Ga naar inhoud


[DM800HD] Geen ip-adres toegekend bij installatie


Mr_Virtual

Aanbevolen berichten


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik heb net newenigma2 v 3.12 geladen ivm problemen met gemini

 

draait bij mij heerlijk , gemini stopt toch met ontwikkeling vam versie 5

 

dus ik hou het maar bij newenigma , weet alleen nog niet hoe ik de picons van usb kan lezen

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Mr_Virtual

Anders ga ik binnenkort langs mijn leverancier en claim mijn garantie.


Dat lijkt me een heel goed idee.....
Een box moet normaal via de webbrowser te flashen zijn.
Probeer eens de originele DMM image erin te zetten.


Is het misschien mogelijk om je Dreambox binnen de garantie om te ruilen voor de SE versie, met eventueel bijbetaling?
Is dit reëel of...?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr_Virtual
Klopt het dat je een dreambox kunt inscannen en erachter kan komen wat de historie is geweest omtrent de images die erop hebben gestaan?

Alvast bedankt


Nee, dat is niet mogelijk.
Alleen de huidige image is te traceren.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu zoveel keer de Dreambox opnieuw geflashd met Dreamup, alsnog na een succesvol installatie krijg ik bij de opstart geen ip toegekend. DHCP staat gewoon aan, modem tig keer gereset, helaas totaal geen resultaat.

 

Kan ik nu naar de winkel gaan en de box direct omruilen voor een ander? Of kunnen zij mij weken laten wachten op de reparatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste allemaal,

 

Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken.

 

Ten tweede merk ik ook dat de Astra 1 af en toe gek doet, zomaar ontvang ik op de betaalkanalen geen signaal, op de FTA wel?! Dit is raar genoeg alleen op de Astra 1.

 

Ik heb van alles geprobeerd, ook had ik nog een tuner liggen die ik ook maar heb vervangen maar helaas ook zonder resultaat.

 

Ik had een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand ze met ervaring kan beantwoorden;

 

- Hoe lang zal de reparatie aan de dreambox duren?

- Moet ik de dreambox ook met de accessiores. zoals de afstandbediening, de kabels, etc, opsturen?

 

In eerste instantie wou ik de dreambox bij de winkel afleveren waar ik m gekocht heb, maar daar werd mij verteld dat ze 'm gewoon zouden opsturen naar Dream Multimedia.

Is het nu niet verstandiger om de dreambox direct naar Duitsland op te sturen, i.p.v. eerst naar de winkel en van de winkel richting Duitsland. Dit duurt toch alleen maar langer?

 

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet toevallig nog "iets" in de USB steken? stickje o.i.d.

Dan krijg je nl. bij de STOP-methode ook geen ip-adres.

 

 

Origineel bericht van: Mr_Virtual
Beste allemaal,

 

Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken.

 

.........................................................

 

 

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.

>>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<<

Kweetnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kweetnie
Heb je niet toevallig nog "iets" in de USB steken? stickje o.i.d.
Dan krijg je nl. bij de STOP-methode ook geen ip-adres.


Origineel bericht van: Mr_Virtual
Beste allemaal,

Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken.

.........................................................


Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.


Bij het flashen heb ik er niks in gelaten zoals een usb-stick.

Kan iemand mijn vragen nog beantwoorden, aub?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mr_Virtual
Beste allemaal,

Na dagen van gestress en gestoei met de Dreambox ga ik 'm richting de leverancier opsturen. Ik heb op zich de dreambox wel weer aan de praat gekregen. Maar nog altijd zijn er wat technische problemen. Zo wordt er nog steeds geen ip-adres toegekend na het ***STOP*** teken.

Ten tweede merk ik ook dat de Astra 1 af en toe gek doet, zomaar ontvang ik op de betaalkanalen geen signaal, op de FTA wel?! Dit is raar genoeg alleen op de Astra 1.

Ik heb van alles geprobeerd, ook had ik nog een tuner liggen die ik ook maar heb vervangen maar helaas ook zonder resultaat.

Ik had een aantal vragen waarvan ik hoop dat iemand ze met ervaring kan beantwoorden;

- Hoe lang zal de reparatie aan de dreambox duren?
- Moet ik de dreambox ook met de accessiores. zoals de afstandbediening, de kabels, etc, opsturen?

In eerste instantie wou ik de dreambox bij de winkel afleveren waar ik m gekocht heb, maar daar werd mij verteld dat ze 'm gewoon zouden opsturen naar Dream Multimedia.
Is het nu niet verstandiger om de dreambox direct naar Duitsland op te sturen, i.p.v. eerst naar de winkel en van de winkel richting Duitsland. Dit duurt toch alleen maar langer?

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.


Iemand? smile

De Dreambox lijkt nu beter te functioneren dan vorige week. Zappen gaat probleemloos, crash is ook niet meer voorgekomen.

Alleen bij het herstarten, als ik een andere image erop wil zetten, blijft de dreambox hangen in de *** STOP ***. Ik krijg alsmaar geen ip adres, terwijl DHCP gewoon op AAN staat.

Is dit misschien niet een probleem met de voeding? Of is het vrijwel niet zelf te maken en moet ik 'm maar opsturen voor reparatie?

Alvast bedankt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...