Ga naar inhoud


Firefox haalt Internet Explorer Microsoft in


Johan45

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Firebug zit in exact dezelfde vorm ook bij IE alleen heet hij dan anders. Inderdaad onmisbaar voor webdevs.

 

Favorieten syncen doe ik met Dropbox. Werkt ook perfect.

 

Maar je hebt op zich wel gelijk. Er zijn voor firefox veel meer addons, terwijl IE weer veel beter verweven is in het Windows OS met alle voordelen van dien.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Wij draaien al sinds 6 november 2010 geen gedetailleerde statistieken meer.

 

Ik kan het je dus niet precies zeggen. Voor die tijd lag IE nog heel ver voor op FF.

 

+/- tweederde IE en de rest diverse andere browsers.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is dus wel grappig.

 

Eerst hadden we allemaal Netscape.

Toen kwam Internet Explorer standaard in Windows en werd Netscape weggedrukt.

America Online gaf vervolgens de code van Netscape vrij, en Netscape werd herdoopt in Mozilla.

Na een flink aantal versies besloot Mozilla vervolgens om Netscape/Mozilla te splitsen in Firefox (browser) en Thunderbird (mail).

Een aantal ontwikkelaars van Mozilla waren het daar niet mee eens, namen de laatste Mozilla versie en herdoopten die in SeaMonkey.

Sindsdien zijn er parallel aan elkaar nieuwe Firefox en SeaMonkey versies verschenen.

Nu haalt Firefox (dus feitelijk een geamputeerde versie van Netscape) Internet Explorer weer in.

Ik ben al die jaren Netscape/Mozilla/SeaMonkey trouw gebleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu haalt Firefox (dus feitelijk een geamputeerde versie van Netscape) Internet Explorer weer in.

Grunnsat, ik dacht dat de firefox ook kompleet nieuw geschreven is, dus een geamputeerde versie zou je het niet kunnen noemen?

ciao

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netscape heeft zijn source code open source gemaakt, en dit het Mozilla project genoemd in de hoop dat hun browser hierdoor makkelijk verbeterd kon worden.

 

Maar omdat niet alle code openbaar gemaakt kon worden (copyrights en licentie problemen), bleek het handiger voor het mozilla project om de nieuwe browser compleet te herschrijven. Van de oorspronkelijke netscape browser code is dus bijna niks overgebleven.

 

Vanaf versie 6 was de Netscape browser zelfs gebasseerd op de Mozilla Suite. Je kan dus eigenlijk stellen dat de laatste versies van netscape aangepaste versies van Mozilla zijn.

 

Firefox en Thunderbird zijn gewoon gesplitste versies van de oorspronkelijke mozilla suite, omdat niet iedereen behoefte had aan een programma met alle mogelijkheden in 1.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik zelf firefox. Heb een plug-in van:

-Sage rss reader

-Woordenboek Nederlands

-Ablock plus ( om advertentie banners te weren )

 

Alleen helaas de t-mobile site ondersteunt geen ff bij het bekijken van een mms...

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Gebruik zelf firefox.
Alleen helaas de t-mobile site ondersteunt geen ff bij het bekijken van een mms...


D'r is ook een plugin die de rendering engine van ff omschakeld naar ie, geeft hier vaak uitkomst bij compatibiliteitsproblemen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Dat iemand die rommel nog gebruikt zeg, dat vat ik niet echt helemaal...

Ik gebruik dus gewoon IE 8. En ben daar tevreden mee.
Als je mij dan even uitlegt wat er dan zo ontzettend waardeloos is aan MS Internet Explorer..? (behalve dat het uit het nest van Bill Gates komt)
Misschien trek je me over de streep.


Dergelijke goed gefundeerde uitleg is er simpelweg niet omdat beide browsers enorm aan elkaar gewaagd zijn.

Zowel qua beveiliging als qua functionaliteit ontlopen ze elkaar nauwelijks. Waar de een net een kleine voorsprong heeft, loopt die op een ander vlak juist weer achter en andersom.

Mvg,

Michel


Vind ik toch wat te kort door de bocht.
Mogelijk loop ik achter (ie béta?) maar het gegeven dat FF werkelijk tot in de puntjes valt aan te passen vind ik toch een ENORM verschil tussen IE en FF ook al is dat niet bepaald voor iedereen goed te doen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Geef mij maar Chrome, als je eenmaal de suggesties die de adresbalk geeft bij het intoetsen van een site gewend bent wil je niet anders, ook al wordt er "meegekeken".


Daar kan je SRWare Iron voor gebruiken. Die is precies hetzelfde als Chrome, maar daar wordt niet meegekeken. Een hele fijne browser, eigenlijk nog fijner dan Firefox die ik zelfs vanaf 0.7 heb gebruikt tot aan versie 3.0.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mening:

Ik ben al jaren een FF gebruiker. Vond het destijds veel beter dan IE.

Dat FF sommige pagina's niet of slecht opent en IE wel, ligt aan die websites, die voldoen niet goed aan het internet-protocol, IE is daar iets toleranter voor. Dat kun je een voordeel noemen.

 

Moet toegeven dat IE ondertussen veel goeie features van FF gekopieerd heeft en dat ze elkaar nu niet zo heel veel meer ontlopen. De mogelijkheid van de vele add-ons van FF zijn wel beter. Dan wordt het en kwestie waaraan je gewend bent. Moet wel zeggen dat ik na de laatste updates over FF iets minder tevreden ben. Het geheugen gebruik door "plugin-container.exe" vind ik echt een minpunt.

 

Af en toe wat anders proberen kan geen kwaad. Van Chrome vind ik de vertaal-optie indrukwekkend.

Kort om het is goed dat er meer keuze is dat houdt ze scherp en daardoor blijven ze werken aan verbetering.

 

Grtz. OJ

Meten is weten, maar vaak doe je meer met ongeveer.

--- Strong 8000 --- Humax 5400 --- Dream 600 PVR ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hum-orist
Een mening:
Ik ben al jaren een FF gebruiker. Vond het destijds veel beter dan IE.
Dat FF sommige pagina's niet of slecht opent en IE wel, ligt aan die websites, die voldoen niet goed aan het internet-protocol, IE is daar iets toleranter voor. Dat kun je een voordeel noemen.


Dat vind ik juist een nadeel. Die slechte web sites testen alleen met IE, en daarom houden we die problemen. IE tolereert tegenwoordige gelukkig steeds minder troep, maar een hoop van die ellende met slechte web sites is juist door die tolerantie van IE ontstaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...