Ga naar inhoud


[Mediaplayer] Welke speler speelt alles?


Satdorus

Aanbevolen berichten

Met welke mediaplayer kan ik alle formaten (gedownloade) films afspelen?

Naast de standaard formaten zijn voor mij nieuw Bluray en Bluray 3D.

Natuurlijk moet het geluid ook te horen zijn zoals het bedoeld is.

 

Ik heb de volgende merken gevonden op internet:

AC Ryan, Xstreamer, Dune en Mede8er.

 

Wat me opvalt is dat ze allemaal werken met hdmi 1.3 terwijl Bluray 3D 1.4 nodig heeft (dacht ik).

 

Wie heeft ervaringen met genoemde spelers en wil dat delen?

En wie kent nog andere merken die relevant kunnen zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Satdorus,

 

Je zou nog een aan je lijstje kunnen toevoegen, kijk ook eens naar WD TV live. Heb zelf op dit moment het apparaat nog niet in huis, maar hoop hem volgende week binnen te hebben.

 

Heb zitten dubben tussen de AC Ryan en deze, maar heb toch voor de WD TV Live gekozen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt zeg maar 2 (inmiddels 3) grote stromen... Even in een notedop:

 

De budget met een Realtek chip zoals de AC Ryan. Voordeel goedkoop Nadelen vaak spartaans menu, streamen van 1080P loopt niet zo soepel, vanaf HD gaat wel goed

 

De serie met Sigma chip. Nadeel: flink duurder. Voordeel loopt vloeiender, geen problemen met streaming, vaak betere ondersteuning en mooiere menu's met meer mogelijkheden. Merken: Dune, Popcorn Hour.

 

Een nieuwe chip op basis van een Intel Chip. Zit er een beetje tussen maar is erg veelbeloven.. Merk: Boxee box en anderen in de maak.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf de TVIX 6500A, de 2e versie

Deze is gebaseerd op de sigma 8635 chip en kan tot 1080p.

Nette menu's (met dvd covers)en er kan een hardeschijf in.

Verder een scherm aan de voorzijde voor info.

Speelt verder alles af, t/m BR rips/menu's

 

Ik heb net de TVIX N-1 HD besteld.

Deze is gebaseerd op de realtek chip, maar heeft een erg strak menu. Gewoon een Wow factor als ik het zo mag zeggen.

Deze kan alleen met externe USB schijven en geheugenkaartjes overweg. Verder uiteraard de mogelijkheid om rechtstreeks te streamen vanuit een NAS zonder hulp van extra programmaatjes.

M.a.w. een klein maar fijn playertje voor nog geen 100 euro.

Ik maak gebruik van een NAS en verstop de TVIX achter de tv. Dus ik heb geen interne schijf of display nodig. En dat drukt nou juist de kosten.

Hoe de beeldkwaliteit is weet ik nog niet, want dat zie ik als hem binnenkrijg. Maar ik ga er vanuit dat hij hetzelfde beeld geeft als de 6600, en die ziet er gewoon goed uit.

Voordeel van de N-1 HD is dat deze dezelfde firmware draait als zijn grotere broer, de 6600, die rond de 230 euro kost. Dus dezelfde menu's en eenvoudige bediening.

 

Maar vermijdt inderdaad de goedkopere mediaspelertjes over het algemeen (met uitzondering van de N-1 HD), juist zoals WinWiz al aangeeft. De gebruikersinterface ziet er dan vaak bagger uit.

 

Maar goed, dat vind ik ook van de AC Ryan.. Erg basic en geen mooie folders voor wat ik gezien heb.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
De spelers met een Sigma chip spelen geen Real Media (RM) bestanden, die met een Realtek wel.

Er komt een nieuwe AC Ryan aan, gebaseerd op een nieuwe Realtek chip.


Ik moest heel goed zoeken en zowaar ik had een .rm bestand. En die speelt hij inderdaad niet. Dit nadeeltje weegt bij mij niet op tegen alle voordelen van de Sigmachip

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb enkele maanden ( bij een dagelijkse aanbiedingssite ) een Netgear (EVA9100) aangeschaft.

Ben nog niets tegengekomen wat die niet afspeelt !

Heeft alles aan boord en speelt bovendien 1080p.

Voor de specs google maar even.

Dit alles voor de prijs van 49 euro. smile

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: grunnsat
De spelers met een Sigma chip spelen geen Real Media (RM) bestanden, die met een Realtek wel.

Er komt een nieuwe AC Ryan aan, gebaseerd op een nieuwe Realtek chip.


Ik moest heel goed zoeken en zowaar ik had een .rm bestand. En die speelt hij inderdaad niet. Dit nadeeltje weegt bij mij niet op tegen alle voordelen van de Sigmachip


Het ligt er maar net aan hoeveel .rm bestanden je hebt, en hoe belangrijk die zijn. Alle spelers met een Realtek chip kunnen recente .rm files afspelen, die met een Sigma chip kunnen dat niet. Ik heb het over recente files, want oude .rm files kunnen door geen enkele speler verwerkt worden. Dat geldt overigens ook voor oude Windows Media bestanden, die kunnen ook door geen enkele speler verwerkt worden. Hier vind je wat meer informatie over de nieuwe AC Ryan spelers, inclusief advies prijzen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...