Ga naar inhoud


Oude platencollectie digitaliseren


naze1975

Aanbevolen berichten

Ik heb een lenco usb platenspeler, en wil de collectie gaan omzetten naar mp3. Is er ook andere/betere software dan wat erbij zit.

 

Groet Robert

een Sony 40W4500, 2x ipbox 9000, Triax 110, Moteck SG-2100 A ontvangst van 53,1 Oost t/m 24,5 West en een Logitech Harmony Remote 785 (ideaal)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Hellum
in principe zou ik zeggen dat het zonde is, maar het beste gratis programma is Audacity.

MVG. Gerard


Zonde? Je vereeuwigt je muziek collectie. Als je het op platen houd loop je een groter risico het kwijt te raken dan wanneer je het digitaliseert en verspreid opslaat.

Natuurlijk is het nostalgische ervan iets wat verloren gaat. En wat dat betreft (als je dit bedoelt) ben ik het helemaal met je eens. Maar weet je, ik heb een paar CD's van Bob Marley welke direct van een plaat zijn opgenomen en daar zitten die kraakjes enzo ook in.

Heerlijk om naar te luisteren. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Ik denk dat ie bedoeld de diepte en/of het warme geluid wat je ondanks de kraakjes, volgens de kenners/liefhebbers, niet vanaf een cd hoor.


Ja, maar dat red je niet met een usb draaitafel...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Heb eens een aantal platen gedigitaliseerd. Platenspeler op de line ingang. Niet ideaal maar het resultaat was er wel naar.


Een gewone platenspeler op de line ingang? Dat zou niet goed kunnen werken. De line ingang is veel te ongevoelig daarvoor en mist de RIAA correctie die nodig is. (lage tonen worden veel minder hard op de plaat gezet dan hoge tonen)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: NINjak
Ik denk dat ie bedoeld de diepte en/of het warme geluid wat je ondanks de kraakjes, volgens de kenners/liefhebbers, niet vanaf een cd hoor.


Bij een plaatselijke luidspreker fabriek hing heel lang geleden het volgende motto aan de muur: "Als je naar een CD luistert dan klinkt die bijna net zo als de mastertape. Luister je naar aan grammafoonplaat, dan klinkt die totaal anders. Wat zou nou HiFi zijn?"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
als je een audio grabber gebruikt of zo'n usb platenspeler
wat is dan beter als rip formaat ?
mp3 OF m4a

ciao


Ligt helemaal aan de bitrate... vanaf ongeveer 192 kb/s (mp3) moet je erg goede spullen hebben om verschil te horen met het origineel. M4a is iets efficiënter

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk heb je ook te maken met de gebruikte studioapparatuur zoals limiters en compressors. Je eigen rips zijn hiermee niet "verbeterd" dus dat kan al een oorzaak zijn dat je eigen rips beter klinken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel tijd ga je erin steken? 200 LP's heb je al gauw 150 uur voor nodig. Beetje zonde om dit met een lenco usb ding te doen.

 

HDD ruimte kost voor ongecomprimeerde LP maar 4 cent. Er zijn ook lossless codecs, bv Flac. En je zou kunnen capturen met hogere frequentie/hogere bitrate.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...