Ga naar inhoud


HDMI 1.4 noodzaak bij 3D ...?


Gast Reeler

Aanbevolen berichten

Krijg ik bij het kijken... naar bv de Astra 3D Demo of sky3D ..wel de juiste 3D weergave op mijn 3D led scherm

 

Als mijn HD satellite ontvanger vermoedelijk een HDMI 3.1 poort

 

heeft..is dat dan niet de zwakste schakel...

 

of geeft n HDMI 4.1

 

verbindings kabel tussen ontvanger en scherm dan wel de juiste 3D weergave ..?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


pst reeler,

 

het is HDMI versie 1.3 of 1.4 (net andersom).

 

het verschilt tussen 1.3 en 1.4 is dat 1.4 ethernet data kan meesturen.

 

dus logisch zouden we moeten zeggen dat 3D niets te maken heeft met 1.3 of 1.4. wel lager dan 1.3 mag je niet gaan, dus geen 1.2.

 

hdmi 1.4 heeft wel een max resolutie van :

4K × 2K (3840×2160p op 24 Hz/25 Hz/30 Hz en 4096×2160p op 24 Hz

 

en HDMI 1.3 kan alles aan van een HDMI1.4 enkel het ethernet kanaal niet.

 

en HDMI 1.3 kan enkel maar tot 1080i uitgezonderd grafische kaarten in computers en PS3.

 

hopelijk voldoende info.

 

UPDATE, volgens wiki is 3D dus niet mogelijk met 1.3 of lager.

zie tabel (ik heb geen 3D dus helaas kan ik de test niet doen om juist zeker te zijn)

post-43448-1318261745,121_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3D is wél mogelijk met HDMI 1.3... Hoe denk je dat de satelliet 3D op je Tv komt? Gewoon ook via een 1.3 aansluiting! of zijn al die hd ontvangers gemodificeerd naar een 1.4 versie.

 

Beperking is wel dat er geen FullHD (1080P) 3D over 1.3 kan maar tot 1080i

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

winWiz dat is wat ik ook dacht...alhoewel ze dus op die wikipedia in de grafiek toch aangeven...no 1.4 = no 3D... wink

 

wel las ik eens dat ze via software/hardware flash/update die 1.3 kunnen modifiëren..maar daar heb ik dan ook wel vraagtekens bij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bron CW

Citaat:
Es ist ein ewiges Ärgernis: HDMI-Kabel wurden jahrelang mit Versionsnummern verkauft - obwohl ein Großteil der potenziellen Käufer in keiner Weise nachvollziehen kann, wo die Unterschiede zwischen einem HDMI-Kabel Version 1.3 und einem HDMI-Kabel 1.4a liegen.

Damit ist jetzt jedoch Schluss. Das HDMI-Konsortium greift hart durch: Seit dem 18.11.2010 dürfen keine HDMI-Kabel mehr verkauft werden, die eine Versionsnummer tragen. Stattdessen muss auf der Verpackung genau angegeben werden, was das Kabel kann.

Hintergrund dieser rigorosen Entscheidung ist, dass zahlreiche Hersteller HDMI-Kabel mit Version 1.4a als 3D-fähig bewarben, um Kabel mit Versionsnummer 1.3 als inkompatibel und somit wesentlich schlechter dastehen zu lassen. Doch bereits Kabel mit HDMI 1.3-Unterstützung können 3D-Signale transportieren.

Diese Verwirrung für Verbraucher soll jetzt also endgültig der Vergangenheit angehören - eine Entwicklung, die wir natürlich auch in Ihrem Interesse begrüßen: Mehr klare Angaben statt abstrakter Versionsnummern sind generell wünschenswert, um Marketingfallen keine Chance zu geben. Und bei HDMI-Kabeln haben viele Hersteller ordentlich hingelangt, denn Preise im dreistelligen Bereich sind durchaus keine Seltenheit.

 

vertaald voor het relevante gedeelte

Doch bereits Kabel mit HDMI 1.3-Unterstützung können 3D-Signale transportieren.

Echter ook de kabels conform HDMI 1.3 tranporteren al de 3D informatie.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
winWiz dat is wat ik ook dacht...alhoewel ze dus op die wikipedia in de grafiek toch aangeven...no 1.4 = no 3D... wink

wel las ik eens dat ze via software/hardware flash/update die 1.3 kunnen modifiëren..maar daar heb ik dan ook wel vraagtekens bij.


Wikipedia is prima, maar wordt door mensen zoals jij en ik gevuld.... er staat dus wel eens niet helemaal correcte informatie in.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
is het mogelijk de titel aan te passen?
is immers HDMI 1.4 niet 4.1

lijkt me handiger bij zoeken
ciao


Daar is een knopje voor.... waarschuw moderator (ik heb hier geen extra rechten)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een citaat uit een 3D special.

Ik had geen zin om het uit te typen. Dus bij deze.

 

Het komt er op neer dat 3D via satelliet wel kan en ten koste gaat van de reolutie en bij een BluRay heb je 1.4. nodig gezien de dubbele datastroom bij 1080p.

 

Als een mod hier eventueel problem mee heeft, dan staat hem dat vrij om te verwijderen.

 

post-26783-1318261758,8144_thumb.jpg

post-26783-1318261758,874_thumb.jpg

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beobuddy
Hierbij een citaat uit een 3D special.
Ik had geen zin om het uit te typen. Dus bij deze.

Het komt er op neer dat 3D via satelliet wel kan en ten koste gaat van de reolutie en bij een BluRay heb je 1.4. nodig gezien de dubbele datastroom bij 1080p.

Als een mod hier eventueel problem mee heeft, dan staat hem dat vrij om te verwijderen.



Volgens mij schrijf ik hetzelfde......

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat deed je inderdaad. Maar ik dacht enige twijfel waar te nemen.

Dus vandaar.

Je schrijft 1080i als max voor 3D over 1.3. Ik neem dan aan dat 720P daar ook bij hoort. Want dat schijnt dus nog mogelijk te zijn. 3D in 720P over 1.3 dus.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...