMI kunnen ze geen dvd-videorecorder meer aansluiten. Ik vraag me 't volgende af: als er een Conax CI Module voor Digitenne inzet en ook de analoge kabel samen wil gebruiken moeten ze de antenne ingang samen delen. Nu heb je voor de digitenne antenne een 5 volt power inserter nodig, dus wat gebeurt er dan met de analoge kabel? Hoe kan ik de analoge en digitale signalen samen voegen ? heeft er iemand al met deze combinatie ervaring? Graag uitleg over de mogelijkheden. m.v.g. liberator1943

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan niet.

 

Naja, je kan de coaxkabels wel bij elkaar brengen, maar dan is je Digitenne ontvangst waarschijnlijk slecht/afwezig (afhankelijk van of de kabelboer de betreffende kanalen in gebruik heeft of niet) en je kabel ruist. Er zijn wel apparaten om specifiek de kanalen van één kabel bij de andere te voegen, maar da's veel te duur spul (denk maar aan honderden euro's en niet te koop bij de superbuur). Dus alles bij elkaar de conclusie;

 

Kan niet.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad beide gebruiken dezelfde frequenties dus samenvoegen zal niet gaan, tenzij je de nodige (sper)filters gebruikt.

 

Overigens, kan je TV wel analoog en digitaal door mekaar ontvangen? Meestal moet je daar ook omschakelen.

 

Beste oplossing is nog een coax schakelaar.

 

Linken niet mag, google zelf maar. Kost ongeveer een Euro.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coax Schakelaar

Antenne schakelaar. 2x female naar 1x male. Om bv. de antenne kabel en een spelcomputer op de tv aan te sluiten.

 

en die ziet er zo uit

post-33015-1318261498,2919_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
Coax Schakelaar
Antenne schakelaar. 2x female naar 1x male. Om bv. de antenne kabel en een spelcomputer op de tv aan te sluiten.

en die ziet er zo uit

Die heb ik ook (precies die van het plaatje), werkt niet. De scheiding is niet voldoende, de ene bron blaast keihard over de andere heen, waar je de schakelaar ook op zet.

Als je twee bronnen hebt met een zeer zwak signaal zou het kunnen werken, bij kabel en een actieve DVB-T antenne werkt dit niet.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg bedankt voor alle antwoorden zover mede forum leden, ik denk dat ik hun ga adviseren om de analoge kabel op de dvd-recorder aan te sluiten zodat de zenders die ontbreken bij digitenne via de scart kunnen worden gekeken middels de tuner van de DVD recorder en dan een CONAX module in de tv te plaatsen. Ik denk dat ze dan toch al de meeste zenders via de digitenne zullen kijken en de paar zenders die ontbreken op digitenne via de dvd moeten gaan kijken. Dure oplossingen zijn voor hun n.l. geen optie.

M.v.g. liberator1943

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: liberator1943
Erg bedankt voor alle antwoorden zover mede forum leden, ik denk dat ik hun ga adviseren om de analoge kabel op de dvd-recorder aan te sluiten zodat de zenders die ontbreken bij digitenne via de scart kunnen worden gekeken middels de tuner van de DVD recorder en dan een CONAX module in de tv te plaatsen. Ik denk dat ze dan toch al de meeste zenders via de digitenne zullen kijken en de paar zenders die ontbreken op digitenne via de dvd moeten gaan kijken. Dure oplossingen zijn voor hun n.l. geen optie.
M.v.g. liberator1943


Is een tweede kabel een optie? Of een binnenhuisantenne voor de TV (digitenne)? Dan kan je de DVD recorder appart voeden met analoog kabel TV.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoel je een 2e kabel? er zit maar 1 antenne ingang op de tv, een binnenhuis antenne voor digitenne en de analoge kabel naar de dvd-recorder is zo ik al bedoelde. Maar misschien begrijp ik jouw verkeerd? m.v.g. liberator1943

3xDSR 7141,32PFL5605H12,TRIAX 70cm DAP fibre glass voor astra 23,TRIAX 78 voor de astra 19+28+hotbird 13, 2xBaff diseqc 4/1, 3xSmart titanium, clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zijn (denk eerder) dat ik u verkeer begrijp.

 

Wat ik bedoelde is de DVD recorder gebruiken om door het analoog aanbod te zapen en de TV gebruiken om door het digitenne aanbod te zappen.

 

Veronderstel dat je al zo ver was. Nadat ik uw eerste post nog eens tweemaal gelezen heb smile

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...