Ga naar inhoud


[DM 7020 HD] PDF met technische specs


Tuurtje

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Henk, ik heb het niet over een DM800, ook niet over een DM7020/7025 en ook niet over een plastic glaasje.

 

Ik heb het over de componenten en electronisch ontwerp van een DM8000 en een DM800SE en die zijn wel degelijk van betere kwaliteit dan de Vu+ duo.

 

Dat dit niet zonder meer de meerprijs goed praat, snap ik ook wel en heb ik ook niet beweerd. wink

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Michel
Ik heb het over de componenten en elektronisch ontwerp van een DM8000 en een DM800SE en die zijn wel degelijk van betere kwaliteit dan de Vu+ duo.
Zoals gezegd is er op ontwerp-en hardwarekwaliteit van de DUO helemaal niets af te dingen.
Laat maar eens feiten zien waaruit zou blijken dat die DM's beter zijn.
En trouwens, al zou dat zo zijn: beter dan uitstekend geeft weinig toegevoegde waarde, zeker niet voor zo'n forse meerprijs. En nog erger, en weer terug on topic: kijk eens naar de specs van de nieuwe DM: die loopt bij voorbaat al flink achter. Dan hoef je naar de kwaliteit niet eens meer te kijken!
Zo praten lijkt meer een gevalletje van "DM verdedigen tegen beter weten in", wellicht als reactie op de jarenlange slechte hardware prestaties van dat merk! Daar schiet niemand iets mee op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel, zou je "de experts" een keer naar het binnenwerk van de Xtrend ET9000 kunnen laten kijken. Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de componten beoordeeld wordt.

 

De Vu+ en Clarke-Tech kunnen we vergeten, want die gaan uit de handel.

 

Jammer dat DM de 7020HD niet met betere specs en een lagere prijs op de markt brengt. Persoonlijk ben ik best bereid 50 euro meer voor een ontvanger uit te geven als de kwaliteit duidelijk beter is (en de support). Maar als ik dan (technisch gezien) een inferieur product krijg, moet je wel een erg grote DM fan zijn om hem nog te kopen.

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Origineel bericht van: Duolist
...kijk eens naar de specs van de nieuwe DM: die loopt bij voorbaat al flink achter. Dan hoef je naar de kwaliteit niet eens meer te kijken!

...Zo praten lijkt meer een gevalletje van "DM verdedigen tegen beter weten in", wellicht als reactie op de jarenlange slechte hardware prestaties van dat merk! Daar schiet niemand iets mee op.


Ten eerste heb ik het helemaal niet over de 'nieuwe DM' (DM7020HD), ik heb het nogmaals over de DM800SE en de DM8000 in verhouding tot elkaar en de VU+ DUO.

Ik verdedig helemaal niemand en heb daar ook helemaal geen belang bij.

Ik heb deze 3 receivers (samen met nog een ander merk) bij een zeer gerenommeerd elektronica ontwikkelingsbedrijf ter beoordeling afgegeven en in hun oordeel heb ik meer vertrouwen dan jouw relaas.

Citaat:
@Michel, zou je "de experts" een keer naar het binnenwerk van de Xtrend ET9000 kunnen laten kijken. Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de componenten beoordeeld wordt.


Dat zou ik graag doen, maar ik denk dat de importeur het niet nodig vind om ons die te laten testen, want hij reageert niet op onze vragen.

Citaat:
Jammer dat DM de 7020HD niet met betere specs en een lagere prijs op de markt brengt.


Dat weet jij niet, dat weet ik niet, dat weet hier niemand. Dat weten we pas als (of kort voordat) de DM7020HD daadwerkelijk op de markt komt. Ze zitten daar in Duitsland vast niet stil, er kan dus nog van alles wijzigen. De DM800SE kwam ook uit het niets.

Ik verbaas me iedere keer weer hoe sommige mensen hier met een soort waas voor hun ogen volledig anti-dreambox zijn, terwijl hun geliefde VU+ Duo en ET9000 feitelijk voor 95% op een Dreambox gebaseerd is. Zonder Dreambox waren die merken er nu niet geweest.

Wat hebben deze fabrikanten al bijgedragen aan de broncode van Enigma II? Juist, helemaal niets! Het is gemakkelijk van een ander te 'stelen' maar zelf creatief zijn, is pas een echte uitdaging.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens, deze discussies over "de mijne is beter" hebben we toch al vaak genoeg gehad, om te weten dat die nooit tot een goed einde komen.

 

Zelfde als (nee, voetbal mag niet, maar is maar een voorbeeld) wanneer een ajax fan probeert een rasechte Rotterdammer tot ajax fan om te praten. Nee, gaat niet lukken.

 

Allebei zijn ze blij met hun clubje, hoeveel/weinig doelpunten ze ook maken, hoeveel de salarissen van de spelers ook verschillen.

 

Iedereen hoort bij zijn clubje. Iemand die een Vu koopt, zal niet zeggen dat een Dreambox beter is, en omgekeerd. En ook iemand die een dure duitse pc-hoofdstraat tractor koopt, zal niet zeggen dat die uit Korea ook wel goed voor je image zijn. En ga maar door.

 

En, wees eerlijk, tv kijken kunnen we allemaal met onze boxjes.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel, ik ben absoluut niet anti dreambox.En ik ben het helemaal met je eens dat de huidige concurrenten eigenlijk parasiteren op het werk Dream Multimedia en de community daaromheen, zonder er zelf aan bij te dragen.

 

Maar Dream Multimedia zal moeten blijven vernieuwen. Ik hoop dat ze daarin slagen, want ik heb erg veel plezier van mijn dreamboxen gehad (heb zowat ieder model in huis gehad de afgelopen 9 jaar).

hobby4all

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat ben ik helemaal met je eens.

 

Ik zit Dream Multiemdia hier ook helemaal niet te verdedigen, maar geef gewoon aan wat ik (en anderen) hebben vastgesteld.

 

Ik vind die VU+ DUO zelf ook een verrassend leuke box voor relatief weinig geld en op de afstandsbediening na, lijkt die ET9000 mogelijk (ongezien) nog beter.

 

Dat maakt echter een Dreambox niet slecht, fout of belachelijk duur.

 

Ieder product heeft zijn sterke kanten en bij Dream multimedia is dat in het geval van de DM8000 de ongeslagen luxe en uitgebreide hardware en tuner mogelijkheden en dat voor een model van dik 2 jaar oud. De naam speelt ook mee. Dream Multimedia bestaat al 9 jaar en geeft al 9 jaar relatief goede support. Dat is bij de andere merken nog maar de vraag.

 

Bij de VU+ achtige receivers zijn de sterke punten natuurlijk het leuke twin tuner DVB-S2 model tegen een relatief lage prijs.

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Origineel bericht van: Michel
Ik heb het over de componenten en elektronisch ontwerp van een DM8000 en een DM800SE en die zijn wel degelijk van betere kwaliteit dan de Vu+ duo.
Zoals gezegd is er op ontwerp-en hardwarekwaliteit van de DUO helemaal niets af te dingen.
Laat maar eens feiten zien waaruit zou blijken dat die DM's beter zijn.
Origineel bericht van: Michel
Ik heb deze 3 receivers (samen met nog een ander merk) bij een zeer gerenommeerd elektronica ontwikkelingsbedrijf ter beoordeling afgegeven en in hun oordeel heb ik meer vertrouwen dan jouw relaas.
Jammer: een beetje onderbouwing had echt heel interessant kunnen zijn.
Ik denk echt dat een flink aantal forumgangers juist in dat soort zaken geïnteresseerd is. Maar nu blijft het allemaal weer in het vage.


Origineel bericht van: Michel
Origineel bericht van: Duolist
...kijk eens naar de specs van de nieuwe DM: die loopt bij voorbaat al flink achter. Dan hoef je naar de kwaliteit niet eens meer te kijken!

Citaat:
Jammer dat DM de 7020HD niet met betere specs en een lagere prijs op de markt brengt.

Dat weet jij niet, dat weet ik niet, dat weet hier niemand. Dat weten we pas als (of kort voordat) de DM7020HD daadwerkelijk op de markt komt. Ze zitten daar in Duitsland vast niet stil, er kan dus nog van alles wijzigen. De DM800SE kwam ook uit het niets.

Alles kan natuurlijk, maar lijkt het nu echt logisch dat DM op een belangrijke show met magere specs loopt te pronken, om die in een later stadium "stilletjes" te verbeteren?
Dat zou toch wel een heel bijzondere bedrijfspolitiek zijn!

Overigens: begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut niet "anti-DM", integendeel zelfs. Ik ben hen heel dankbaar voor het feit dat E2 "open" is, waardoor velen daarvan, althans van de doorontwikkeling daarvan door imagemakers, kunnen profiteren.
En ik ben ook richting andere fabrikanten kritisch: ik neem niet graag zaken voor zoete koek aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Dream nou eens genoegen zou nemen met een lagere winstmarge en de doosjes een stuk goedkoper in de markt zouden zetten, gaat de omzet omhoog en maar blijven ze net zoveel verdienen. Ze zijn dan gelijk van de cloontjes af en de daarbij behorende hoge beveiligingskosten van hun producten. In China zitten ze al klaar om de 7020 HD te clonen! Sterker nog op het forum van de clone community is er al een subforum voor gemaakt! En de 500HD staat ook al op de starting grid.

 

Hoop trouwens dat ik de "cloonregels" met dit stukje niet heb overtreden wink

 

Groet Gerhard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder kwalitatief te kunnen vergelijken heb ik alleen ervaring met m'n huidige originele DM7020. En die is niet best!

 

-Netwerkaansluiting heeft helemaal nooit goed gewerkt omdat er af fabriek onjuiste componenten zijn gebruikt, maar er is geen universele terugroepactie geweest.

 

-De 'hoogwaardige component' elco tbv 22KHz van de 7020 gaat bij ieder apparaat voortijdig defect.

 

-De Power supply gaat veel defect.

 

Desondanks was het een geweldig apparaat omdat enige serieuze concurrentie destijds niet bestond. Nu is die er wel en zal Dream toch echt meer kwaliteit voor minder geld moeten bieden aan deze klant, anders wordt het volgende apparaat geen Dreambox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
En wat gebeurt er met E2, als iedereen naar de concurrent overstapt?
E2 verdwijnt uiteraard niet. En je ziet dat met name PLi veel tijd besteedt aan het verbeteren van de functionaliteit daarvan. Dus zelfs als DM daar helemaal uit zou stappen, wat me heel erg onwaarschijnlijk lijkt, zal dat een verdere ontwikkeling niet stoppen.

En trouwens: zie je "iedereen" overstappen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, nóg wel. Zodra de concurrentie ook met een uitgebreider assortiment komt tegen betere prijzen, gaat het hard.

 

Bemoeienis van fabrikanten met Enigma zou eigenlijk niet moeten, het ondergraaft het 'open' principe. Dream moet het 'kindje' de ruimte geven om zelfstandig verder te groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...