Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Problemen met beeldverhouding


Gast MdeVos

Aanbevolen berichten

Nadat ik mijn RE-9000 heb geupdate naar loader version 1.23 en firmware version 1.08.44 heb ik een probleem met de beeldverhouding van programma's die oorspronkelijk in 4:3 zijn.

 

Onder de AV instellingen heb ik aangegeven dat mijn TV een aspect ration heeft van 16:9 en bij beeldformaat 'volledig'.

Normaal gezien zouden programma's dan uitgevuld moeten worden naar breedbeeld. Maar dit gebeurt dus niet altijd, waardoor je, zeer hinderlijk, naar 4:3 moet kijken op een mooi groot breedbeeld scherm.

 

Ook op mijn TV heb ik aangegeven dat de beeldratio 16:9 moet zijn, dus daar lijkt het probleem niet in te zitten.

 

Is er iemand die hetzelfde probleem ervaart en is er wellicht een oplossing beschikbaar?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij het drukken op de <V Format> knop (zoals in dat topic wordt voorgesteld) gebeurt er niets. Zwarte randen blijven.

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Dat zou kunnen kloppen want beide gebruikers die dat in het betreffende Topic adviseren zijn RE-4000 gebruikers met Octagon software en dat is nu niet representatief voor de RE-9000 met Rebox software.


Dus voor HD8000 en HD9000 gebruikers is dit probleem niet op te lossen?

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn tv op 'automatisch' staan, dat gaat meestal goed.

Het hele beeld wordt dan gewoon vergroot, boven en onder 'hangt' er dan een stukje buiten beeld.

Da's beter als het beeld alleen uitrekken naar 16:9 in de breedte.

(Want dan krijg je van die dikke korte, ET-achtige mensjes waar niet naar te kijken valt...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
.. beide gebruikers die dat in het betreffende Topic adviseren zijn RE-4000 gebruikers met Octagon software ....

Dat is niet zo, ik gebruik wel degelijk de Rebox firmware en kijk met een schuin oog naar Octagon, om te zien wat er aan komt.
De optie werkt nog steeds bij mij, hij moet wel op Pilar box staan, wellicht is dat nog een hint.

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MdeVos
Nadat ik mijn RE-9000 heb geupdate naar loader version 1.23 en firmware version 1.08.44 heb ik een probleem met de beeldverhouding van programma's die oorspronkelijk in 4:3 zijn.
Is er iemand die hetzelfde probleem ervaart en is er wellicht een oplossing beschikbaar?


Bij mij was dit opgelost na de nieuwe .52 software versie..., misschien die toch eens installeren ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...