Ga naar inhoud


dreambox 800 hd 13E


Gast blablabla

Aanbevolen berichten

ik kan 13E niet afstemmen ik zie dat niet bij de rotor instellen, maar wel 19.2 en 23.5 en 28.2 die kan ik wel allemaal afstemmen. ik zie alleen 13e niet. ook heb ik bij tuner configuratie 13e insteld geavanceerd instellingen op lb1 en disc 1.2 en de opslag positie wie o wie kan me helpen hiermee

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat kan diverse oorzaken hebben.

welke zenderlijst gebruik je en hoe zet je deze erin ?

Met welke image draai je ?

Hoe heb je de satelietconfiguratie ingesteld op je dreambox ?

Heb je een USALS diseqc rotor of één die deze protocol niet ondersteunt ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

welke imag weet ik niet maar is wel de goeie

ik heb de satelietconfig op geavanceerd usals is aan diseqc is 1.2. ik heb motor geen losse koppen

ik heb hotbird 13e graden apart ingesteld en de andere graden ook, maar bij afstemmen zie ik de 13e graden niet dat is echt raar maar de andere wel dus 19 23 28 die ik wel allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt jezelf tegen:

 

Citaat:
ik heb de satelietconfig op geavanceerd usals is aan diseqc is 1.2. ik heb motor geen losse koppen

ik heb hotbird 13e graden apart ingesteld en de andere graden ook,

 

Maak je gebruik van USALS of heb je iedere sateliet apart opgezocht en vast gelegd ?

Wanneer je USALS gebruikt hoef je geen sateliet meer op te zoeken. Wanneer je de schotel correct hebt uitgericht en je de juiste USALS waarden er in zet ( let wel: in dreambox geen minuten / seconden gebruiken, maar gewoon decimalen ), dan zou je op alle satelieten beeld moeten hebben.

 

Maar ik krijg het idee, wanneer ik je verhaal lees, dat je alle satelieten hebt opgezocht en vast gelegd. Dan denk ik dat je voor de hotbird ( 13 oost ) de verkeerde sateliet hebt vast gelegd. Dan werk je dus niet met USALS.

 

Wanneer je bijv. google earth gebruikt als leidraad om de USALS waarden op te zoeken, moet je er rekening mee houden, dat de graden verdeeld wordt in minuten en seconden.

Ook kan bij routeplanners de graden verdeeld worden in minuten / seconden i.p.v. decimalen achter de komma.

 

Bijv. 52° 30’ 00” ( 52 graden / 30 minuten / 0 seconden ) = 52,5° ( het is even een stukje wiskunde )

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...