Ga naar inhoud


[RE-9000HD] zappen met nieuwste software


tonk

Aanbevolen berichten

hallo beste forumleden,

na het plaatsen van de nieuwste software gebeurt het bij div. zenders (o.a. EEN HD) dat bij het zappen er heel even beeld is (+/- halve seconde) en dan ong. 3 sec. zwart en daarna pas continue beeld.

iemand enig idee wat dat kan zijn.

alvast bedankt voor evt. antwoorden,

vrgr.

ton könst

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de displayresolutie op Auto staat, en de resolutie verandert door het zappen (dus een verandering tussen SD, 720p (een HD, Canvas HD) en 1080i (NEDx HD)), dan is dit gedrag normaal. Mijn RE-8000 doet namelijk precies hetzelfde. Het loopt allemaal wat vloeiender met een vaste displayresolutie en zapping mode = stilstaand beeld.

 

Groeten,

 

Audioniek.

 

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Als je tijdens de kanaal wisseling het zwarte beeld niet wil zien kun je ook kiezen voor het bevriezen van het bestaande beeld.
Dit kun je instellen via UI-instellingen - Kanaalwisseling instelling.


dat is nog erger, als je een bepaalde kop wil weg zappen, dan zit je er nog een paar seconden aan vast. mad

Heb de nieuwe SW er nog niet inziten, denk dit straks te doen als ik thuis ben.
is de 2e kaartslot op de RE-8000 vrij gegeven of niet ?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Nee dus want anders was dit wel in de update lijst vermeld.

 

Naar mijn idee zegt dat in het geval van Rebox helemaal niets en is het een legitieme vraag. Het vrijgeven van de bovenste kaartlezer in de RE-9000 heeft volgens mij ook in geen enkele release note gestaan (zelfs op de Rebox site wordt de bovenste kaartlezer bij de RE-9000 nog steeds in de toekomst vrijgegeven). In het verleden is het regelmatig voorgekomen dat veranderingen in functionaliteit in de Rebox release notes ontbraken, maar wel bij de andere merken werden vermeld.

 

Correcte documentatie maken en uitgeven is bepaald niet het sterkste punt bij Rebox. Waar blijft bijvoorbeeld een correct bijgewerkte handleiding zonder RF-modulator in de FAQ en specificaties?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Audioniek
Het vrijgeven van de bovenste kaartlezer in de RE-9000 heeft volgens mij ook in geen enkele release note gestaan (zelfs op de Rebox site wordt de bovenste kaartlezer bij de RE-9000 nog steeds in de toekomst vrijgegeven).


Eerstens heb ik niet geschreven dat het geen legitieme vraag zou zijn.
Verder klopt het dat het vrijgeven van de bovenste kaartlezer van de RE-9000 nog nooit in een release note heeft gestaan omdat deze ook nog steeds niet door Rebox of fabrikant is vrijgegeven.
De bovenste kaartlezer functioneert weliswaar voor wat de ontvangst betreft maar da kaart-update komt nog steeds niet door op de bovenste kaartlezer, althans bij mij niet en bij menige andere gebruiker ook niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: amrabed

is de 2e kaartslot op de RE-8000 vrij gegeven of niet ?.

Wat dacht je zelf? Nee dus want anders was dit wel in de update lijst vermeld.


Ik had al zo een vermoeden en ben inmiddels ook er achter gekomen, heb de nieuwe SW gisteren geinstalleerd.

Zal mijn bevindingen later in de SW topic vermelden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Verder klopt het dat het vrijgeven van de bovenste kaartlezer van de RE-9000 nog nooit in een release note heeft gestaan omdat deze ook nog steeds niet door Rebox of fabrikant is vrijgegeven.
De bovenste kaartlezer functioneert weliswaar voor wat de ontvangst betreft maar da kaart-update komt nog steeds niet door op de bovenste kaartlezer, althans bij mij niet en bij menige andere gebruiker ook niet.


Eigenlijk klopt dit ook niet. Rebox geeft alleen wat de veranderingen zijn in een bepaalde versie van de software. Alleen zijn er meestal ook tussenliggende firmwares geweest, die Rebox niet zelf heeft uitgegeven maar wel verwerkt zijn in de latere releases van de Firmware. Hierdoor zou ik dus wel zeggen dat het vrijgegeven is, alleen de releasenotes zijn eigenlijk nooit helemaal goed up to date want ze geven nooit de wijzigingen aan van tussenliggende versies.

De versie waar het tweede kaartslot in geactiveerd is, is dus ook nooit door Rebox gereleased. Zie het als de V75 firmware van de huidige firmware, de wijzigingen van de V65 (die niet uitgegeven is) zitten daar ook gewoon in. Zo ook voor de V34 en de V37 firmware versies, die ook nooit uitgegeven zijn, maar de wijzigingen zaten wel in de V44 firmware
Kijk ook naar de NAS koppeling die je kan maken vanuit de Rebox, dit is ook een techniek die nooit is vrijgegeven in de releasenotes van de firmware, terwijl er wel een handleiding is hoe je dit zou moeten gebruiken smile Hier zou dan ook geen ondersteuning op zijn smile

In mijn optiek lopen de releasenotes dan ook gewoon gelijk met andere fortis clones (behalve met de zaken die er specifiek zijn uitgehaald) en dient de werking dan ook gewoon volledig ondersteund te worden door Rebox, omdat het gewoon simpelweg niet is uitgezet in de firmware. Ook hebben wij als consument geen invloed op de werking van de firmware, dus de volledige firmware met alle ins en outs, zoals deze is uitgegeven door Rebox moet dan ook gewoon ondersteund zijn. Of Rebox moet ergens in de firmware aangegeven, of op de site, dat er nog bepaalde zaken "in development" zijn en dat de werking niet gegarandeerd kan worden.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...