Ga naar inhoud


Astra 23 in turkije


herman9

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

heb telefoon gekregen van TV vlaanderen, dat de meeste zenders in HD gaan overgaan en ze te zien zijn op astra 23. Mijn vraag is nu met welke schotel kan ik deze ontvangen in turkije, antalya. Voor astra 19 heb ik er een staan van 1.80 meter.

 

bedankt

herman

dreambox 7000, dreambox 500, dreambox 800, VU duo, Vizyon 820HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je de lnb op je 1.80 vervangt voor een duo lnb zou het moeten werken. Antalya ligt volgens mij nog binnen de footprint van 23.5

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
als je de lnb op je 1.80 vervangt voor een duo lnb zou het moeten werken. Antalya ligt volgens mij nog binnen de footprint van 23.5

Klopt, als ik de footprints op de site van de SES zie:

TV Vlaanderen (12.722H) zit nu op de Astra 1L:

0_astra_1L_FSS_L.jpg

En dit wordt waarschijnlijk de beam op 23.5E:

0_astra_3b_pan_european_beam_pe2_downlin

Alleen die DUO-LNB gaat waarschijnlijk niet werken in Turkije, deze zijn gemaakt voor de Benelux. Dit heeft te maken met dat het verschil in Azimuth tussen de twee posities in Turkije anders is dan in de Benelux. Dus of je schotel verdraaien naar 23.5E of een verstelbare multi-LNB houder en een extra LNB aanschaffen (en een switch uiteraard).

Origineel bericht van: Kareltjevdh
Je duo lnb zal hier echter niet werken. Dit omdat deze niet gemaakt is voor zo'n grote schotel.

En ook dat natuurlijk.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...