Ga naar inhoud


[TF7710PVR] verschillen voeding 7750 en 7710 ??


playtronic

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een gebruikte TF7710PVR gekocht.

Deze is nog geheel origineel, dus ook de voeding.

 

Daar ik zelf in de elektronica werkzaam ben is het aanpassen van de voeding geen probleem.

Twijfel alleen nog even of ik preventief al elko's ga vervangen of het goed in de gaten blijf houden...

Ga in ieder geval wel al nieuwe elko's in de kast leggen voor het geval dat...

 

Nu lees ik alleen ook dat de voeding van de 7750 verbeterd is ten opzichte van de 7710.

Is het mogelijk de voeding van de 7710 om te bouwen naar de specificaties van de 7750?

Is het mogelijk de ventilator die op de 7750 zit in te bouwen in de 7710?

 

Misschien is er iemand die foto's/plaatjes heeft van beide units.

Via google kom ik daarmee niet veel verder...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Playtronic, ik heb exact dezelfde tuner ( nu ruim 1 jr oud ) en zat ooit met dezelfde vraag. Heb, na afweging, een plan gemaakt. Dit houdt in : een goede nieuwe complete elcoset in voorraad en regelmatig de toestand v/d elco's controleren, zeker als de tuner ca. 2 jr oud is. Bij de minste twijfel ga ik deze dan direct vervangen omdat bij te lang wachten de kans op meer schade een stuk groter wordt ( bijv. defecte LNB IC's ). Ik denk dat je kunt volstaan met het vervangen van uitsluitend de elco's omdat de originele van slechte kwaliteit schijnen te zijn. Ben inderdaad op nog geen enkel forum de vraag tegengekomen dat je de " zwaardere " voeding van de 7750 ook kunt gebruiken. Maar ook in dat geval denk ik dat de aanpassing uitsluitend bestaat uit betere elco's.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de complete elko set besteld bij *********, ik meen totaal 17 stuks ( low ESR types ) voor ca. 14 euro.

Uit de diverse adviezen had ik begrepen dat je ze het beste allemaal tegelijk kunt vervangen. Verder is het nog niet mijn bedoeling om dan ook meteen een ventilatortje in te bouwen, hoewel dat waarschijnlijk wel een extra zekerheid zal bieden. Op het Duitse Topfield forum zie ik overigens regelmatig dit onderwerp ( "lufter einbau" ) voorbij komen. Misschien kun je daar ook nog wat info opdoen ( of heb je dat al gedaan ). Maar wees in ieder geval wel alert op bolle elko's, zeker na ca. 2 jaar gebruik !

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen jullie mijn via pm laten weten waar ik dit kan bestellen.

de mijne wordt nl 3 jaar.

hoe kan ik het eigenlijk zien of de elko slecht worden?

 

Heb geprobeerd een PM te sturen maar ik krijg steeds de melding " dit lid komt niet voor in de database ", dit werkt dus niet. Misschien moet je toch even googlen, het betreft een Duitse elko webshop, je vindt daar ook nog veel aanvullende info. Een goede elko hoort aan de bovenzijde 100% vlak te zijn, zoniet dan is deze onbetrouwbaar. Overigens kunnen ook andere vreemde gedragingen van de receiver een gevolg zijn van een aftakelende voeding, zoals slecht opstarten, het niet herkennen van de HDD, etc. Als jouw receiver ca. 3 jr. oud is, lijkt het me zeker verstandig om deze even open te maken en een visuele controle uit te voeren. Enige soldeerkennis is overigens wel aanbevolen want het is best wel een precies karweitje om de ca. 17 vrij kleine elko's netjes op het voedingsboard te solderen.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik had 3 bolle elko`s in de voeding van mijn 7700HDPVR.

Dat wist ik eerst niet, maar via dit forum kwam ik er achter.

Mijn tuner nam niet meer zo goed op, startte spontaan opnieuw op en weg was de opname.

Ik heb een complete elkoset via die Duitse webshop besteld, die had ik binnen 3 dagen in huis.

Timergestuurde opnames lukken nu weer, maar als ik te bewaren opnames kopiëer, dan wil hij soms toch nog opnieuw opstarten, zodat ik opnieuw moet beginnen.

Er is dus toch nog wel wat aan de hand, maar waar het precies zit weet ik niet.

De tuner staat in een kastje, en ik heb de kap er af, zodat hij wat beter koel blijft.

Ook ontkoppel ik de harde schijf als ik niet opneem.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Albert,

 

Ja, ik heb alle elko`s vervangen, maar in het elko pakketje zaten ook nog 3 elko`s die in mijn voeding niet voorkwamen, die heb ik dus nog.

Het vreemde is, dat voor de vervanging van de elko`s, timergestuurde opnames regelmatig mislukten, omdat het rebooten vaak voorkwam.

Momenteel lukken de timergestuurde opnames weer goed, maar als ik ze kopiëer, dan wil de tuner soms nog rebooten en moet ik weer opnieuw beginnen.

Ik moet er maar mee leven denk ik.

Maar het blijft wel vreemd.

Ik neem meestal mooie documentaires op van BBC HD, en vaak wil ik ze bewaren, dus dan kopiëer ik ze om ze op de juiste lengte te krijgen.

Groetjes,

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo AEO, je had dus inderdaad alle elko's vervangen, de 3 stuks die je overhield waren waarschijnlijk overtollig of van een verkeerde waarde. Het probleem dat je beschrijft met het rebooten bij kopieeren heb ik ( gelukkig ) nog niet meegemaakt en ik heb echt geen flauw idee wat de oorzaak kan zijn. Ik ben destijds wel overgegaan naar een oude firmware ( 7.00.24 ) omdat deze de meest stabiele bleek te zijn, althans bij mij en volgens vele anderen als ik het Duitse Topfield forum bekijk.

Deze versie heeft dan niet de fastscanmogelijkheid, maar dat interesseert me niet zo veel.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je drie elko's overhoudt kan wel kloppen.

De firma heeft die erbij gedaan omdat er toch nog kleine verschillen zitten tussen de voedingen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
Ik had de complete elko set besteld bij *********, ik meen totaal 17 stuks ( low ESR types ) voor ca. 14 euro.
Gr. Albert


Bestelling is net de deur uit.
Afgelopen weekend de Topfield opgehaald.
Thuis direct maar even open geschroefd, en jawel hoor 4 bolle elco's.
Hij doet het wel maar neem geen risiko, eerst de elco's vervangen en dan neem ik hem in gebruik.

Ook op het duitse forum gelezen hoe het zit met de extra ventilator op de 7750 en deze ga ik er ook in monteren.
Even een gat van 50mm in de achterkant maken en een verloop stekker voor de voeding van de ventilator en klaar.

Als de postbode een beetje snel is kan ik het zaterdag mooi klaar maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...