Ga naar inhoud


[DM 7020 HD] PDF met technische specs


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Als ik dat zo lees is dat de ontvanger die DM twee jaar geleden in de markt had moeten zetten. Nu hebben zij jarenlang een enorm gat laten bestaan, waardoor velen iets anders hebben gekocht dan de 8000.

 

Wat me wel verbaast is de geringe hoeveelheid flash geheugen: is dat wel van deze tijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: Littlesat
Niet alleen de flash... ook de RAM... o.a. de VU heeft hier 50% meer en de Clark Tech 100% meer...

Ik zie deze ontvanger op termijn ook als mogelijke vervanger voor mijn 7025/7000. Weinig flash is niet zo erg vind ik, draai toch mijn images op een CF/USB en zou dat ook gaan doen met een nieuwe dreambox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: GerjanT

Nu nog een leverdatum, paar maanden geleden zou dat januari 2011 zijn..... het blijft wachten met ze ...


Ik heb er maar weer eens een mail aan gewaagd en kreeg het volgende antwoord:

Citaat:

Dear Sir,

I am very sorry but there is still a delay.

We expect the DM7020 HD not before April.
This information is supplied without liability.

Visiosat Bisatellite G4 Quadro, 4 quad ALPS LNB's, DM7020HD & DM500HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Niet alleen de flash... ook de RAM... o.a. de VU heeft hier 50% meer en de Clark Tech 100% meer...


Wat dat betreft lopen ze bij DMM ver achter, en met de aanschafprijs zal DMM zich behoorlijk uit de markt prijzen met deze kast.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Niet alleen de flash... ook de RAM... o.a. de VU heeft hier 50% meer en de Clark Tech 100% meer...


Dit begrijp ik dan weer niet van Dream Multimedia. Dat een Dreambox altijd duurder in aanschaf zal zijn dan een VU ontvanger is niet zo gek - een blik werpen op de foeilelijke kast van een VU versus een fraai uitgevoerde Dreambox zegt al genoeg - maar als Dream ook nog eens gaat beknibbelen op het inwendige is dat imo niet zo slim. Deze apparaten worden over het algemeen gekocht door mensen die weten wat specs inhouden.
Je moet wel érg Dream minded zijn wil je zo'n 7020HD nog kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.

Het design is prima en de verwisselbare tuners ook, maar de rest van de specs horen bij een apparaat van gisteren. De concurrentie heeft het gat al ingevuld en dream kan dat alleen terugwinnen als de introductieprijs halveert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
- een blik werpen op de foeilelijke kast van een VU versus een fraai uitgevoerde Dreambox zegt al genoeg -
Beide zijn lelijk, maar gelukkig staat die lekker in een kast verstopt.
Maar: werp eens een blik op de binnenkant van de DUO, die is aanzienlijk belangrijker dan de buitenkant. En verbaas je erover dat er een uitstekende kwaliteit wordt geleverd voor een schappelijke prijs. Dan zie je ook dat de hoge(re) prijs voor een DM beslist niet verklaard kan worden door ontwerp en hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat wil ik toch wel even tegenspreken.

 

We hebben hier met diverse mensen die daar ook daadwerkelijk veel verstand van hebben, de binnenkant van een VU+ vergeleken met een DM8000 en een DM800SE en de DM8000 en DM800SE zijn wel degelijk van veel hoogwaardigere componenten voorzien dan de VU+.

 

Er wordt in een VU+ veelvuldig gebruik gemaakt van o.a. standaard elco's van matige kwaliteit, terwijl de diverse componenten in de DM8000 en 800SE van veel hogere kwaliteit zijn.

 

Daar zal je in de praktijk zeker de eerste 1 a 2 jaar niet veel van merken, maar daarna kan het de stabiliteit en levensduur wel degelijk negatief beïnvloeden.

 

Helemaal los van de gebruikte componenten zijn diverse schakelingen in met name de DM8000 veel beter doordacht.

 

In de praktijk merk je bij de VU+ onder andere dat als je de optische uitgang in combinatie met een versterker gebruikt, dat bij zappen audio steeds onderbroken wordt. Dat resulteert in een knisperend geluid.

 

De voeding zou ook van mindere kwaliteit zijn, al werd die niet slecht bevonden.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel, diegene die hier vaker komen hebben jouw tegenspraak idd vaker gelezen wink Ik ben benieuwd of je al een ET9000 tot je beschikking hebt voor de reviews? Ik heb er vorige week nog eentje geïnstalleerd en het is een fantastisch apparaat, maar ik heb geen studie van de componenten gemaakt shocked

DM 500+

DM 800 HD PVR

DM 7000-S (voorheen)

Visiosat Bisat G4 Quadro (Hotbird, Astra 1/2/3) + 4x ALPS twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe oftopic

 

In de praktijk merk je bij de VU+ onder andere dat als je de optische uitgang in combinatie met een versterker gebruikt, dat bij zappen audio steeds onderbroken wordt. Dat resulteert in een knisperend geluid.

 

ik heb ook een tik met de 500HD op mijn plips home cinema via de optische uitgang wat kan dat dan zijn ?

 

zo nu weer ontopic

 

de dm is een goede decoder maar inderdaad erg duur tov andere ontvangers.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de binnenkant van een VU+ vergeleken met een DM8000 en een DM800SE en de DM8000 en DM800SE zijn wel degelijk van veel hoogwaardigere componenten voorzien dan de VU+.

De voeding zou ook van mindere kwaliteit zijn, al werd die niet slecht bevonden.



Ik wil niet kritisch worden naar DMM toe, maar de DM800 is vervangen door de SE vanwege de vele problemen die deze box altijd heeft gehad, daarnaast was deze box gewoon veel te traag.
De DM8000 was eigenlijk de 1e Dreambox waar geen structurele hardwareproblemen mee waren, denk maar eens aan de voedingen van de 7025 die na 2 á 3 jaar allemaal kapot gingen, of de 12V voedingjes die allemaal kapot gingen, het frontje van de 8000 welke spontaan eraf kan vallen. En zo zijn er wel veel meer standaardproblemen met de hardware van DMM geweest.

En ik wil best geloven dat de gebruikte componenten van een DM8000 beter zijn, maar of ze goed zijn dat ze de levensduur van 2 VU+ Duo overleven dat waag ik toch ook te betwijfelen.
Want voor 1 8000 koop je 2 VU+ Duo`s.
Dan heb ik het nog niet over de 800SE met een consumentenadviesprijs van 519 euro, dan zou ik toch gaan voor een Clarke Tech et9000 met 2 tuners (heb ik al overigens).

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Ik wil niet kritisch worden naar DMM toe.....
Nou, dat mag natuurlijk best. Ook naar andere fabrikanten trouwens.
En DM heeft natuurlijk een behoorlijke naam opgebouwd waar het hardwareproblemen betreft. Het duurt altijd jaren van probleemloze producten voordat je daar vanaf bent.
Natuurlijk is de DUO veel korter op de markt, maar het aantal RMA's is daar wel heel erg klein.

Enneuh: ook dzz heeft een aantal gekwalificeerde mensen de DUO van binnen goed bekeken en die waren stuk voor stuk beslist te spreken over de kwaliteit, zowel qua ontwerp als wat betreft de gebruikte componenten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast georgiosolos
Origineel bericht van: 1664
Inderdaad.
Het design is prima en de verwisselbare tuners ook, maar de rest van de specs horen bij een apparaat van gisteren. De concurrentie heeft het gat al ingevuld en dream kan dat alleen terugwinnen als de introductieprijs halveert.

laughlaughlaughlaughlaughlaugh

Ben ik het mee eens.

Ik vind het design van de Clarketech HEEEEL mooi, staat geweldig bij mijn pas gekochte pianolack apparatuur. En die wordt dan meteen met 2 tuners geleverd, wat wil een mens nog meer. Zie deze specs niet terug bij de standaard 7020HD. Als je dadelijk 2 ET9000 kunt kopen voor de prijs van 1 7020HD in dezelfde config, tja dan weet ik het wel. Ik moet nog de eerste sat ontvanger tegenkomen die echt kapot ging omdat er standaard electronica gebruikt werd. Ik denk dat een fabrikant van zo een electronica de tent echt wel kan sluiten als er seriematig problemen zijn.

Is er ergens een test bekend waaruit blijkt dat standaard elco's inferieur zijn tov van de super elco's van DMM gedurende een normale levensduur van zeg eens 7 jaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...