Ga naar inhoud


[ET9000] et9000 zend max 60hz uit


Gast maigualida

Aanbevolen berichten

Gast maigualida

ik heb de et9000 aangeschaft mede omdat de dreambox 800 teveel problemen gaf , de verkoper vertelde dat deze box wel 100hz uitzend , maar dit blijkt 60hz max te zijn , mijn vraag is bestaan er ontvangers die wel 100hz uitzend , vind het nogal jammer dat ik met een dure led tv maar een 60hz signaal krijg wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Dit verhaal is totale onzin! Je haalt echt van alles door elkaar.

 

Er zijn maar 5 normen:

 

24, 30, 25, 50 en 60 Hz.

 

Hier in Nederland in principe alleen in 50Hz.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maigualida
ik heb de et9000 aangeschaft mede omdat de dreambox 800 teveel problemen gaf , de verkoper vertelde dat deze box wel 100hz uitzend , maar dit blijkt 60hz max te zijn , mijn vraag is bestaan er ontvangers die wel 100hz uitzend , vind het nogal jammer dat ik met een dure led tv maar een 60hz signaal krijg wat de beeldkwaliteit niet ten goede komt


Die 100Hz wil niets anders zeggen dan de verversingsfrequentie van het beeld van jou TV, standaard is die 50Hz (Europa) maar door deze d.m.v. technische aanpassingen te verdubbelen, krijg je een rustiger beeld.
(tegenwoordig is zelfs 600Hz al mogelijk)
Als jou leverancier echt zulke uitspraken doet als wat jij hier beweert, wordt het tijd uit te gaan kijken naar een andere leverancier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maigualida

ok , ik heb er niet heel veel verstand van maar ik heb een 100hz led tv , dan vind ik het zonde dat mijn sat ontv maar 50hz doorgeeft aan mijn tv , ik merk ook dat een hd uitzending van mijn digitale ontvanger (ziggo)een beter beeld geeft dan hetzelfde kanaal via de et9000 , al moet ik zeggen dat de et9000 een beter beeld heeft dan de dreambox 800

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet echt. Er zijn maar twee herhalingsfrequenties die bij omroep worden uitgezonden: 50 en 60 Hz. En het vuistregeltje is heel gemakkelijk: de herhalingsfrequentie van omroep-TV is per definitie gelijk aan de frequentie van de netspanning van het gebied waar de uitzending voor bedoeld is. Die is in een deel van de wereld 60 Hz maar in Europa, grote delen van Azië en Australië bijvoorbeeld 50 Hz. Je kunt het ook aan de oude analoge TV-normen zien: PAL en SECAM zijn 50 Hz, NTSC is bijna altijd 60 Hz.

 

24 Hz komt alleen voor bij 1080p speelfilms op Blu-ray discs.

 

25 en 30 Hz zijn de beeldherhalingfrequenties bij 1080i50 respectievelijk 1080i60. De halfbeeld- of frameherhaling bij deze normen zijn dus de dubbele waarden.

 

60 Hz komt bijna niet voor in onze contreien; de enige 60 Hz zender die ik kan ontvangen is The Pentagon Channel op de Hotbird (480i60).

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maigualida
ok , ik heb er niet heel veel verstand van maar ik heb een 100hz led tv , dan vind ik het zonde dat mijn sat ontv maar 50hz doorgeeft aan mijn tv ....
Je hoeft ook alleen maar te lezen wat anderen die er wel verstand van hebben hierboven al hebben geschreven: als je een 100Hz TV hebt dan maakt die 100Hz beeld van het ingangssignaal, hij krijgt het niet (en zou er waarschijnlijk niet eens mee overweg kunnen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

24, 30, 25, 50 en 60 Hz.

Ik ken wel 24, 25 of 30 beelden per seconde en p24, p25, p30 (en eventueel i24, i25, i30)... en ook p50 of i50 kan, net zoals i60 (van p60 heb ik nog niet gehoord weet ik niet zeker...) met 480, 576, 720 of 1080 voor de p en de i

Wat Hertzen betreft en TV ken ik alleen 50 en 60... tenminste voor normale TV. Voor je PC monitor vooral zie je wel eens nog wat hogere frequenties ;-)

En zo zijn TVs die deze frequentie verdubbelen, verviervoudigen of zelfs verachtvoudigen... door het hoger te maken. Zo kan 50 Hz, 100,200,400 of zelfs 800 Hz worden. Met rekentruukjes kunnen tussenbeelden berekend worden. Maar toch blijft de uitzending zelf nog altijd (in Europa) 50 Hz...met 50 hele beelden bij HD in 720p50 of 25 hele beelden (50 halve beelden interlaced) bij HD in 1080i50
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maigualida

ok bedankt voor jullie uitleg zo leer ik tenminste nog eens wat , maar kunnen jullie ook vertellen waarop ik de ontvanger moet instellen 720p of 1080i , 60hz of 50hz of multi , ik hoor het graag mede omdat ik de zenders via ziggo digitaal van een betere kwaliteit vind dan dezelfde zenders via de sateliet (et9000)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...