Ga naar inhoud


Ontvangst kwaliteit t.o.v. Dreambox7000


SubSense

Aanbevolen berichten

En ook ik ben "om" om een VU+ Duo te kopen. Dit ter vervanging van de DM7000. Op de DM7000 gebruik ik momenteel de multytenne 45. Volgens mij staat deze nu nagenoeg perfect uitgericht, beter krijg ik hem niet op de 19,2. En toch merk ik op de hotbird slechte ontvangst heb. Al gelezen dat ik de betreffende LNB iets naar achter of naar voren kan schuiven. Ik vind het niet de moeite waard om hiervoor de multytenne 45 open de slopen.

 

Nu vraag ik me af of de VU+ een betere ontvanger heeft zodat ik wel goed signaal heb op alle 4 de satellieten?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

dat vind ik wel een moeilijke vraag. Als je nu al geen goede ontvangst hebt, dan zou ik er niet van uitgaan dat dat ineens een flink stuk beter zal zijn.

 

Ik denk dat de gevoeligheid van de vu tuners niet significant beter of slechter zal zijn dan de dream tuners.

 

Wellicht dat iemand anders hier een vu heeft en vroeger een dreambox 7000 had die hier iets zinnigs over kan zeggen?

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

23,5E = nederland 1-HD = SNR 93 - AGC 84 - BER 0 13.9db

19,2E = sbs6 = SNR 91 - AGC 91 - BER 0 13.8db

13E = rai 1 = SNR 85 - AGC 78 - BER 0 12.8db

28.2E = nat geo wild-HD = SNR 99 - AGC 91 - BER 0 14.8db

 

dat zijn mijn cijfers die ik op de vu duo heb

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder aan te geven wat voor een schotel je hebt heb je hier ook niet heel veel aan.

 

Ik denk dat het gewoon proberen wordt, maar ik verwacht niet heel veel verschil tussen de dream tuner en de vu tuners qua gevoeligheid.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt ik heb die waardes gemeten met het programma ESM door mijn pc te verbinden met mijn vu duo

ps:MAXIMUM E-85 Multifocus 48° dat is mijn schotel

 

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft ook niet stukken beter, met een marginale verbetering heb ik al meer beeld. De reden dat ik geen optimale ontvangst heb is (vermoedelijk) dat de schotel zelf iets vervormd is tijdens transport. Met een buigen heb ik de schotel wel weer beter gekregen.

Ik test wel, ik kan hem altijd nog beter uitrichten op de hotbird en dus iets minder op de 19,2.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+ heeft een van de meest gevoelige tuners. In ieder geval beter dan de DM800HD die ik getest heb. Zenders die op de 800HD tussen de 50-60% signaal hadden, en dus geen beeld, gaven op de VU+ wel nog beeld.

 

Ik kan me niet voorstellen dat de DM7000 een gevoeligere tuner heeft dan de DM800HD.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat is goede info. Ik zal ook eens e.e.a. gaan vergelijken als ik hem binnen heb. Mochten de verschillen duidelijk zijn dan zal ik dat zeker even melden.

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stevie-v
dat klopt ik heb die waardes gemeten met het programma ESM door mijn pc te verbinden met mijn vu duo
Maar ook dat zijn geen Db's: wat de ontvanger niet levert kan een ander niet uitlezen. En bovendien: ESM werkt überhaupt niet met de VU+ DUO samen.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het er niet mee eens dat de VU supergevoelige tuners heeft. Ik had een slechte LNB, maar mijn DM7025 had daar geen last van. Ik kon alles ontvangen. De VU kon met dezelfde lnb bijna geen zenders vinden. Met een nieuwe lnb was alles opgelost.

Conclusie: als het nu al slecht gaat, zal dat zeker niet beter worden met een VU (toch niet op dat gebied, want ik wil geen slecht woord zeggen over de VU).

VU+ ULTIMO PLI 4.0, Philips DSR 7141

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: stevie-v
dat klopt ik heb die waardes gemeten met het programma ESM door mijn pc te verbinden met mijn vu duo
Maar ook dat zijn geen Db's: wat de ontvanger niet levert kan een ander niet uitlezen. En bovendien: ESM werkt überhaupt niet met de VU+ DUO samen.......




nou bij jou misschien niet ik krijg die waardes toch echt door ,daarbij heb ik onestep satfinder ook gebruikt en die geeft dezelfde waardes dus dan doe jij toch echt wat fout,ESM werkt hier perfect en onestep satfinder ook en DreamboxE2SatFinder werkt hier ook perfect,waardes zijn prima uit te lezen door mijn pc die op hetzelfde netwerk is aangesloten als mijn vu duo

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stevie-v
Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: stevie-v
dat klopt ik heb die waardes gemeten met het programma ESM door mijn pc te verbinden met mijn vu duo
Maar ook dat zijn geen Db's: wat de ontvanger niet levert kan een ander niet uitlezen. En bovendien: ESM werkt überhaupt niet met de VU+ DUO samen.......
Nou bij jou misschien niet, maar ik krijg die waardes toch echt door ,daarbij heb ik onestep satfinder ook gebruikt en die geeft dezelfde waardes, dus dan doe jij toch echt wat fout, ESM werkt hier perfect en onestep satfinder ook en DreamboxE2SatFinder werkt hier ook perfect,waardes zijn prima uit te lezen door mijn pc die op hetzelfde netwerk is aangesloten als mijn vu duo.
Ik ben heel benieuwd: de ESM staat al vanaf dag 1 op de lijst van niet-met-de-VU-werkende applicaties. Welke versie gebruik jij? En op (welke versie van) welke image?

Satfinder Pro en DBE2Satfinder staan wel als werkend te boek. Maar nogmaals: Db-waardes kunnen niet worden uitgelezen omdat de VU-drivers die eenvoudigweg niet kunnen leveren. Veel applicaties (die bij de DM's Db'uitlezen), zetten daar bij de VU de percentage-getallen neer (maar wel met de vaste tekst "Db" er achter).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: stevie-v
Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: stevie-v
dat klopt ik heb die waardes gemeten met het programma ESM door mijn pc te verbinden met mijn vu duo
Maar ook dat zijn geen Db's: wat de ontvanger niet levert kan een ander niet uitlezen. En bovendien: ESM werkt überhaupt niet met de VU+ DUO samen.......
Nou bij jou misschien niet, maar ik krijg die waardes toch echt door ,daarbij heb ik onestep satfinder ook gebruikt en die geeft dezelfde waardes, dus dan doe jij toch echt wat fout, ESM werkt hier perfect en onestep satfinder ook en DreamboxE2SatFinder werkt hier ook perfect,waardes zijn prima uit te lezen door mijn pc die op hetzelfde netwerk is aangesloten als mijn vu duo.
Ik ben heel benieuwd: de ESM staat al vanaf dag 1 op de lijst van niet-met-de-VU-werkende applicaties. Welke versie gebruik jij? En op (welke versie van) welke image?

Satfinder Pro en DBE2Satfinder staan wel als werkend te boek. Maar nogmaals: Db-waardes kunnen niet worden uitgelezen omdat de VU-drivers die eenvoudigweg niet kunnen leveren. Veel applicaties (die bij de DM's Db'uitlezen), zetten daar bij de VU de percentage-getallen neer (maar wel met de vaste tekst "Db" er achter).



nee hoor ik heb hier zelfs een screenshot van dat het gewoon de db uitleest...ik gebruik ESM 0.006 en die werkt perfect ook met db
ik gebruik open pli 1.0 enigma 2

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...