Ga naar inhoud


[Enigma2] RTi core RC1 is uit


Cobus R

Aanbevolen berichten

Ok,

 

1. Hoe bekijk jij 5Mp(of meer) fotos?

2. Dus jij hebt nooit een vastloper als je aan het zappen bent?

3. Alle DVD iso's lopen bij jou zonder problemen?

4. De browser loopt bij jou een beetje soepel....?

5. ..

 

 

 

 

 

 

Azbox Elite, SAB explorer PVR SC

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: yerphi
Ok,

1. Hoe bekijk jij 5Mp(of meer) fotos?

Nee
2. Dus jij hebt nooit een vastloper als je aan het zappen bent?

Bee
3. Alle DVD iso's lopen bij jou zonder problemen?

Ja
4. De browser loopt bij jou een beetje soepel....?

Hmmm hangt van de pagina af


5. ..

Nog meer stipjes?




Tijdens zappen loopt ie hier nooit vast wat ik ook doe, ik moet toegeven dat ik nooit foto's bekijk op de Azbox ( wel zelf gemaakte homevideo's vakantie e,d) de video's doet ie zonder problemen.

Tot nu toe maar een handjevol gedownloade films die niet werkten ( tegen de 100den die het wel deden, mkv.divx,avi,iso enz)

Tja de browser; ken je nog de tijd met computers toen je ook alleen nog een 300 mhz processor had? In die tijd zagen de pagina's er wel ff anders uit.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds Angustus heb ik de Elite en vind de ontvanger eigenlijk tegenvallen.

Ik heb het dan puur en alleen over de primaire funtie(tv/radio), want die gebruik ik voornamelijk.

 

-Héél erg traag, zowel met zappen als andere opdrachten.

-Bij het uit willen schakelen met de AB, soms een auto-reboot. (krijg dan niet het '10 seconden menu')

-AB moet goed gericht zijn op de ontvanger anders werkt hij niet.

-AB knoppen moeten goed ingedrukt worden anders werkt deze niet.

-Omschakkelen van TV naar Radio werkt onpraktisch.

Mijn vorige ontvangers onthouden de laatst beluisterde radiozender,

en gaat automatisch over op deze zenden bij het indrukken van de tv/radio knop.

Voor een gezin die vrijwel altijd 1 radiozender luistert is het erg omslachtig zoals het bij de Elite gaat.

 

Deze ongemakken heb ik bij zowel de 5020 als de 5006, en nieuwe baterijen maakt ook geen verschil wink

Ik heb reeds een aantal keren nieuwe fw geinstalleerd op de manier zoals beschreven in de dbf4-all wiki,

waardoor het een schone installatie betreft, en er geen oude bestanden achterblijven.

 

Heeft iemand tips voor me wat ik zou kunnen doen aan de traagheid?

 

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mauspartyhouse
Sinds Angustus heb ik de Elite en vind de ontvanger eigenlijk tegenvallen.
Ik heb het dan puur en alleen over de primaire funtie(tv/radio), want die gebruik ik voornamelijk.

-Héél erg traag, zowel met zappen als andere opdrachten.
De zapsnelheid is bij mij rond de 2 seconden. Voor mij goed genoeg. Als trager is dan heb je instellingen verkeerd staan.
-Bij het uit willen schakelen met de AB, soms een auto-reboot. (krijg dan niet het '10 seconden menu')
Als je de power knop 3 seconden in druk reboot de Azbox dat is normaal. Waarschijnlijk houd je de power knop te lang in.
-AB moet goed gericht zijn op de ontvanger anders werkt hij niet.
Heb hier geen last van. Ik heb ook geen Elite afstandsbediening. Mss zit hier verschil in. Heb trouwens wel Elite gehad en probleem komt me niet bekend voor.
-AB knoppen moeten goed ingedrukt worden anders werkt deze niet.
Heb hier geen last van. Ik heb ook geen Elite afstandsbediening. Mss zit hier verschil in. Heb trouwens wel Elite gehad en probleem komt me niet bekend voor.
-Omschakkelen van TV naar Radio werkt onpraktisch.
Als je bijvoorbeeld je radio zenders onder een fav groep zet kun je deze eenvoudig selecteren en dan onthoud die de laatste ook. Zie lijst van ***geen-reclame***.
Mijn vorige ontvangers onthouden de laatst beluisterde radiozender,
en gaat automatisch over op deze zenden bij het indrukken van de tv/radio knop.
Voor een gezin die vrijwel altijd 1 radiozender luistert is het erg omslachtig zoals het bij de Elite gaat.

Deze ongemakken heb ik bij zowel de 5020 als de 5006, en nieuwe baterijen maakt ook geen verschil wink
Ik heb reeds een aantal keren nieuwe fw geinstalleerd op de manier zoals beschreven in de dbf4-all wiki,
waardoor het een schone installatie betreft, en er geen oude bestanden achterblijven.

Heeft iemand tips voor me wat ik zou kunnen doen aan de traagheid?

Hallo,

Ten eerste wat heeft dit met E2 te maken beetje heel erg offtopic.

Ten tweede zie antwoorden bij je opmerkingen.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind erg weinig reacties op de RC1 Enigma2

Wie kan mij antwoorden heb enkele vragen:

 

Werkt de dubbele tuner al voor de premium HD+?

Dwz Opname en Timeshiften tegelijker tijd.

 

Zijn er screenshots ?

 

Werken de zelfde multimedia functies oa MKV,DVD iso, avchd etc. ?

 

Is de zaak een beetje stabiel ?

 

Ik moet zeggen dat bij de "oude" software eigenlijk redelijk voor elkaar was. Op sommige DVD menu, ondertitels, photo viewer en het zeer traag zappen na dan.

 

Maar als ik de reacties bekijk zijn het er weinig reakties laat staan positieve. Dat geldt ook voor andere sites

 

 

mzzl, BFM sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp de opmerking "weinig reacties" niet.

 

Er is toch een een project-forum? Daar staat toch behoorlijk wat?

 

Zoals ook daar vermeld staat. Nee, dubbele tuner wordt nog niet ondersteund. Evenzoals C of T tuner. S-tuner driver moeten eerste stabiel zijn, dan wordt er gewerkt aan andere functies.

 

Screenshots zullen er best wel zijn.

 

Multimedia ondersteuning in de RC1 is redelijk. Ik speel MKV, VOB e.d. af.

 

TV gedeelte vind ik behoorlijk stabiel. Heb een aantal dagen getest en zonder vastlopers kunnen kijken. Ook met afspelen van de multimedia nog niet echt problemen gehad, rekening houdend met het feit dat het een release candidate 1 is.

Er is alleen nog wel het probleem met sommige HD zenders, maar zoals gezegd: Aan die dingen werken ze nog.

 

Als je kijkt wat deze enthousiastelingen in de laatste paar maanden hebben gepresteerd, ben ik best wel positief smile

Heb je in ieder geval één positieve reactie.

 

Zorlith

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

Volgens mij werkt multimedia over het netwerk ook nog niet toch? dat is in de beta firmware ook nog niet namelijk.

 

Ik wacht daarom even op een final en hoop dan dat ze alle kinderziektes eruit hebben gehaald.

 

Ik ben in ieder geval erg blij met deze ontwikkelingen omdat de normale firmware nog slechter is dan de enigma beta firmware smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsence2003
Volgens mij werkt multimedia over het netwerk ook nog niet toch? dat is in de beta firmware ook nog niet namelijk.

Ik wacht daarom even op een final en hoop dan dat ze alle kinderziektes eruit hebben gehaald.

Ik ben in ieder geval erg blij met deze ontwikkelingen omdat de normale firmware nog slechter is dan de enigma beta firmware smile

Hallo,

Wat werkt er niet in de normale firmware dan?

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsence2003
.... omdat de normale firmware nog slechter is dan de enigma beta firmware smile


Daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb geen, of misschien beter gezegd héél weinig, problemen met de huidige firmware.
Ik kijk iedere dag TV, regelmatig YouTube, heel veel film, luister regelmatig muziek via MP3 en internet radio.

En dat allemaal zonder problemen.
Ook het opnemen van programma's gaat bij mij goed.
Kopiëren of FTP'en lukt ook goed.

Hij mag dan wat langzamer zappen, maar maakt de firmware nog niet slecht of slechter dan.

Al met al een stabiele firmware

Dat heb ik van de E2 RC1 nog niet kunnen zeggen.
Het is een hele goede ontwikkeling en ze maken goede progressie, maar ....

MyTube player geeft regelmatig green-screen.
Toch nog regelmatig radartjes in beeld
Multimedia ondersteuning is niet af.
Opname-functie is nog niet ingebakken.
Dubbele tuner ondersteuning is er nog niet (en ook duidelijk waarom).
Er zijn nog sound problemen
Er zijn ook nog picture problemen (schokkerig beeld).

Voor mij nog niet voor dagelijks gebruik dus.
Maar wel enorm leuk om mee te testen.

Zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xsence2003

De normale firmware van de azbox is gewoon slecht. Daar zijn genoeg topics etc over te vinden ook op sat4all.

 

Het is erg langzaam, tuners vallen uit, de knoppen van de afstandsbediening hebben soms een andere functie (zoals reset), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

 

Het leuke van dit allemaal is dat bovenstaande symptomen niet of erg weinig voorkomen in enigma.

 

Nogmaals, daarom ben ik erg blij met enigma voor de azbox omdat we met enigma veel betere support gaan krijgen dan de producent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heb jij zelf geen Azbox.

Dus dan weet je ook niet waar je over praat.

 

De gewone hard en software voor een azbox werkt gewoon goed.

OK het zappen gaat iets langzamer als bv de dreambox, maar dat heeft niets met de firmware te maken, maar met de emu die je gebruikt

Verders nog nooit gehoord, dat tuners uitvallen, de knoppen van de AB niet zouden werken, enz enz

 

Ik heb er hier tenminste geen problemen mee.

En enigma is ook niet alles, en ik moet nog zien dat die voor de Azbox zo ver ontwikkeld zal/kan worden, als voor bv de dreambox.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsence2003
De normale firmware van de azbox is gewoon slecht. Daar zijn genoeg topics etc over te vinden ook op sat4all.

Het is erg langzaam, tuners vallen uit, de knoppen van de afstandsbediening hebben soms een andere functie (zoals reset), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Het leuke van dit allemaal is dat bovenstaande symptomen niet of erg weinig voorkomen in enigma.

Nogmaals, daarom ben ik erg blij met enigma voor de azbox omdat we met enigma veel betere support gaan krijgen dan de producent.

Hallo,

Ik begin aan jou te twijfelen. Alles wat jij zegt komt bij meerdere personen niet voor. Als je deze problemen echt hebt go to your dealer. Hij zal het oplossen voor je of neem rechtstreeks contact op met de importeur en hij zal de Azbox voor je nakijken.

Greetz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: xsence2003
Het is erg langzaam, tuners vallen uit, de knoppen van de afstandsbediening hebben soms een andere functie (zoals reset), en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.


Is dit nou iets waar jij last van hebt of heb je het gelezen?
Als ik een opsomming moet maken van dingen die ik lees bij gebruik van enigma, dan krijg ik een heel ander beeld van enigma. En dat beeld is niet terecht. Het zijn immers veelal incidenten en geen structurele problemen.

Origineel bericht van: xsence2003
Het leuke van dit allemaal is dat bovenstaande symptomen niet of erg weinig voorkomen in enigma.


Mis ik nou onderbouwing of is het toch gewoon een slag in de ruimte.

Origineel bericht van: xsence2003
Nogmaals, daarom ben ik erg blij met enigma voor de azbox omdat we met enigma veel betere support gaan krijgen dan de producent.


Versta me niet verkeerd. Ook ik ben blij met de komst van Enigma, maar ....

Bij wie wil je die support halen dan? Echt waar? De producent?
Enigma is een alternatieve firmware. Het wordt gemaakt door een groep enthousiastelingen.
Iedere fabrikant/producent van een willekeurige box waarop Enigma of een andere alternatieve firmware wordt geïnstalleerd, hoeft zich er helemaal niet mee bezig te houden. Het is immers niet hun software.
Het uitbrengen van alternatieve firmware verplicht de makers ook tot niets. Gebruik het of laat het liggen.

Dat wil niet zeggen dat de makers van Enigma of de community geen actie ondernemen op 'problemen', maar om te zeggen dat het per definitie betere support opleverd, klopt niet.

zorlith
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met zorlith eens,ik heb een az pre hd+ en draai firm 5290 en nieuwste multicas maar alles werkt perfect en nooit geen uitval of wat dan ook.

Afstandbediening dat probleem is niet aan de orde bij mij,ik herken dat ook niet.

Fijne box ook voor feedhunten enkel wat traag met zappen al vind ik dat ook nog wel meevallen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...