Ga naar inhoud


Welke kleine mediaspeler,advies gevraagd...


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: winwiz


Gbit is inderdaad experimenteel. Er zit geen dedicated netwerk processor in het wordt allemaal door de sigma of realtec gedaan en die kan dat allemaal niet behappen. Het heeft niets met ontwerp foutjes te maken. Netwerk is in feite bijzaak.


Als je een Gb ethernet aansluiting hebt wil dat nog lang niet zeggen dat je 1Gb full duplex over zo'n aansluiting kunt halen. Daar heb je een adapter met TOE offload etc. voor nodig. Hij moet echter wel stabiel zijn, en dat is bij de Sigma chip blijkbaar niet het geval. Vandaar dat ik spreek over een ontwerp fout. Bij Realtek heb ik daarover minder zorgen, tenslotte maken zij low budget ethernet adapters die je bijna overal terug vindt. Overigens is netwerk natuurlijk nooit een bijzaak bij een streamer. Over het netwerk moet de data aangeleverd worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz


Gbit is inderdaad experimenteel. Er zit geen dedicated netwerk processor in het wordt allemaal door de sigma of realtec gedaan en die kan dat allemaal niet behappen. Het heeft niets met ontwerp foutjes te maken. Netwerk is in feite bijzaak.


Als je een Gb ethernet aansluiting hebt wil dat nog lang niet zeggen dat je 1Gb full duplex over zo'n aansluiting kunt halen. Daar heb je een adapter met TOE offload etc. voor nodig. Hij moet echter wel stabiel zijn, en dat is bij de Sigma chip blijkbaar niet het geval. Vandaar dat ik spreek over een ontwerp fout. Bij Realtek heb ik daarover minder zorgen, tenslotte maken zij low budget ethernet adapters die je bijna overal terug vindt. Overigens is netwerk natuurlijk nooit een bijzaak bij een streamer. Over het netwerk moet de data aangeleverd worden.


Je haalt dingen door elkaar.. Realtec heeft ook netwerk adapters, maar je spreek hier over heel wat anders. Deze Realtec chip kan bij lange na niet met Gbit overweg. Het zijn multimediachips en daar ligt de focus op, netwerk is dan "bijzaak". De interne sata aansluiting haalt ook bij lange na zijn capaciteit niet. Probeer maar eens te downloaden (torrents/usenet) en te kijken (al is het van een interne schijf af) de boel gaat haperen... Dat bedoel ik met bijzaak. De apparaten kunnen alles, maar belast het niet te veel met "bijzaken" en je beeld staat stil.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

Je haalt dingen door elkaar.. Realtec heeft ook netwerk adapters, maar je spreek hier over heel wat anders. Deze Realtec chip kan bij lange na niet met Gbit overweg. Het zijn multimediachips en daar ligt de focus op, netwerk is dan "bijzaak". De interne sata aansluiting haalt ook bij lange na zijn capaciteit niet. Probeer maar eens te downloaden (torrents/usenet) en te kijken (al is het van een interne schijf af) de boel gaat haperen... Dat bedoel ik met bijzaak. De apparaten kunnen alles, maar belast het niet te veel met "bijzaken" en je beeld staat stil.


Je begrijpt niet wat ik bedoel. Geen enkele mediaspeler heeft op dit moment de behoefte aan 1Gb/sec. Misschien dat de Realtek chip ook maar 200Mb/sec kan verwerken. Echter als je de Sigma chip in Gb mode zet wordt hij blijkbaar instabiel, en de mediaspeler hangt. Dat is dus een ontwerpfout, want dat mag nooit gebeuren. Realtek heeft veel meer ervaring met het ontwerp van ethernet adapters, en ze hebben die kennis ongetwijfeld ook gebruikt bij het ontwerp van hun mediachips. Dit soort chips zijn all-in-one ontwerpen, dus allerlei interfaces zitten al op de chip gebakken. Echter geen van die interfaces zal in staat zijn om zelfs maar bij benadering de maximale snelheid te halen die bij dat type interface theoretisch mogelijk is. Wat zou een mediaspeler moeten doen met de theoretische 300MB/sec die je over een SATA interface kunt halen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz

Je haalt dingen door elkaar.. Realtec heeft ook netwerk adapters, maar je spreek hier over heel wat anders. Deze Realtec chip kan bij lange na niet met Gbit overweg. Het zijn multimediachips en daar ligt de focus op, netwerk is dan "bijzaak". De interne sata aansluiting haalt ook bij lange na zijn capaciteit niet. Probeer maar eens te downloaden (torrents/usenet) en te kijken (al is het van een interne schijf af) de boel gaat haperen... Dat bedoel ik met bijzaak. De apparaten kunnen alles, maar belast het niet te veel met "bijzaken" en je beeld staat stil.


Je begrijpt niet wat ik bedoel. Geen enkele mediaspeler heeft op dit moment de behoefte aan 1Gb/sec. Misschien dat de Realtek chip ook maar 200Mb/sec kan verwerken. Echter als je de Sigma chip in Gb mode zet wordt hij blijkbaar instabiel, en de mediaspeler hangt. Dat is dus een ontwerpfout, want dat mag nooit gebeuren. Realtek heeft veel meer ervaring met het ontwerp van ethernet adapters, en ze hebben die kennis ongetwijfeld ook gebruikt bij het ontwerp van hun mediachips. Dit soort chips zijn all-in-one ontwerpen, dus allerlei interfaces zitten al op de chip gebakken. Echter geen van die interfaces zal in staat zijn om zelfs maar bij benadering de maximale snelheid te halen die bij dat type interface theoretisch mogelijk is. Wat zou een mediaspeler moeten doen met de theoretische 300MB/sec die je over een SATA interface kunt halen?


Dat instabiele gedrag haal je dus simpel weg door hem op 10/100 te zetten en alles streamt perfect ook BD high bitrate. Ik heb dit liever dan de realtec die gewoon een klasse minder is in wat hij moet doen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Dat instabiele gedrag haal je dus simpel weg door hem op 10/100 te zetten en alles streamt perfect ook BD high bitrate. Ik heb dit liever dan de realtec die gewoon een klasse minder is in wat hij moet doen.


Dat is wat erg kort door de bocht. Je kent deze nieuwe Realtek chip nog niet eens, hoe kun je er dan een oordeel over vellen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz
Dat instabiele gedrag haal je dus simpel weg door hem op 10/100 te zetten en alles streamt perfect ook BD high bitrate. Ik heb dit liever dan de realtec die gewoon een klasse minder is in wat hij moet doen.


Dat is wat erg kort door de bocht. Je kent deze nieuwe Realtek chip nog niet eens, hoe kun je er dan een oordeel over vellen?


Ja. Eerst de nieuwe chips werkelijk zien en dan geloven. Van de Sigma is ook een nieuwe versie, die binnenkort uitkomt, met de nodige verbeteringen. En je hebt de Ce4100 chip nog van Intel die veelbelovend is. (o.a. Boxee Box)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een testbestandje afgespeeld

vanaf een USB stick achterin de Ryan.

 

Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit)

 

Het is een stukje .mkv-video van ~ 20 seconden

met een bitrate van 42 Gb.

Dit kun je soms op een BD ook tegenkomen.

Maar de Ryan trekt 't niet.

 

Ik lees her en der dat dit via een ext. schijf of USB wel kan,

maar het schijnt dus niet zo te zijn...

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Heb net een testbestandje afgespeeld
vanaf een USB stick achterin de Ryan.

Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit)

Het is een stukje .mkv-video van ~ 20 seconden
met een bitrate van 42 Gb.
Dit kun je soms op een BD ook tegenkomen.
Maar de Ryan trekt 't niet.

Ik lees her en der dat dit via een ext. schijf of USB wel kan,
maar het schijnt dus niet zo te zijn...



Heb hem ook even gedownload (google vindt hem) Bird_42_MBit_ABR_(+-1.5 MBit).mkv 114.918.832 bytes.

Draait hier zonder 1 hapering gestreamd vanaf mij pc. Ik wil hem ook wel op een usb stick zetten als je wilt... maar dit zegt toch genoeg lijkt me.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch maar even gedaan voor de eerlijkheid.... Uiteraard gaat het goed. Ik heb ook het infoscreen bekeken. Hoogste bitrate raakte een piek van 45 MBit...

 

Mediainfo geeft:

 

Video

ID : 1

Format : AVC

Format/Info : Advanced Video Codec

Format profile : High@L4.1

Format settings, CABAC : Yes

Format settings, ReFrames : 4 frames

Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC

Duration : 23s 65ms

Bit rate : 39.1 Mbps

Nominal bit rate : 42.0 Mbps

Width : 1 920 pixels

Height : 1 072 pixels

Display aspect ratio : 16:9

Frame rate : 23.976 fps

Color space : YUV

Chroma subsampling : 4:2:0

Bit depth : 8 bits

Scan type : Progressive

Bits/(Pixel*Frame) : 0.792

Stream size : 107 MiB (98%)

Writing library : x264 core 60 r886M 1075536

Encoding settings : cabac=1 / ref=4 /

 

Ik heb nog even het netwerk verkeer bekeken (Gbit verbinding):

 

netwerk4.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze speelt BD wel goed af.

Heel af en toe een hick-up.

Ook krijg ik tijdens het browsen op 't netwerk

tussen de filmbestanden af en toe de netwerksnelheid te zien.

Dit schommelt nogal.

Zit meestal rond de 32000 kbit/s

Soms ook 42000 of maar 17000.

 

Er wordt dan niet gedownload.

Op het netwerk zitten:

PC

DM8000

DM500HD

Wii

PS3

en dus de mediaplayer.

 

De DM's zijn online vanwege de LAN share

maar de rest is meestal uit.

 

Misschien is de switch de boosdoener?

Lijkt me eigenlijk wel sterk...

Is een 100Mb Asus switch.

post-28050-1318261801,1304_thumb.jpg


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gerard,

 

ik kan verkeerd zijn, maar ik denk als je echt BlueRay wilt streamen je toch voor een GigaB netwerk moet gaan en de hups moeten natuurlijk ook zo gaan werken...

 

die maat van mij had ook problemen, en sedert hij alles op GB zette is het over...uiteraard alle toestellen(speler, hubs, ..) moeten uitgerust zijn met GB hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...