Ga naar inhoud


[Enigma2] RTi core RC1 is uit


Cobus R

Aanbevolen berichten

RTi core RC1 Enigma 2

 

 

What is new :

 

RTi core RC1 Enigma 2 Image based on : Enigma 2 from 04-12-2010

 

 

 

- New Kernel with better stability improvements.

 

- New Overclock driver for SAFE overclocking of Sigma SMP8634 CPU up to 370 MHz .

 

( Overclocking is done On-Fly with step up size of 10 MHz, and this is VERY SAFE Method which allow You to overclock CPU of Your AzBox up to 370 MHz ,

 

if something goes wrong, on reboot there are routines which will reset CPU to default clock, so nothing can happen ).

 

- Fixed A/V Settings, VFD and Standby plugins are separated now.

 

- New Mediaplayer files, so DVD .iso and .ts files are supported now.

 

- Overall stability and speed of Enigma 2 is better and improved.

 

 

 

 

WE WOULD LIKE TO SAY THANKS TO OPENSAT WHICH WAS INVOLVED TO PUT ALL EFFORTS TO SUPPORT AND COOPERATE ON THIS PROJECT

 

*** Please use AzUP v1.2.6 by telesat to Flash this new RTi core RC1 Enigma 2 version of Enigma 2 in Your receiver including the KERNEL!!! , and read Release notes of AzUP v1.2.5 ***

 

http://www.azbox-enigma.eu/e107/news.php

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

na 3 keer rebooten heb ik wel ineens audio

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

Cool, deze ga ik zeker proberen echter vraag ik me af hoe ik mijn huidige sat instellingen en kanalen kan behouden.

 

Gewoon via dreamboxedit? of kan dat in het menu ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mrmarcos1980

Hello,

 

Ik heb op mijn Azbox HD premium gister de nieuwe RTi core RC1 Enigma 2 geinstalleerd maar zit met een probleem dat hij op 100 blijft steken en niet doorstart zodat ik in het menu kan komen....heeft iemand dat probleem ook al gehad en zo ja? Zou iemand mij daar mee kunnen helpen...heb al een paar keer opnieuw geinstalleerd via de bijgevoegde AzUP software maar niet met suc6.

 

Gr. Marco

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens op de menu knop gedrukt, als je nergens op drukt blijft het beeld gewoon op 100 staan

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dit eens

Origineel bericht van: zorlith1
Start de box op en open vanaf je PC een ftp sessie naar de box.

Ga naar /etc/init.d/bootup en wijzig dit bestand,

 

Waarschijnlijk heb je regel 52 als volgt staan:

 

Code:
#insmod /lib/modules/2.6.22.19-19-the_ripper/extra/em8634dvb.ko options="-analog -f PAL_BG -digital -f HDMI_720p50 -hdmi_chip $hdmichip 0 14 15 100 0"

 

Verwijder de # en sla het bestand op. Pas eventueel de parameter HDMI_720p50 aan naar HDMI_1080p50 of wat je dan als resolutie wilt hebben.

 

Afhankelijk van je FTP programma of editor, moet je misschien via een telnet-sessie het dos2unix commando nog even uitvoeren.

 

Code:
cd /etc/init.ddos2unix bootup

 

Herstart de box en je hebt weer beeld.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

heb je met deze versie trouwens nog vertraging op hd kanalen? en is er geen auto update mogelijk voor toekomstige updates? dit kan tenslotte op linux os'en ook gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen last van vertragingen, en de update's zal bij The_ripper denk ik niet komen, dan moeten er andere teams iets mee gaan doen, zoals bijvoorbeeld DS team en in de toekomst misschien nog andere

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

Ah ok, ja je moet nu echt behoorlijk wat doen de hele tijd om de azbox te updaten.

 

Ik ken met de dreambox ook niet anders maar auto updated met kernel updates etc zou gewoon mogelijk moeten zijn.

 

Enigma werkt overigens al veel en veel beter dan de normale buggy firmware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet tegen welke bugs jij aanloopt en welke sw versie je gebruikt maar ik gebruik de standaard sw in de azbox en ondervind geen enkel probleem in het dagelijks gebruik. Dus als je kan aangeven tegen welke dingen je aanloopt in het dagelijks gebruik dan zijn er vast wel mensen die je op de goede weg willen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...