Ga naar inhoud


Image op Stick Backupen


q

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Wie heeft ervaring met het backupen van een openpli image op een stick.Mijn werkwijze is als volgt:'k heb de plugin VuPlus NFI-Backup geinstalleerd en gerund.Na een 10-tal minuten geeft hij over de ganse lijn foutmeldingen.Moet er op de stick eerst een file aangemaakt worden?De stick is met fat32 geformateerd en moet deze in de voorste of achterste USB-poort zitten.Dank voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het kan op vele manieren je kan op de usb-stick een file aanmaken met de naam vubackupstick je moet trouwens de usb-stick gebruiken aan de voorkant

ook kan je gewoon backuppen op de harddisk van je vu duo en dan ftp je die folder vuplus (die kan vinden op deze locatie van je vu duo harddisk /media/hdd/ )in zijn geheel naar je harddisk van de pc en dan kan je die folder vuplus op de usb-stick zetten

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

goeiendag zeg.

 

Mag ik u er op wijzen dat dit forum beschikt over een zoekfunctie?

 

Ik heb even gezocht voor je op de term vubackup:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...n_o#Post1932050

 

Hier staat denk ik wat je graag wil weten.

 

succes,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stevie-v
..... je moet trouwens de usb-stick gebruiken aan de voorkant...
Nee hoor: zowel voor het maken van de back-up als voor het restoren daarvan kan je elke USB-poort gebruiken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat geeft niet, wij helpen graag!

 

Is het inmiddels gelukt om een backup te maken met die plugin?

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: q
Hallo,

Wie heeft ervaring met het backupen van een openpli image op een stick.Mijn werkwijze is als volgt:'k heb de plugin VuPlus NFI-Backup geinstalleerd en gerund.Na een 10-tal minuten geeft hij over de ganse lijn foutmeldingen.Moet er op de stick eerst een file aangemaakt worden?De stick is met fat32 geformateerd en moet deze in de voorste of achterste USB-poort zitten.Dank voor uw hulp.

De plugin VuPlus NFI-Backup is een iets verouderde plugin.
Sinds enige tijd is er een plugin met de naam Vuplus Backupsuite.
De laatste publieke versie is enigma2-plugin-systemplugins-vuplus-backupsuite_2.3a_mipsel.ipk

Deze plugin bestaat eigenlijk uit 2 plugins, de oudere NFI-Backup die een backup maakt op de harddisk en eventueel een extra kopie maakt op USB en er is de USB-only versie. Deze USB-only versie kan een back-up maken zonder dat er een harddisk in de VU+ zit en dus rechtstreeks een back-up maakt op USB.

Welke versie je ook kiest het zal zeker geen 10 minuten duren beide versies zijn binnen 3 minuten klaar.

Hierbij de laatste versie

HIER NOG WAT LEESVOER
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

'k Denk dat het gelukt is.Zoals aangegeven heb ik de bijgesloten IPK-file op een stick gezet en de installatie verliep vlot.Nadien heb ik een bestandje vubackupstick op de stick gezet en mijn box laten heropstarten met de stick in de voorste USB-poort.Ik heb nu twee bijkomende mappen op mijn stick,nml:

-Backup

-rarbestand enigma

-etc en nog enkele bestanden,

 

-USR

-lib

-ipkg

 

Nu is mijn vraag of die twee mappen voldoende zijn en hoe ik bij eventueel panne van mijn box deze backup kan terugzetten.

Nogmaals dank voor antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Ik denk dat het niet gelukt is.

De normale werkwijze is:

- de plugin installeren (is goed gegaan denk ik)

- het bestandje vubackupstick staat ook op je stick is dus goed.

 

Daarna de box herstart maar zonder de stick erin.

 

- Maak de stick schoon met uitzondering van het bestand vubackupstick

- plaats de stick voorin in de VU+

- Ga naar menu -> applicaties -> VU+ Backup direct to USB

- Er komt een popup waar je ja of nee moet kiezen, kies uiteraard ja.

 

Na zo'n 2 à 3 minuten is de backup klaar en dit wordt ook gemeld met: Voortgang voltooid.

 

Als het goed is staan er nu op de stick de mappen:

- pli_images

- vuplus

In vuplus staat de allerlaatste backup en in de map pli_images staan ook de vorige backups en de laatste back-up

 

Om de image terug te zetten volstaat het om de stick voorin de VU+ te plaatsen en de box te herstarten of via menu->standby->opnieuw opstarten

of gewoon met de schakelaar op de achterzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee kleine opmerkingen:

1- voor zowel het back-uppen als het restoren mag je ook de USB-poort aan de achterzijde gebruiken;

2- let op dat de backup stick wel FAT32 is geformatteerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pedro,ik kan volgen tot applicatie,systeemplugins.Daarna ga ik naar vuplus backup suite(2.3a)Image directly on USB or HDD for pli OE2.0.Hier gaat het niet meer.Failed to download enigma 2.Perhaps you need to run "ipkg update".Waar kan ik dat vinden deze update?Dank voor uw moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Wat er precies misgaat weet ik zo niet. Maar als je kiest Menu-> Applicaties dan zou je al de backupoptie moeten zien als de plugin goed geïnstalleerd was, jij drukt denk ik op de groene knop om te installeren.

Je zou onderstaand scherm moeten zien (ongeveer) als je gaat naar Menu->Applicaties.

 

Even voor de zekerheid, je gebruikt wel Openpli?

Probeer anders ook even een software update, dus via menu->instellingen->softwarebeheer->software update

en daarna eventueel proberen de plugin te installeren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedro,met de beste wil van de wereld maar de plugin waar je naartoe verwijst:VU+ Backup direct to USB vind ik niet.Ik heb alle mogelijke software updates gedaan,pakketbeheer met een 500-tal plugins doorlopen,niets!Waar jij die plugin vandaan hebt,Joost mag het weten!Toch bedankt voor uw inspanning.Ergens zal ik vroeg of laat ergens de plugin tegenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kijk eens in mijn eerste post, daar is die bijgevoegd.

 

Maar deze is ook te installeren via Menu->Applicaties->Groene Knop->Systeem plugins-> VUPlus Backupsuite.

Na het installeren kan je even de VU+ herstarten door Enigma2 te herstarten.

 

Ik denk dat bij jou het installeren niet goed gaat.

 

Maar nogmaals: Je gebruikt wel OpenPLi? En zo ja welke versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...