Ga naar inhoud


Oude platencollectie digitaliseren


naze1975

Aanbevolen berichten

tip om krakend geluid een beetje tegen te gaan bij opnemen = neem een verstuif fles, doe daar een 10 tal druppels dreft in, en lauw water.

 

schud de boel heel goed en laat dit ongeveer 15 min rusten.

dan start je uw platenspeler en verstuif een fijne nevel OP je plaat terwijl die draait met de naald erop.

 

in DJ kringen was dit dagelijkse kost en scheelt al een hoop naald hikjes of kraakjes...-)

 

ps qua software kijk eens bij op google naar : LP Ripper 10.1

 

betalende software is WaveLab van Steinberg die zelfs de kraakjes kan detecteren en zonder kwaliteitsverlies probeert weg te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb hier ooit eens een minidisc speler voor gekocht. Daar gaat inderdaad uren in zitten.

 

Citaat:
Ik gebruikte daar easy cd creator van roxio daar voor:

LP opzetten, opname aanklikken en de opname stopt automatisch als de LP is afgelopen, vervolgens wordt de opname automatisch opgedeeld in tracks.

 

Yep, dat kon die minidisc ook. Werkte van geen kant. Ligt er maar net aan naar wat voor een soort muziek jij luistert. Bij mij werd een muziekstuk van 15 minuten in 10 stukken opgeknipt.

 

Dus hier de tip van de ervaringsdeskundige :D

Gooi die USB platenspeler maar op de vuilstort naast mijn minidisk speler. Omdat het kopieren van de plaat waarschijnlijk toch al illegaal is kan je net zo goed je oude platenverzameling van internet downloaden.

 

En mocht je toch met die platenspeler aan de gang gaan neem dan een loseless formaat. Daarvan kan je altijd nog mp3'tjes maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@naze1975,

 

In de meeste gevallen probeer ik de LP altijd ook origineel op CD te krijgen. In sommige gevallen lukt dit niet altijd en zet ik een LP zelf over op CD. Knippen en bewerken met CoolEdit Pro en, ik maak er altijd gewoon Wave file's van.

 

Soms heb je van die jaren dat het origineel toch nog op CD uitkomt. Ik heb wel eens 35 jaar moeten wachten voordat het zover was, als voorbeeld "The original Blues Project - Reunion In Central Park. Je raad het al, in zo'n geval kan mijn dag niet meer stuk.

 

Wat betreft het nat afspelen van LP's, dat zou ik niemand aanraden. Vroeger werd er gebruik gemaakt van Lenco Clean, eenmaal een LP hiermee afgepeeld moest deze hiermee altijd worden afgespeeld. Prive heb ik er nooit een van mijn LP's aangewaagd, maar heb het wel gebruikt in discotheken.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@naze1975,

......

Wat betreft het nat afspelen van LP's, dat zou ik niemand aanraden. Vroeger werd er gebruik gemaakt van Lenco Clean, eenmaal een LP hiermee afgepeeld moest deze hiermee altijd worden afgespeeld. Prive heb ik er nooit een van mijn LP's aangewaagd, maar heb het wel gebruikt in discotheken.

Gr.

Zilverster.


Je moet ook zorgen dat je met schone LP's begint voordat je nat gaat afspelen.... Dus eerst een behandeling met Disco Antistat.... en zoals het al aangeeft meteen antistatisch

Jeetje.. dat is lang geleden, maar ik zie (google) dat het nog steeds bestaat..

Knosti_080307.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Je moet ook zorgen dat je met schone LP's begint voordat je nat gaat afspelen.... Dus eerst een behandeling met Disco Antistat.... en zoals het al aangeeft meteen antistatisch

Jeetje.. dat is lang geleden, maar ik zie (google) dat het nog steeds bestaat..
Knosti_080307.jpg


Werkt inderdaad prima. Bij mij kwam geen plaat op de draaitafel voordat hij gereinigd was. Als je zag hoeveel rommel van gloednieuwe platen zo uit de verpakking kwam....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: NINjak
Ik denk dat ie bedoeld de diepte en/of het warme geluid wat je ondanks de kraakjes, volgens de kenners/liefhebbers, niet vanaf een cd hoor.


Ja, maar dat red je niet met een usb draaitafel...


daarom heb ik ook een mooie verbeterde thorens

@grunnsat: je kunt ze nog steeds kopen, in steentilstraat in de stad zijn 2 winkels die nieuwen verkopen, 1 die ouderen verkoopt

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...