Ga naar inhoud


Pli 2 beta, geen timeshift meer!


Michel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Meega1

Ik heb een 16 gig usb stick en als tie vol is (haal ik niet)begint tie weer overnieuw.


Bedoel je hiermee dat de timeshift helemaal gewist wordt en er van nul af aan weer opgebouwd wordt?
In het ideale geval zou Enigma van te voren moeten zien dat de stick vol dreigt te raken en dan een stukje van de timeshift (aan het beginpunt) wist, en op dat lege stukje weer verder gaat met schrijven. Enzovoorts enzovoorts. Zo raak je niet in 1 klap de hele timeshift kwijt.
Bijv. de UPC HD DVR werkt op deze manier. Je kunt met dat ding maximaal 2,5 uur timeshiften op een zender, maar je raakt nooit alles in 1 klap kwijt. Als je 'm bij wijze van spreken 20 uur op 1 zender laat staan dan kun je ten alle tijde 2,5 uur terugspoelen.


Sorry, maar een "echte" timeshift werkt op deze wijze. Hadden we voorheen al met de Topfield 4000, 5000, 7700 PVR's.

Het leuke aan de autotimeshift is het feit dat je e.e.a. kunt instellen, dus ook de lengte van de timeshift (Wel of niet EPG afhankelijk). Wel of niet timeshift tijdens opname, achteraf (toch) opnemen etc.

Kortom, probeer eens zou ik zeggen. Het IPK-tje is er zo weer vanaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 162
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Meega1

Ik heb een 16 gig usb stick en als tie vol is (haal ik niet)begint tie weer overnieuw.


Bedoel je hiermee dat de timeshift helemaal gewist wordt en er van nul af aan weer opgebouwd wordt?
In het ideale geval zou Enigma van te voren moeten zien dat de stick vol dreigt te raken en dan een stukje van de timeshift (aan het beginpunt) wist, en op dat lege stukje weer verder gaat met schrijven. Enzovoorts enzovoorts. Zo raak je niet in 1 klap de hele timeshift kwijt.
Bijv. de UPC HD DVR werkt op deze manier. Je kunt met dat ding maximaal 2,5 uur timeshiften op een zender, maar je raakt nooit alles in 1 klap kwijt. Als je 'm bij wijze van spreken 20 uur op 1 zender laat staan dan kun je ten alle tijde 2,5 uur terugspoelen.

Dat zou ideaal zijn, maar dat moet DMM inbouwen he, maar dat doen ze niet.
In de DM7020 wel btw.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toppers
.....Wel jammer dat @Vu+NL inmiddels de verouderde versie 0.3 (juli 2010) op de site heeft gezet inplaats van versie enigma2-plugin-extensions-autotimeshift_0.20_all.rar (okt2010)
Maar dat is natuurlijk zo aangepast: ik ben op de nummering afgegaan, en dacht de jongste te hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Meega1

Ik heb een 16 gig usb stick en als tie vol is (haal ik niet)begint tie weer overnieuw.


Bedoel je hiermee dat de timeshift helemaal gewist wordt en er van nul af aan weer opgebouwd wordt?
In het ideale geval zou Enigma van te voren moeten zien dat de stick vol dreigt te raken en dan een stukje van de timeshift (aan het beginpunt) wist, en op dat lege stukje weer verder gaat met schrijven. Enzovoorts enzovoorts. Zo raak je niet in 1 klap de hele timeshift kwijt.
Bijv. de UPC HD DVR werkt op deze manier. Je kunt met dat ding maximaal 2,5 uur timeshiften op een zender, maar je raakt nooit alles in 1 klap kwijt. Als je 'm bij wijze van spreken 20 uur op 1 zender laat staan dan kun je ten alle tijde 2,5 uur terugspoelen.

Dat zou ideaal zijn, maar dat moet DMM inbouwen he, maar dat doen ze niet.
In de DM7020 wel btw.


Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Enigma2 deze functie dan ook niet heeft overgenomen. Laten we wel zijn, het is totaal van de gekke dat een 1000 euro DVR vastloopt als de timeshiftbuffer (cf card, usb stick) vol is gelopen.
Momenteel is dat dan iets verbeterd door de buffer in 1 klap helemaal te legen maar ook dit is een houtje touwtje oplossing.

Werkelijk onbegrijpelijk waarom Dream een perfect werkende timeshift functie maar niet voor elkaar lijkt te krijgen waar iedere made in China Jan Doedel DVR dit wel af-fabriek heeft.

/rant
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Werkelijk onbegrijpelijk waarom Dream een perfect werkende timeshift functie maar niet voor elkaar lijkt te krijgen

Het is nieteens zo dat ze het niet voor elkaar krijgen, ze DOEN er niets aan en GAAN er ook niets aan doen.
Dat is hun antwoord op mijn vragen omtrent de timeshift.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Meega1
Origineel bericht van: Apple740
Hoe gaan de diverse timeshift plugins tegenwoordig om met een compact flash kaartje die vol dreigt te raken vanwege een langdurige timeshift/pauzering op 1 zender?

De laatste keer dat dit me overkwam met de standaard timeshift functie liep Enigma gewoon vast, en de laatste keer dat ik een pts plugin gebruikte en ik bewust de buffer vol liep lopen gebeurde hetzelfde. Dat vastlopen mag eigenlijk niet gebeuren natuurlijk.
Is dit tegenwoordig wel goed geregeld?


Ik heb een 16 gig usb stick en als tie vol is (haal ik niet)begint tie weer overnieuw.

Meega

Dat haal je wel hoor, met een HD zender is die na 1 uur vol.


Haal ik niet hoor.
Één kwartier is ongeveer 1 gig op ned 1hd.
Dus ik kan +/_ 4 uur naar 1 zender kijken .

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken verkeerd ...

Maar goed, ik kijk geregeld langer dan 4 uur naar 1 zender.

2 x NCIS met bijbehorende pauzes enzo, dat loopt lekker op.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sprinkle
Zou ik ook een SD(hc) kaartje van 16G kunnen gebruiken hiervoor? Tis maar dat ik dat nu kan vrijmaken zodat ik geen extra kosten moet doen ... die cf kaartjes kosten behoorlijk wat geld en mijn usb poorten zitten vol ...



Yep ,geen probleem.

Meega

Al is de waarheid nog zo hard , achter een kinderwagen moet je toch duwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...