Ga naar inhoud


[TF7710PVR] verschillen voeding 7750 en 7710 ??


playtronic

Aanbevolen berichten

Hoi Albert,

 

Het gekke is, dat opnames wel gewoon lukken, want ik nam de laatste tijd vrij veel op van BBC HD en soms ook van BBC One HD.

Ik neem meestal op met de timer, want de vrouw kijkt naar wat anders, en dan kopiëer ik het later om de zaak precies op lengte te krijgen.

Het lijkt wel of het in het afspelen zit, want dan reboot de ontvanger soms ook.

Jammer dat deze Topfield niet de mogelijkheid heeft om er iets af te knippen, iets wat wel mogelijk is met de Topfield 4000PVR.

Ik denk dat ik het op een andere manier ga proberen, als ik het opgenomen programma wil kopiëren, verplaats ik het eerst naar een USB stick.

Dan speel ik het af vanaf de stick en kopiëer het dan.

Kijken of dat beter gaat.

Word vervolgd.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet uit mijn hoofd welke firmware ik heb, maar de vrouw heeft de Topfield nu bezet, kan dus niet kijken.

Maar het is de laatste firmware van de website van Topfield, dat is ergens uit 2009 of zo.

De interne harde schijf is nog goed, want via een externe harde schijf heb ik de gehele inhoud naar een andere schijf verplaatst.

Daarna de interne schijf geformatteerd.

Waarom ik dit gedaan heb?

De schijf was erg vol, er was vaak opgenomen en gewist en dan krijg je veel gefragmenteerde bestanden.

Ik dacht dat zoiets ook invloed zou kunnen hebben in negatieve zin.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO

De interne harde schijf is nog goed, want via een externe harde schijf heb ik de gehele inhoud naar een andere schijf verplaatst.
Daarna de interne schijf geformatteerd.

Ik dacht dat zoiets ook invloed zou kunnen hebben in negatieve zin.


OK
Dat was ook waar ik aan dacht , maar dat kan inmiddels afgevinkt.

Hoe is het met de temperatuur van de unit?
Staat er iets bovenop of kan hij zijn warmte naar boven goed kwijt?

Ik meen gelezen te hebben dat er een apart deel op de voeding voor zit de hardeschijf? (moet zelf ook even kijken)
Zijn de elko's in dit deel ook vervangen?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, alle elko`s heb ik vervangen, want ik heb dat speciale elkosetje uit Duitsland besteld.

De warmte kan hij goed kwijt, want ik heb de kap er los op liggen, ietsje naar achteren zodat er meer warmte kan worden afgevoerd.

Ik heb daar een aantal reden voor.

Er kan beter warmte worden afgevoerd.

Ik kan makkelijk bij de 4-polige stekker van de harde schijf komen.

Die heb ik altijd los, behalve als ik iets wil opnemen.

De harde schijf verbruikt 10 Watt per uur, dit is dus een aardige electriciteitsbesparing, zeker als je het op jaarbasis bekijkt, en het scheelt ook warmte.

Het is anders zo, dat de harde schijf altijd blijft draaien zolang de ontvanger ingeschakeld is, en dat was bij de Topfield 4000 PVR veel beter.

Als je die inschakelt gaat de harde schijf ook draaien, maar na enkele minuten gaat die vanzelf uit als je gewoon tv kijkt.

En onnodig draaien verkort ook nog eens de levensduur.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er niets meer van, de afgelopen dagen heb ik meerdere timergestuurde opnames gemaakt, en ze daarna gekopiëerd.

En elke keer ging alles perfect!

Dus geen reboots meer, terwijl ik daar de laatste tijd regelmatig last van had.

Het lijkt wel of mijn Topfield er een eigen idee op na hield, en toen besloot om nu maar weer gewoon te doen. laugh

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das inderdaad heel vreemd.

En nu maar hopen dat het goed blijft !

 

Maar dat idee van de harde schijf uitzetten is nog niet zo gek.

Een extra schakelaar om de schijf uit te zetten kan ik er ook wel even bij in frezen.

Voor de extra ventilator moet ik toch al aan de kabel sleutelen.Kan ik dat direct meenemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren wilde ik iets opnemen van BBC HD, een aflevering uit de serie Human Planet.

Ik had het eerder op de avond al timergestuurd van BBC One HD opgenomen, maar omdat ik het nog op maat moest kopiëren, en het toevallig ook op BBC HD kwam, besloot ik het handmatig op te nemen, dan is het in één keer goed.

Niet dus, want na 47 minuten rebootte de ontvanger toch weer, dus wèg opname!

Daarna heb ik de eerdere opname van BBC One HD gekopiëerd, dat ging dus weer in één keer goed!

Schiet mij maar lek!

Misschien moet ik het ding eens in het Koreaans ernstig gaan toespreken. crazy

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond eens aan de slag gegaan.

Ventilator geplaatst op de plaats waar deze bij een 7750 ook zit.

Moest dus ook de RS232 aansluiting verplaatsen (net als op de 7750)

 

Vandaag even de elko's en dan is hij weer als nieuw, of zelfs beter dan nieuw.

 

@AEO

Wat mij opviel is dat er op het mainboard naast de connector ook een 4-tal elko's staan.

Deze zijn waarschijnlijk om de voeding die daar binnenkomt te bufferen en evt rommel op de voeding nog af te vlakken.

 

Deze 4 elko's zitten niet in de set, maar het kan de moeite zijn deze ook te vervangen.

Misschien zelfs voor een maatje groter.

 

De voeding is gewoon heel kritisch ontworpen.

Dus elk beetje extra kan de doorslag geven.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of die elko`s bij mij bol staan, want dan zal ik die ook gaan vervangen.

De Topfield heeft wel wat problemen, maar ik doe hem toch niet weg omdat het beeld erg mooi is.

Als ik een opname wil maken reboot hij nog steeds als hij nog niet zo lang ingeschakeld staat.

Is hij warm dan gaat het steeds goed.

Groetjes

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heb ca. 2 maanden geleden de elco's vervangen. TF7710PVR-HD werkte weer perfect tot gisteravond. Weer alleen het menu zichtbaar en verder geen reactie.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt ??

Wat te doen, weer de elco's vervangen ??

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijk mij heel vreemd, dat de elco's nu al weer stuk zijn, om na te gaan wat er

aan de hand is ,zal je de uitgangsspanningen moeten meten met bv. een multimeter

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...