Ga naar inhoud


beschermd bericht , poging tot gegevens te krijgen?


Outta space

Aanbevolen berichten

Kreeg vandaag via de mail het volgende bericht van een oud collega(als ze al zelf weet dat het verstuurd is)

 

Citaat:
Hey,

 

Ik heb je net een beschermd bericht gestuurd.

Ik heb het expres op deze manier gedaan zodat het echt alleen tussen ons blijft.

Graag wel even reageren.

 

http://www82.beschermd-bericht.net/?invi...4l4a4e4k5o2m4r5

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

Wat moet u doen om uw beschermd bericht te lezen?

 

1. - Kopieer en plak uw unieke link in uw webbrowser, http://www82.beschermd-bericht.net/?invi...4l4a4e4k5o2m4r5

 

2. - Vul uw mobiele nummer in en volg de instructies die volgen

 

3. - Lees uw beschermd bericht en verstuur zelf ook beschermde berichten

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Nou geeft dit bericht bij mij de volgende vraagtekens cq alarmbellen:

 

1.: het is een oud collega, als die me wat wil melden stuurt ze wel een bericht via hyves, echt niet zo'n vaag mailtje wat is afgeschermd.

2.: mijn mobiele nummer invullen?? en waarvoor, betaalde SMS zeker

3.: het adres www82.be......... hoezo vaag.

 

Ik had dit nog niet eerder gezien, maar denk dat er wel mensen zijn die spijt gaan krijgen dat ze zomaar wat aanklikken. De hele opzet is voor grote groepen mensen interessant om te gaan klikken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vragen om mobiel nummer zegt alles.

 

Je oud collega is ergens ingetrapt (Hey je foto's staan op deze site! Log even in met je MSN gegevens en je kan ze zien!) en nu wordt haar mail gebruikt om meer onwetende in de val te lokken.

 

Stel je oud collega op de hoogte dat haar mail wordt misbruitk en dat ze haar wachtwoord moet aanpassen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hey,

Ik heb je net een beschermd bericht gestuurd.


als er geen voornaam in staat maar hey, is het per definitie een teken dat er een routine gebruikt wordt.
er zijn heel veel van dit soort wormen en trojans onderweg


zonder al je mails van familie, kennissen en collega's in de spam filter of trashcan hoeven te werpen > blijf actueel op de hoogte van de laatste virus bedreigingen en gebruik minimaal een courante antivirus software ( of linux )

maar mij doe je sowieso geen plezier als familielid, kennis en collega door me telkens die leuke dingetjes te sturen
zelfs die e-card met weblink met verjaardagen etc hoef je me niet te sturen.

succes bij het deleten smile

What Else Is There

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh


Je oud collega is ergens ingetrapt (Hey je foto's staan op deze site! Log even in met je MSN gegevens en je kan ze zien!) en nu wordt haar mail gebruikt om meer onwetende in de val te lokken.



En toch zijn er heel erg veel mensen die erin trappen en msn gegevens zomaar ergens invoeren, ik word hier zo onderhand gek van de uitnodigingen om foto´s te bekijken wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ron1872
ik word hier zo onderhand gek van de uitnodigingen om foto´s te bekijken wink

Duidelijk tijd voor een nieuw msn-adres met een schone lei smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: Sjattuh


Je oud collega is ergens ingetrapt (Hey je foto's staan op deze site! Log even in met je MSN gegevens en je kan ze zien!) en nu wordt haar mail gebruikt om meer onwetende in de val te lokken.



En toch zijn er heel erg veel mensen die erin trappen en msn gegevens zomaar ergens invoeren, ik word hier zo onderhand gek van de uitnodigingen om foto´s te bekijken wink


ugh hou op... ik heb al ik weet niet hoeveel contacten een mailtje gestuurd dat ze hun gegevens vrij hebben gegeven.. smirk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt inderdaad veel van dit soort sites. Het is allemaal net niet strafbaar want meestal staat er in kleine lettetjes vermeld wat er achter schuilt.

De site die in dit draadje wordt genoemd is kennelijk inmiddels afgesloten want je krijgt nu alleen nog een bericht te zien "This website is down".

 

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo krijg ik de laatste paar dagen ook van die "leuke" mailtjes.

Deze b.v. al driedagen achter elkaar binnen gekregen.

Deze soort berichten gaan bij mij direct de Prullebak in met daarna deze te verwijderen.

Met deze mailtjes NOOIT iets doen en moet je nooit openen.

Vroeger zei mijn wijze vader zei altijd tegen ons: Het geld komen ze nooit brengen maar zijn ze alleen maar er op uit om het te halen. Dat heb ik altijd in m'n oren geknoopt.

 

Daarom, wees allert en open nooit bestanden waarvan de afzender voor jou onbekend is.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
het is een oud collega, als die me wat wil melden stuurt ze wel een bericht via hyves, echt niet zo'n vaag mailtje wat is afgeschermd.

 

Ha ha, die is leuk. Alsof Hyves zo lekker beveiligd is.

 

Overigens, direct verwijderen zo'n meel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en ondertussen bestaat de site zelfs niet meer ? er af gehaald , wie weet het ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:
het is een oud collega, als die me wat wil melden stuurt ze wel een bericht via hyves, echt niet zo'n vaag mailtje wat is afgeschermd.


Ha ha, die is leuk. Alsof Hyves zo lekker beveiligd is.

Overigens, direct verwijderen zo'n meel.


Er zijn een hoop mensen in mijn omgeving die geen flauw benul hebben van hun veiligheid en hun gegevens.

Gelukkig weten de meeste bekenden van mij Hyves op hun waarde te schatten, oftewel het is meer "onzin en flauwigheden" wat wordt verstuurd dan wat anders.

(en meestal ben ik degene die sneller op de prullenbak klik dan op lezen). Maar Hyves is voor mij een onderdeel van bekendheid voor mijn bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...