Ga naar inhoud


plaatsen externe antenne wifi


djalissa

Aanbevolen berichten

wil een antenne plaatsen om het bereik van mijn d-link router te verbeteren,opdat ik meer zendvermogen krijg achter mijn huis en in de werkplaats,nu vraag ik me af op welke hoogte deze moet staan, heb geprobeerd op 4mtr. hoogte maar krijg dan te weinig signaal zit dan wel zo,n 3 mtr. boven het gazon ,krijg het idee dat ik dan met het signaal over het gazon heen schiet, kan dit niet testen omdat als ik lager ga de kabel te kort is, zou ik eerst de kabel voor moeten verlengen en wil er ook niet teveel kabel aanhangen.o ja het betreft hier een omni antenne 12db , wie heeft er hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hij moet in ieder geval vrij zicht hebben. Verder is een 12 Dbi antenne meestal richtingsgevoelig, hoewel je aangeeft dat het een omni is kan het toch helpen door hem iets te verdraaien. Als je bang bent dat het signaal eroverheen schiet zou je hem iets scheef naar beneden kunnen richten. 100 meter moet te doen zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn losse antennes voor 20db welke je er opschroefd, ipv originele antenne.

 

Hier bruik ik een alfa usb wifi adapter 2Watt vermogen en b/g/n.

Ontvangst is echt super.

De n versie geeft ook een betere ontvangst.

In combinatie met een alfa r36 usb router is dit een groot bereik.

Je kunt hier ook grote 20db antennes opschroeven.

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zo ver mij bekend is zijn er behalve de ALFA R36 router geen andere routers beschikbaar waarop je via USB een WLAN USB adapter kunt aansluiten.

 

Ikzelf gebruik ook een ALFA R36 router i.c.m. een Auslinx USB WLAN adapter (14dBi vlakantenne) en heb een bereik van meer dan 2 km.

 

Op deze ALFA R36 router kun je elke USB WLAN adapter aansluiten zolang deze de chipset RT8187L aan bord heeft.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf had ik ook dit probleem.

Uiteindelijk heb ik het opgelost door een

repeater te plaatsen. Deze kan je dan

bijvoorbeeld binnen dicht bij de achtergevel

plaatsen.

 

Een linksys wrt54g met

dd-wrt firmware geconfigureerd als repeater

voldoet uitstekend. Via de diverse veilingsites

goed te verkrijgen voor ongeveer 25 euro.

al moet je er wel op letten dat je een versie

hebt lager dan 4.0, want anders kan je de

firmware niet vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het probleem ook erkend ,moet inderdaad een repeater op,

het is nl. zo dat ik op mijn router 3 antennes heb en van deze 3 heb ik er een moeten afhalen voor de externe antenne,waardoor ik waarchijnlijk maar 1/3 van het vermogen kan gebruiken voor de externe antenne en dat is te weinig signaal, met een repeater heb ik maar een antenne ,die ik dan eraf kan schroeven en eventueel daar de externe antenne op te zetten en dat heb ik misschien het volle zend vermogen .vult u rustig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb een r36 alfa gekocht met een awus036h ,nu wil ik die r36 aansluiten op een draadloze d-link router ,vraag me af hoe aan te sluiten ,op een lan poort van de d-link of van de lan poort van de d-link naar de wan poort van deze r36, heb het nu lopen via lan poorten maar krijg de awus036h niet aande praat via de usb poort,heb waarschijnlijk ook geen verstand van de juiste settings, wie kan mij helpen hiermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...