Ga naar inhoud


Canal digitaal zenderlijst in .scm


JF

Aanbevolen berichten

Mijn Samsung TV UE40C6700 heeft een digitale Sat-tuner.

Deze tuner heeft geen specifieke canal digitaal "zoek en sorteer" functie.

Via USB kan een zenderlijst met extensie .scm ingeladen worden. Waar kan ik een Canal digitaal zenderlijst in .scm vinden/downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ unique

 

Waarschijnlijk is het Samsung-6700-menu bekend??

Vandaag met menukeuze Zelfdiagnose/Software-upgrade "Via kanaal" gevraagd om nieuwe SW.

Melding na enige tijd: er is geen nieuwe software.

De huidige versie is van 31-8-2010.

 

Of moet er nog andere, "CD-specifieke" SW in?

Of doe ik iets fout bij het zenderzoeken: bijv. moet ik toch netwerkzoeken toepassen? In het zenderzoekmenu kan ik overigens niets vinden m.b.t. "canal digitaal", "snelzoeken", etc.)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het wel een keer gezien maar weet zo de opties niet meer. Ik dacht dat je deze keuze had bij het zoeken van de kanalen waar je dan kunt kiezen uit automatische, canal digitaal, enz.

 

verder weet ik niet zeker of jij de laatste sw hebt. Had jij wel je tv op je netwerk met internet aangesloten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@unique:

Het is gelukt: mijn TV heeft nu de Canal digitaal zenderlijst.

Het moest inderdaad op de manier zoals jij het gezien had. Maar daarvoor was wel eerst een Firmware-update nodig. De SW is te downloaden vanaf de Samsung-site http://www.samsung.com/nl/support/detail...ord=UE40C6700US

Versie T-VALDEUC-2001.0 op mijn TV is nu m.b.v. de USB-stick vervangen door T-VALDEUC-3005.1

De gebruiksaanwijzing staat ook op de Samsung-site:

Samsung

In het zender-zoekmenu van de TV kan nu gekozen worden: CD TVV Telesat.

 

@Zilverster:

Je vindt op internet inderdaad een .scm-file editor. Uiteindelijk gedownload (via forum http://forums.cnet.com/7723-13973_102-394602.html?tag=rb_content;forums06) de editor "samsung Channel list editor V0.72, Copyright 2009 samsung electronics" van een Russische website. Hiermee kunnen .scm-files netjes ge-edit worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch:

Bij Samsung TV's met USB-aansluiting zal veelal de mogelijkheid van "Exporteren kanaallijst" naar een USB-stick aanwezig zijn (evenals "Importeren kanaallijst").

Op de PC kun je dan zien of geëxporteerde file van het type "scm" is (wat, naar ik denk, bij de genoemde Samsungs het geval zal zijn).

Deze scm-file kan met de genoemde editor behandeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 jaren later...

Die samsung 1.0 of 1.1 kanaal editor gelieve niet te gebruiken. Je loopt risico alles opnieuw in te moeten scannen. Schrijft n.l. de satposities niet mee terug. Samsung heeft zelf afstand van die applicatie genomen.

Mijn D-serie heeft een eigen leuke app onder SMART waar het wel goed loopt. Zit je maar op een Sat kun je geluk hebben.

 

Of het aan dat programma of de firmware ligt weet ik niet. Inscannen op een SAM is omslachtig t.o.v. een KAON. Een verkeerde beweging en hij gooit van alles weg. Onduidelijk hoe alles in one go draaibaar in te scannen.

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...