Ga naar inhoud


Samenstelling HTPC - full HD compliant


Aanbevolen berichten

Ik heb er 2gb inzitten en geen enkel probleem.

 

Las al op tweakers 4gb voor 38,-

 

Wel 1 pci-e slot (groot).

 

Moet je dus pci-e of usb tuner hebben, jij noemt boven pci-tuners.

 

Succes.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Beheerder

Dat doet die Intel onder linux ook.

 

Intel heeft ook steengoede linux drivers voor de onboard HD video chipset.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat newbie
Jullie hebben me overtuigd en daarnaast heb ik veel info gelezen. Het wordt een ION bord tw Asus AT3N7A, alleen is deze moeilijk verkrijgbaar. Moet nog even verder spitten.

Voor de tuner zit ik te twijfelen tussen de Hauppage Nova HD S2 en Technisat Skystar HD S2.


Ga voor the NOVA-HD-S2. De Technisat Skystar HD S2 (dat is inclusief de Terratec variant) zijn behoorlijk instabiel.

Origineel bericht van: Michel
Dat doet die Intel onder linux ook.

Intel heeft ook steengoede linux drivers voor de onboard HD video chipset.


IMHO zijn de drivers en HD ondersteuning onder Linux beperkt en instabiel. Voor zover ik weet is deze ondersteuning alleen via VAAPI te verkrijgen. En op dit moment moet je XBMC handmatig compileren en VAAPI activeren alvorens je er gebruik van kan maken.

Hetzelfde geldt ook voor xine, je moet een aparte tree verkrijgen en deze handmatig compileren. VAAPI is nog steeds niet mainstream (genoeg).

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de ION chipset extreem goed performed. Zowel onder Linux (VDR icm vdpau via vdr-sxfe) als Windows (MCE7 met DVBLink TVSource). Het werkt out of the box en je hoeft geen additionele aanpassingen te doen om het werkend te krijgen. Bovendien is het verbruik vs prestatie enorm goed en ook qua kosten ben je gewoon minder kwijt.

Mvg,

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niels, bedankt voor je input.

AT3N7A is eol dus wordt het een Asrock ION mobo.

 

Tuner kaart wordt PCI-e type dus zit te kijken naar:

Mystique SaTiX-S2 V2 Dual DVB-S2 PCI-e 1x

TeVii S470 DVB-S2 PCI-e

 

Kan iemand aangeven welke stabieler is?

 

Atom CPU is 2*1.6GHz terwijl bovenstaande kaarten 2*2.4GHz vragen, is dat een probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat is als je gebruik maakt van software decoding. Door de GPU wordt de CPU ontlast.

 

De Mystique beschikt over een dual aansluiting, dus mijn advies zou zijn om te gaan voor de Mystique.

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

 

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Satix dual Versie 2, is belangrijk, nu al weer een 5mnd draaien onder yavdr, met standaard 4vL drivers.

 

Deze worden automatisch geupdate en steeds beter, freezes artefacten of andere gekke dingen nooit gezien.

 

Na installatie wel even zoeken op one_adapter= 0 of 1, afhankelijk van of je er 1 of 2 satkabels op aansluit.

 

De Tevii heb ik nooit mee gewerkt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Het project begint steeds vastere vormen aan te nemen.

Opbouw:

- kast: Antec Fusion Remote black

- voeding: be quiet! Pure Power L7 300W

- processor: integrated in mobo

- geheugen: Kingston 2 x 1Gb

- harde schijf: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB

- moederbord: Asrock A330ION

- DVB-S2: Mystique SaTiX-S2 V2 Dual DVB-S2 PCI-e 1x

- CI module/Card reader: ?

- koeling: stille effectieve Scythe

- software: ? qua look vind ik XBMC wel mooi

- remote: ? heb zelf een Harmony

- keyboard: ?

 

Nu nog de rest van de ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als cardreader zou ik een smargo nemen. Die is goedkoop en werkt goed icm newcs, oscam of CCcam. Qua software kan je kiezen voor bijvoorbeeld VDR met XBMC als frontend (gebruik yaVDR als een alles in 1 pakket) of MCE7 met DVBLink TVSource en de Acamd plugin. Qua remote heb ik een MCE Remote, werkt zowel met XBMC als met MCE7, maar je kan je harmony instellen zodat het als een MCE remote functioneert.

 

Qua keyboard, ik heb de goedkoopste draadloze variant van logitech. En die heb ik al maanden niet meer in gebruik smile

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all: Over yaVDR moet ik wel zeggen, dat na een installatie van een app zoals subversion of yum de boel wel eens niet meer op wil starten. Bij mij werkte de combinatie met OScam iig niet; na installatie startte yaVDR niet meer op. NewCS 1.65 was wel goed, maar daarvoor is dus ook geen installatie van YUM, SUBVERSION en CMAKE nodig.

 

Ik ben nu bezig met Ubuntu 10.10 en wil daar VDR op installeren en XBMC. Dit lijkt me vooralsnog wat stabieler qua installatiemogelijkheden dan yaVDR. Maar dit vraagt wel wat meer werk icm LIRC... maar er zijn wel tutorials voor.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet het idee dat yaVDR minder stabiel is was dan een handmatige installatie van VDR en XBMC van mijzelf.

 

Zelf gebruik ik dus de yaVDR al CD's al moet je de VDR-SC nog wel handmatig en zelf doen (compileren en een configureren) draait het allemaal redelijk snel. Lirc is ook goed te doen met het web-based menu al gaat dat niet helemaal op voor verschillende setups van ontvangers en remotes.

 

@Earthfinder, aangezien je het over yum heb zal je wel van een redhat/centos versie uitgegaan zijn. Ik zou (ook bij je handmatige install) gewoon lekker een ubuntu smaak nemen (xubintu kan ook nog erg goed) daar is ook het meeste opgebouwd en zal je het meeste info van/over kunnen vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar

Origineel bericht van: Michel
Dat doet die Intel onder linux ook.

Intel heeft ook steengoede linux drivers voor de onboard HD video chipset.


IMHO zijn de drivers en HD ondersteuning onder Linux beperkt en instabiel. Voor zover ik weet is deze ondersteuning alleen via VAAPI te verkrijgen. En op dit moment moet je XBMC handmatig compileren en VAAPI activeren alvorens je er gebruik van kan maken.

Hetzelfde geldt ook voor xine, je moet een aparte tree verkrijgen en deze handmatig compileren. VAAPI is nog steeds niet mainstream (genoeg).

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de ION chipset extreem goed performed. Zowel onder Linux (VDR icm vdpau via vdr-sxfe) als Windows (MCE7 met DVBLink TVSource). Het werkt out of the box en je hoeft geen additionele aanpassingen te doen om het werkend te krijgen. Bovendien is het verbruik vs prestatie enorm goed en ook qua kosten ben je gewoon minder kwijt.

Mvg,

Niels Wagenaar


Was er met de Core i3 en i5 generatie < Sandy Bridge niet een 24p probleem? Niet vloeiende weergave. Kom het nog regelmatig tegen op de diverse messageboards.

Wat betreft de Intel en Ati geaccelereerde HD ondersteuning onder linux via VAAPI ben ik het met je eens. Dit vereist gevorderd handmatig installatie werk (compileren van diverse zaken met de juiste back-ends etc.). Maar met wat leeswerk wel te doen. Heb zo m'n passieve Ati HD5550 kaart eens getest in XBMC op Ubuntu 10.10. Draait prima! Complete offload op de GPU van H264, VC-1 etc.

Wat betreft het gebruik van een Atom (i.c.m. een ION2 o.i.d.) in een rijke GUI omgeving (Aeon op XBMC ofzo), het lijkt me persoonlijk geen echte aanrader. Het weer te geven video materiaal mag dan vlekkeloos afgespeeld worden, je leest toch regelmatig wat berichten dat het allemaal wat minder 'snappy' is. Iets meer processor pit onder de motorkap lijkt me dan toch geen overbodige luxe.

Maar goed, ik richt me dan ook puur op xbmc (met het idee om dit binnenkort te gaan gebruiken met een Cine S2 en iets als Tvheadend). Wie weet spreken gebruikers ervaringen me hier wel tegen smile.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...