Ga naar inhoud


Welke kleine mediaspeler,advies gevraagd...


Aanbevolen berichten

De realtec staat erom bekend dat streamen met een hoge bitrate problemen geeft. Vanuit intern afspelen of vanaf usb gaat wel goed. Met de sigma heb je het volledige menu tot je beschikking en is streamen helemaal geen probleem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: winwiz
De realtec staat erom bekend dat streamen met een hoge bitrate problemen geeft. Vanuit intern afspelen of vanaf usb gaat wel goed. Met de sigma heb je het volledige menu tot je beschikking en is streamen helemaal geen probleem.


Ik heb met de huidige versie Realtek nooit dergelijke problemen ondervonden. Daarenboven hebben de nieuwe AC Ryan spelers ook een nieuwe Realtek chip. Ze hebben overigens ook een volledig nieuwe gebruikers interface.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik momenteel ee boxeebox deze streamt vanaf mijn nas server blu-ray Rips super strak af. Deze Is wel wat duurder maar draait lekker af.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb momenteel die mini Ryan te leen van een kennis.

Kan ik er ff mee spelen smile

 

Hij speelt full BD niet goed af,

ontzettend schokkend,niet om aan te zien.

Ook wordt er hierbij geen audio weergegeven.

Ik heb hiervoor een 1 op 1 rip BD van 25 Gb en een BD van 40 Gb geprobeerd.

Ook een BD.ISO bestand van 30 Gb gaat schokkerig.

 

 

Is dit nu het verschil tussen een Realtek en Sigma chipset?

Of is er meer wat een rol kan spelen.

De PC heeft wel een Gb netwerkkaart.

 

Ook bij DVD's kom je soms in BUP/IFO enz. bestanden terecht.

Niet echt overzichtelijk vind ik.

Je zou denken dat je na 't aanvinken van de film

gewoon de film te zien zou krijgen.

 

Of ik wil 't te mooi hebben natuurlijk...

 

Denk dat ik es ga kijken naar die Eminent.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

AC Ryan zegt er zelf het volgende over.

 

The chipset can't handle decoding a very high end movie at the same time as running high network speeds. Thats why those files are better off with USB attached hard drive in your case. Just try if the file plays more smooth with new firmware, and then also just compare to running it from a USB-HDD.

 

Dus BD bestanden samen met hoge netwerksnelheden

is idd te hoog gegrepen voor deze chipset.

Net als wat Winwiz dus zegt...


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb dus een Dune (met sigma chip) aangesloten op een 100mbit netwerk... daar kun je de meeste bd's (met hoge bitrate) ook niet afspelen, maar vanaf hdd of usb hdd wel..

Nu je hem toch in huis heb zou ik dit ook proberen (vanaf hdd) en kijken of je tevreden bent met alles...

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de standaard AC Ryan, maar zonder ingebouwde harde schijf. Momenteel kijk ik over het netwerk naar een Harry Potter film van 45GB. Geen enkel probleem met de weergave....

 

Ik gebruik een Netgear ReadyNas NV+ met 1GB RAM, en een Netgear GS108T managed Gb switch. Managed switches hebben meer buffer RAM op de poorten.

 

Ik haal nu een snelheid van 46Mb/sec over mijn netwerk, en de AC Ryan kan dat blijkbaar aan.

 

Dit alles neemt overigens niet weg dat het heel verstandig is alleen maar mediaspelers met een Gb aansluiting te kopen. Zodra de nieuwe AC Ryan uit is zal ik er één kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba)

 

Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Er is van AC Ryan Playon!HD Mini2 (ACR-PV73800) net uit.
Die wordt verkocht voor dezelfde prijs als de ACR-PV73200.
Dus lijkt me niet slim om "oude" nu nog te nemen.
Ik zie wel dat de nieuwe een giganetwerk aansluiting heeft.



Medio volgende week zijn de nieuwe Playon!HD2 spelers leverbaar om precies te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig.


Ik ben dat niet met je eens. Ik schreef eerder al dat ik met 46Mb/sec aan het streamen was. Met een 100Mb/sec aansluiting heb ja dan nog maar bar weinig ruimte om probleempjes in het netwerk op te vangen. Bij een Gb aansluiting heb je veel meer speelruimte om problemen op te vangen. Het is een streaming protocol, dus de data moet hoe dan ook steeds aanwezig zijn bij de speler.

Citaat:
Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba). Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.


De nieuwste Dune heeft volgens mij een nieuwere chip. Opvallend is alleen dat ze melden dat de Gb snelheid experimenteel is volgens Sigma, en de werking niet gegarandeerd kan worden. Dat klinkt naar ontwerp foutjes, want niemand maakt een chip met een Gb ethernet aansluiting om dan de klant te vertellen dat je hem beter niet kunt gebruiken.....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz
Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig.


Ik ben dat niet met je eens. Ik schreef eerder al dat ik met 46Mb/sec aan het streamen was. Met een 100Mb/sec aansluiting heb ja dan nog maar bar weinig ruimte om probleempjes in het netwerk op te vangen. Bij een Gb aansluiting heb je veel meer speelruimte om problemen op te vangen. Het is een streaming protocol, dus de data moet hoe dan ook steeds aanwezig zijn bij de speler.

Citaat:
Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba). Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.


De nieuwste Dune heeft volgens mij een nieuwere chip. Opvallend is alleen dat ze melden dat de Gb snelheid experimenteel is volgens Sigma, en de werking niet gegarandeerd kan worden. Dat klinkt naar ontwerp foutjes, want niemand maakt een chip met een Gb ethernet aansluiting om dan de klant te vertellen dat je hem beter niet kunt gebruiken.....


Gbit is inderdaad experimenteel. Er zit geen dedicated netwerk processor in het wordt allemaal door de sigma of realtec gedaan en die kan dat allemaal niet behappen. Het heeft niets met ontwerp foutjes te maken. Netwerk is in feite bijzaak.

Je kunt het vergelijken met de goedkopere Nasjes met Gbit.. dan mag je ook blij zijn dat je ergens tussen de 100 en 200 Mbit in de praktijk haalt. En deze zijn nota bene gemaakt voor netwerk verkeer.

Ik heb zelf ook een Gbit netwerk en kan hem helemaal dichttrekken (105 MB/s). Mijn server heeft een hardwarematige Raid oplossing van Areca die > 350 MB/s kan leveren. De C200 staat op 10/100 en niet op Gbit want dan loopt de boel vast. Blu Rays hebben doorgaans een bitrate van 40 Mbit (gemiddeld) met zeer korte pieken tot +/- 80 a 100 Mbit. Mijn C200 buffert genoeg om deze pieken op te kunnen vangen. Van belang is dan wel dat je het eerder genoemde NFS protocol gebruikt.

Een collega gebruikt een A200 met een goedkope Ch3nas. In eerste instantie had hij ook problemen met high bitrates (goed voorbeeld de vogelscene van planet earth) Ik heb hem aangeraden om NFS te gaan gebruiken, en wat denk je probleem opgelost.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zelf als speelgoed de free agent+ van seagate erbij gekocht,speelt zo'n beetje alles af ,is klein en gekocht voor 49,95 euro

wat foto's afspelen betreft is hij veel beter dan mijn popcorn hour a110 die kan als minimale transittijd 4 sec terwijl dit bij de seagate lekker snel gaat

seagate heeft realtek ik dacht 1073 DD en inderdaad via het netwerk heb ik af en toe problemen met en dikke 1080 stream (bv Il Divo live)

Verder is het voor het geld en perfect ding

succes

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerard, doe jezelf een lol en stop met streamen vanaf een andere pc.

Ik gebruik een Xtreamer Pro met harddisk en draai probleemloos alle formaten.

Je wilt geen harddisk weet ik, maar doe het toch maar, beter dan deze "netwerk frustratie".

 

De Xtreamer is niet duur, rond de 170 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...