Ga naar inhoud


[Vu+ Solo] Flashen lukt wel, maar opstarten niet


paardengek

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

 

Ik heb hier een nieuwe VU+ solo, welke ik wil flashen.

Oké, het flashen gebeurt middels een usb stick.

 

De eerste keer geflashed met Blackhole 139A. Het flashen geheel afgerond, totdat het groene ledje voorop knippert.

Even de spanning eraf en daarna opstarten. VU+ solo middels scart aan tv gekoppelt ( het is een crt tv, die ik gebruik voor mijn testopstelling ). Niets is waar te nemen dat de VU+ opstart.

 

Vervolgens geflased met AAF multimedia edition ( nieuwste versie ), na het flashen is deze ook gekoppelt aan mijn crt tv middels scart. Weer niets waar te nemen.

 

Vervolgens de VU+ los gekoppelt en aangesloten op mijn LCD Tv. Wat scherst mijn verbazing, ik zie een test beeld verschijnen. Ook eerst loading defaults en daarna starting enigma 2. Maar daarna blijft dat beeld op mijn TV staan, ook na 15 minuten.

 

De VU+ maar weer opnieuw geflashed, nu weer met blackhole. Resultaat is precies hetzelfde. Ook met losgekoppelde netwerkkabel en coax kabel.

 

Poging zoveel: Nu geflashed met sifteam image ( ook de nieuwste ). Maakt geen lor uit: loading defaults / starting enigma 2 en verder komt de solo niet. Ook niet het bedienen van de reset achterop de ontvanger geeft enig resultaat.

 

Wordt dat ding toch wel zat, enig idee wat het probleem c.q. de oplossing kan zijn ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


werkte die nieuwe bij aankomst voordat je bent gaan flashen?

had je ook al eens een andere usb stick getest?

 

is bekent dat niet elke usb stick werkt

 

het moet een lege fat32 stick zijn met de juiste mappen en usb image bestanden VOOR solo.

 

vuplus\solo\

dus >

1) \\vuplus\solo\root_cfe_auto.jffs2

2) \\vuplus\solo\kernel_cfe_auto.bin

3) \\vuplus\solo\boot_cfe_auto.jffs2

 

principieel zijn de images zo ingesteld door de makers dat ze op scart en hdmi het CVBS of FBAS (duits) beeld leveren

dus als er niets komt na loading defaults is de flash niet volledig gelukt of er is een IPconflict (maar dat had je al voorkomen door de stekker te trekken)

 

als je na de flash de stroom eraf haalt de usb stick verwijdert en weer stroom erop zet moet de boot volledig lukken. (dat is de standaard zoals je weet.)

 

dus met een andere stick of eens het origineel VOOR solo nemen

 

indien niet gelukt melden

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu geflashed via VU util via serieel / UTP. Flash ogenschijnlijk gelukt, maar start in zijn geheel niet meer op.

Nu weer via nog steeds dezelfde UBS stick geflashed. Resultaat: nog steeds niet geslaagd

 

Doe straks nog één poging via een andere USB stick. Wil dat niet lukken, dat gaat de VU+ solo richting de winkel ( gister net aangeschaft, voor een kennis van mij ).

 

Nee, niet getest, dat de solo origneel image op wil starten. Heb echter vaker duo's en solo's geflashed via USB. De procedure is mij bekent en is vrij simpel.

 

Uiteraard gebruik image bedoeld voor USB upgrade en voor de solo met de map structuur: vuplus/solo en in die map 3 bestanden:

boot_cfe_auto.jffs2

kernel_cfe_auto.bin

root_cfe_auto.jffs2

 

USB geformateerd in FAT32

 

Ik kan waarnemen, dat de USB stick wordt gelezen ( dus ook herkend ), ik zie het led voorop rood worden.

Na het lezen, etc zie ik het led uit gaan en na een poosje wordt er weer iets van de USB stick gevraagd. Daarna gaat het ledje groen knipperen. Dan lijkt het alsof het flashen succes vol verlopen is. Ook na de herstart zie ik het goede logo verschijnen van de image die geflashed is, maar blijft steeds hangen op starten enigma 2.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je toevallig een CI-module erin hebben zitten dan kan dit het probleem zijn. Haal deze er maar uit tijdens het opstarten. Zelfs met verschillende images (VTI, Black Hole, VIX) wil de Solo op de een of andere manier niet doorstarten met een module (hier origineel CD) erin. Na volledige opstart module weer erin en dan werkt het als een trein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak is gevonden: De USB stick was de schuldige.

 

Ik maakte gebruik van een 4 Gb integral USB stick, geformateerd in FAT32.

 

Met een andere USB stick ( Kingston 256 Mb ) is het uiteindelijk wel gelukt.

 

Gelukkig maar, ik werd al wat........ mad

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NumI3ers
Mocht je toevallig een CI-module erin hebben zitten dan kan dit het probleem zijn. Haal deze er maar uit tijdens het opstarten. Zelfs met verschillende images (VTI, Black Hole, VIX) wil de Solo op de een of andere manier niet doorstarten met een module (hier origineel CD) erin. Na volledige opstart module weer erin en dan werkt het als een trein.


Nee ik heb er geen CI module in. Is in principe ook niet nodig, De softcam CCcam is een ideale vervanger. Maar toch bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

Klopt helemaal, ik had hier het zelfde probleem. Al jaren gebruik ik dezelfde 4GB stick om te flashen. En nu vanavond kon ik ineens niet meer flashen. VU+ solo2 bleef op 'starting' staan. Allerlei images geprobeerd als ook de stick tig maal fomateren naar fat32 geen resultaat. Na het lezen van een kleinere USB stick, in mijn geval 1GB en dat uitgevoerd, kon ik meteen weer flashen. Heeeeeeel vreemd. Bij deze bedankt voor de tip Paardengek!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...