Ga naar inhoud


vreemd probleem met Denon S302


Patman

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik weet het niet meer en doe hier nog eens een poging.

 

Ik heb inmiddels al 2 jaar een Denon S302. Aangeschaft omdat ik dit een beter alternatief vond voor een Bose321 die o.a. geen internet/wifi heeft.

 

Nu het probleem: na een tijdje spelen lijkt het wel of het systeem vastloopt. Dit vastlopen uit zich op verschillende manieren:

* nergens meer op reageren (op het systeem zelf niet en ook niet via AB) wel nog geluid

* spontaan stoppen, uitgaan, op standby springen

* wegvallen van geluid, wel aan blijven maar verder kompleet vast zitten. Alleen stroom eraf helpt.

 

Het apparaat destijds in Duitsland gekocht. Inmiddels al bij Look en Listen geweest voor onderzoek. Conclusie is dat ze niets kunnen vinden...uitgebreid getest. Niets aan de hand mad volgens hun.

 

Ik word er inmiddels gek van en zou 'm zo het raam uit willen gooien, maar daar was ie toch iets te duur voor (€ 1750,-)

 

Daarom hier de vraag: heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of een advies wat ik zou kunnen doen/ondernemen.

 

Oja, n.a.v. de problematiek heb ik al eens een firmware update gedaan.

 

Alvast bedankt voor jullie meedenken en hulp!

 

Patrick

 

 

 

 

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

lijkt wel op onheil van buiten af.

 

Misschien zonlicht in de IR ontvanger, een afstands bediening, die voor zichzelf begonnen is.

 

o.i.d.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

interessante gedachte, maar zonlicht is het niet.

 

AB van tv (Phillips) gebruik ik niet.

AB van de dreambox is er van meet af aan bij, terwijl in het begin de Denon niet moeilijk deed. Er zijn in die tijd geen nieuwe apparaten (in de directe omgeving) bij gekomen.

 

Ik dacht zelf aan overspanning of warmte beveiliging, maar kom daar niet verder mee. De denon staat niet in een kast maar gewoon op een plank en heeft voldoende ventilatie.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik vragen hoe je de luidsprekers hebt aangesloten?

met speciale pluggen of met losse draden?

 

ik heb namelijk iets soort gelijks gehad met een marantz en toen bleek dat ie licht sluiting maakte op de behuizing met enkele draadjes van de luidsprekers heb er toen speciale plugjes voor gehaald is ten eerste makkelijker en ten tweede een zekerheid dat er geen sluiting meer kan ontstaan via de luidsprekers

wavefield t55 4x single lnb

philips 7141 op plasma 37"

geluid via pm7001 op B&W 630i

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...