Ga naar inhoud


HOOGSTE ALARMFASE BRAND TE MOERDIJK HOOGSTE ALARMFASE


katwezel

Aanbevolen berichten

idd :')

 

 

slightly offtopic.. maar is Omroep Brabant bij jullie ook van matige kwaliteit?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een milieu inspecteur die ik goed ken zij een keer tegen me.

Dat een aantal chemische stoffen bij verbranding erg gevaarlijk konden zijn maar dat de meetapparatuur wel dagen nodig had om dat te analiseren. Kortom geen enkele bewering over dat het veilig is en die binnen een paar dagen word afgegeven kan betrouwbaar zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is het niet schadelijk.

Alleen loeien we toch maar even het luchtalarm, moet je wel even het vee en de huisdieren binnen houden, ramen en deuren sluiten, en vooral je ogen en huid goed spoelen als je iets voelt prikken. Duh...

 

Fantastisch ook dat al die verslaggevers gewoon lekker buiten staan en allerlei mensen vragen waarom ze ondanks de waarschuwingen niet naar binnen zijn gegaan...

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satfandreamer

Na de brand in Weurt bij een vleesverwerkingsbedrijf, duurde het 4 dagen voordat er bekend werd dat er toch schadelijke stoffen waren vrijgekomen.

 

Citaat:

WEURT - Bij de grote brand in de vleesverwerkingsfabriek in Weurt zijn toch schadelijke stoffen vrijgekomen. Dat blijkt uit onderzoek van het RIVM.

 

De GGD raadt inwoners van Weurt aan voorlopig geen groente en fruit uit eigen tuin te eten. Er is een verhoogde hoeveelheid dioxines in het gras aangetroffen. Mogelijk zitten die ook in groente en fruit. De GGD zegt overigens dat mensen niet ziek worden als ze een kleine hoeveelheid hebben gegeten. De dienst raadt mensen aan de handen te wassen nadat ze in de tuin hebben gewerkt en dieren voorlopig geen gras te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nja.. verslaggevers moeten hun werk ook doen.. tja.. :') t lijkt me alleen niet wijs om in de rookpluim te staan...

 

maar op de kant waar de wind vandaan komt lijkt t me toch "minder" kwaad te kunnen?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hier is de waarschuwing die ik reeds gisteren heb aangekondigd

 

12:00 06-01-2011

Voorzichtigheid blijft geboden

In afwachting van definitieve meetgegevens wordt aan alle inwoners van de zuidpunt van het Eiland van Dordrecht (ten westen van de A16 en ten zuiden van de Amstelwijckweg) en het oostelijk deel van de Hoeksche Waard (de gemeenten Strijen en Binnenmaas) uit voorzorg geadviseerd voorlopig niet onnodig naar buiten te gaan. Men kan wel gewoon naar school en het werk. Het advies is om voorlopig geen intensief contact met de grond te hebben, niet in de speeltuin te spelen, geen producten uit de moestuin te eten, het vee niet te laten grazen en de rampenzender RTV Rijnmond te volgen. Ook wordt de inwoners geadviseerd huisdieren niet langdurig buiten te laten. Ook voor overige gebieden in de regio zijn nog geen definitieve metingen bekend. Inwoners wordt geadviseerd berichtgeving op RTV Rijnmond in de gaten te houden en bij gezondheidsklachten contact op te nemen met de huisarts. Als mensen buiten de bovenstaande gebieden toch onbekende deeltjes op de bodem vinden, is het advies om uit voorzorg deze niet aan te raken.

 

bemerking , ze mogen gaan werken en naar school gaan maar eigenlijk niet onnodig naar buiten gaan ??

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de barricades met zn allen en laat zien dat je het er niet mee eens bent... anarchie tegen de overheid mad

 

En hoe hadden de heren hierboven het dan wel graag gewild ??

 

Denken jullie nu echt dat de mensen die metingen verrichten met opzet zeggen "niks aan de hand, doorlopen " als er wel iets aan de hand is ?

 

Sommige mensen is het nooit goed : waarschuwt men deugt het niet en vice versa ook niet !

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Op de barricades met zn allen en laat zien dat je het er niet mee eens bent... anarchie tegen de overheid mad

En hoe hadden de heren hierboven het dan wel graag gewild ??

Denken jullie nu echt dat de mensen die metingen verrichten met opzet zeggen "niks aan de hand, doorlopen " als er wel iets aan de hand is ?

Sommige mensen is het nooit goed : waarschuwt men deugt het niet en vice versa ook niet !


Geef het maar op, je praat tegen een muur. Als mensen niet snappen dat wanneer er echt direct gevaar zou zijn de overheid dit vanzelfsprekend onmiddelijk bekend zou maken dan heeft het weinig zin.

Soms vraag ik mij wel eens af of het nu echt domheid is of gewoon elke reden aangrijpen om maar tegen de regering te schoppen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men durft bij zo'n ramp niet te waarschuwen..........

BANG dat dan in dit geval de hele Randstad e.o. op hol slaat.

 

Geval Drachten is al eerder aangehaald, was ook zoiets....maar achteraf bleek.......

 

Ik heb het idee dat dit nog veel erger (kan) zijn......... maar wij klootjesvolk zullen nooit de hele waarheid horen, helaas...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ronaldsl
Men durft bij zo'n ramp niet te waarschuwen..........
BANG dat dan in dit geval de hele Randstad e.o. op hol slaat.

Geval Drachten is al eerder aangehaald, was ook zoiets....maar achteraf bleek.......

Ik heb het idee dat dit nog veel erger (kan) zijn......... maar wij klootjesvolk zullen nooit de hele waarheid horen, helaas...



Juist. En bovendien zal iedereen in die omgeving vehaal gaan halen als zij in de komende jaren ernstige ziektes o.i.d. krijgen. Door nu te ontkennen dat er schade is opgetreden kunnen zij later zeggen dat er niks aan de hand is geweest is en de ziekte hier niet door veroorzaakt kan zijn. Zie wat er nu in Drachten gebeurt. Hier lopen mensen die wel ziek geworden zijn nu tegen muren op.

Wat de overheid nu dus doet is dus niks anders dan een houding van "beter een aantal mensen die in de toekomst flink ziek gaan worden dan dat nu de randstad in paniek raakt"... In mijn ogen een vreselijk verkeerde houding dus. Men had dus gewoon moeten vertellen wat er werkelijk aan de hand is, en hoe men NU moet handelen bij klachten te voorkomen dat de gevolgen in de toekomst alleen maar erger gaan worden.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
'Rookwolken Moerdijk wel giftig'
Uitgegeven: 7 januari 2011 08:45
Laatst gewijzigd: 7 januari 2011 09:01
AMSTERDAM – Experts op het gebied van petrochemische industriebranden zeggen in De Telegraaf en het AD dat de enorme rookwolken die vrijkwamen tijdens de brand bij in Moerdijk een 'cocktail' aan gevaarlijke stoffen bevatten.


© NU.nl/Paul Schrandt
In het neergeslagen roet zouden veel gevaarlijke bestanddelen zitten.
De RIVM deed luchtmetingen bij de brand, waar uit bleek dat er benzeen, tolueen en koolwaterstoffen in de rookwolken zat. Daar bleek ook uit dat er geen verontrustende concentraties giftige stoffen zijn verspreid.

Het AD en De Telegraaf melden dat er toch veel mensen in Zuid-Holland last van branderige ogen, misselijkheid en een droge keel kregen.

bron:nu.nl


Volgens mij kan dit nog een staartje krijgen.
Ik krijg ook het idee dat mensen de mededeling dat er geen schadelijke stoffen allang massaal niet meer geloven, maar anderzijds zijn ze wel zo eigenwijs om dus buiten te gaan staan kijken waarom de sirenes zijn afgegaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

vraagje , ik woon ook in een SEVESO risico zone ( noord antwerpen ) en bij ons staan er reeds geruime tijd nieuwe sirene's , het zijn eigenlijk luidsprekers ( op batterij ) die draadloos in verbinding staan met het "hoofdkwartier" deze geven een sirene geluid en een gesproken mededeling ( vb ramen sluiten of testalarm enz , is dat in moerdijk ook zo ?

 

toeval of niet maar gisteren was hier een aangekondigd proefalarm

 

 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...