Ga naar inhoud


Welke kleine mediaspeler,advies gevraagd...


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Gerard 76
Vandaag de knoop doorgehakt
en de Eminent EM7080 hdMEDIA RT gekozen.


Het is jouw keuze natuurlijk, maar ik begrijp niet helemaal waarom je een speler gekozen hebt met de vorige generatie Realtek chip terwijl de AC Ryan met de nieuwe chip nu verkrijgbaar is.

Als je voor je datastream bijna 50Mb/sec nodig hebt, en je hebt een 100Mb aansluiting en netwerk, dan hoeft er maar een heel klein beetje te gebeuren of je mist een aantal frames op het moment dat je ze nodig hebt.

Daarom heb je voor goed BluRay streamen een Gb aansluiting en netwerk nodig, en beide heb je niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Gerard 76
de kaart in de pc is Gb.
de switch niet
en de player ook niet.
toch kan ie volgens de specs BD streamen.

dan zou de switch de oorzaak zijn....

dan kloppen die specs ook niet toch?


Als je de NAS voorziening direct koppelt (dus zonder switch) aan de speler doet hij het misschien wel. Als je denkt "50Mb/sec is maar de helft van 100Mb/sec, dus dat moet zat kunnen" dan zit je er grondig naast bij dit soort verbindingen. Je moet rekening houden met output buffers, input buffers, reactie tijden enz. Het rekenen aan dit soort verbindingen is knap lastig kan ik je verzekeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie deze citaat

 

Origineel bericht van: winwiz
Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba)

 

Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.

 

Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: marcel1970
Zie deze citaat

Origineel bericht van: winwiz
Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba)

Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.


Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit


Dat bedoel ik smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: marcel1970
Zie deze citaat

Origineel bericht van: winwiz
Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba)

Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.


Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit


Dat bedoel ik smile


Alleen kun je via UPnP niet alles vinden c.q. afspelen. Een ISO werkt niet over UPnP. Daarom gebruik ik geen UPnP.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik Winwiz citaat erbij pakte

Citaat:
NFS protocol of eventueel streamt via HTTP

maar heb mezelf er nog niet in verdiept hoe dat in te stellen, maar ga er bij hem vanuit dat hij wel gelijk zal hebben...

(UPnP stond standaard wel ingesteld bij mij)

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Origineel bericht van: winwiz
Origineel bericht van: marcel1970
Zie deze citaat

Origineel bericht van: winwiz
Om BD te streamen heb je helemaal geen Gbit netwerk nodig. Wat wél van belang is dat je gebruik maakt van het NFS protocol of eventueel streamt via HTTP. Dit heeft veel minder overhead dan het standaard sharen (Samba)

Dus als je een NAS hebt zet het aan en gebruik het!! Gebruik je een pc als bron, kijk eens naar bijvoorbeeld Hanewin (google). De Dune in bovenstaand moet dit makkelijk aankunnen. Er zit ongeveer dezelfde chip in als in de C200.


Ik probeerde met mijn dune via smb had last van haperingen...via UPnP speelde dezelfde BD prima af over 100 Mbit


Dat bedoel ik smile


Alleen kun je via UPnP niet alles vinden c.q. afspelen. Een ISO werkt niet over UPnP. Daarom gebruik ik geen UPnP.


Je kunt het naast elkaar gebruiken.... maar, het (betere) alternatief is dus nfs. Dan kun je wel alles kijken en je hebt veel minder overhead en daardoor streamt het beter.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Heb het nfs progje inmiddels draaien
en nu werkt alles wel goed.
Gewoon over een 100 Mb/s netwerk.

Ook het "bird" bestandje draait nu soepel. smile


Kijk dat horen we graag... Veel plezier ermee!

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kun je met de nog uit te komen AC Ryan Fluxx spelers ook dreamboxen mounten?En is deze als NAS te gebruiken?

Ik zit al een hele tijd te dubben om een NAS schijf aan te schaffen,maar als zo'n AC Ryan dit ook kan,dan heb ik toch een betere player als mijn beide dreamboxen(toch?)

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het lijstje met features:

 

Personalisable User Interface

Movie Jukebox with automatic information retrieval

TV-Series Jukebox with automtic information retrieval

Music Jukebox with full ID3 tag support

Photo Albums and Slidehow

App (Widgets) Store for free and payed content

Autorun Playlist on Startup

Folder Lock (Hidden / Password Folder)

Watched Folder Tag

Network Path Shortcut

BD ISO with Light navigation, folder playback

DVD ISO / IFO with Full Menu, folder playback

Flash version 10

Java FX

Windows DRM, Widevine DRM, SecureMedia DRM, Verimatric DRM

Remote Control via HTTP

Remote Control via iPhone

Remote Control via Android

HTML

XML

UPnP Client

UPnP Server

DLNA DMP (Player)

DLNA DMR (Renderer)

DLNA DMC (Control)

DLNA DMS (Server)

Samba Client

Samba Server

NFS 4 Server (Linux)

NFS 4 Client (Linux)

Bonjour Server

FTP Client

FTP Server

AFP (Mac OS-X)

 

De Fluxx kan dus heel veel op dat gebied!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hem ook connecten met een logitech squeezbox duet.Daarvoor heb je "squeezecenter" nodig.Weet iemand of dit op de Fluxx geinstalleerd is,of dat dit naderhand te installeren is?

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Vlearmoes
Hier een Mede8er 400 achter een synology 110j Nas met WD 2TB green HDD
speelt alle bestanden moeiteloos af whistle

Theo


Die is dus ook gebaseerd op de vorige generatie Realtek chip. De nieuwe AC Ryan Playon!HD2 is gebaseerd op de nieuwe krachtiger Realtek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...