Ga naar inhoud


[DM 7020 HD] PDF met technische specs


Tuurtje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Duolist
Alles kan natuurlijk, maar lijkt het nu echt logisch dat DM op een belangrijke show met magere specs loopt te pronken, om die in een later stadium "stilletjes" te verbeteren?
Dat zou toch wel een heel bijzondere bedrijfspolitiek zijn!

Heeft iemand enig idee of DM wel eens zo'n "strategie" heeft gevolgd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Als ik dat zo lees is dat de ontvanger die DM twee jaar geleden in de markt had moeten zetten. Nu hebben zij jarenlang een enorm gat laten bestaan, waardoor velen iets anders hebben gekocht dan de 8000.

Wat me wel verbaast is de geringe hoeveelheid flash geheugen: is dat wel van deze tijd?


Das was voor mij uiteindelijk de rede om de VU+Duo aan te schaffen. Ik had een dm7020 en zocht een hd ontvanger. Toen had je alleen de dm800 en een dm8000 die aangekondigd werdt voor zo'n 1000 euro eek

En dan ga je ook niet nog twee jaar(of meer)wachten op een nog te maken model die er toen al had moeten zijn.

Vu+ Duo2, 2× Solo2, Vu-Ultimo S/S + dualS2
Triax Astra 1, 2, 3, Hotbird
Harmony 300i,600
, Touch

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik was toen net op tijd voor deze "nieuwe" 8000. Ik heb er inderdaad toen nog de volle 1000 euro voor betaald, en zou dat zo weer doen.

 

Ik ben dol op alles wat Dreambox heet. Ja, afgeleide kopieën zullen het ook wel doen, maar een echte Dreambox geeft voor mij toch het gevoel van een X5 tegen een Santa Fe of zoiets.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
En ik was toen net op tijd voor deze "nieuwe" 8000. Ik heb er inderdaad toen nog de volle 1000 euro voor betaald, en zou dat zo weer doen.

Ik ben dol op alles wat Dreambox heet. Ja, afgeleide kopieën zullen het ook wel doen, maar een echte Dreambox geeft voor mij toch het gevoel van een X5 tegen een Santa Fe of zoiets.

+1

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Ik ben dol op alles wat Dreambox heet. Ja, afgeleide kopieën zullen het ook wel doen, maar een echte Dreambox geeft voor mij toch het gevoel van een X5 tegen een Santa Fe of zoiets.
Dat mag natuurlijk en als dat je een fijn gevoel geeft, moet je dat zeker doen.

Maar eigenlijk ging het in dit draadje over de specs van de aankomende boreling, die nogal magertjes zijn. En dat moet een aankoopdrift toch wel aardig doen temperen lijkt mij zo. Tenminste: mij gaat het om kwaliteit/specs en niet, of in ieder geval in veel mindere mate, om een merknaam.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand hier eigenlijk een antwoord op ?

 

Origineel bericht van: DDX
Maar wat is dan echt het voordeel tov een 800HD als je maar 1 tuner nodig hebt.

Of tov de 8000 als je in de 7020HD een 2e tuner wilt prikken ? (prijs gaat dan al snel richting de 8000)

 

Ik heb nu een 500HD, maar wil graag 2 tuners hebben.

Vraag me alleen af of het nut heeft om op de 7020HD te wachten met daarbij een 2e tuner als de prijs volgens mij op 8000HD niveau komt ?

Of voegt de 7020HD nog iets toe ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DDX
Vraag me alleen af of het nut heeft om op de 7020HD te wachten met daarbij een 2e tuner als de prijs volgens mij op 8000HD niveau komt ?

De DM8000 is per definitie een 4 tuner ontvanger, dus denk ik niet te vergelijken
(zowel qua prijs als mogelijkheden) met de te verwachten DM7020HD.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: DDX
Vraag me alleen af of het nut heeft om op de 7020HD te wachten met daarbij een 2e tuner als de prijs volgens mij op 8000HD niveau komt ?

De DM8000 is per definitie een 4 tuner ontvanger, dus denk ik niet te vergelijken (zowel qua prijs als mogelijkheden) met de te verwachten DM7020HD.
Je bedoelt dus te zeggen dat als de prijs van die 7020HD met een extra tuner bijna op hetzelfde niveau komt te liggen als de 8000 de keuze voor de hand ligt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Je bedoelt dus te zeggen dat als de prijs van die 7020HD met een extra tuner bijna op hetzelfde niveau komt te liggen als de 8000 de keuze voor de hand ligt?

Nee, Ik bedoel te zeggen dat je niet kunt verwachten dat een Dreambox twin tuner ontvanger,
met welke spec dan ook, op hetzelfde prijspeil komt te liggen als de DM8000 welke in principe
een 4 tuner ontvanger is.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

zijn er nog meer verschillen tussen de DM8000HD en DM720HD?

Ik ben van plan een 8000 te kopen maar ben nu toch wel benieuwd naar de 7020.

Zijn er overigens bij de 8000HD nog dingen waar je op moet letten kwa versie of uitvoering? Wat is het nieuwste type en waar is dat aan te controleren? Ik heb nu een 7000 en daar waren destijds meerdere generaties van wat je aan het serie nummer en display o.a. kon zien. Ik heb weinig zien om als ik nu ruim 800 euro uit geef en er later achter kom dat ik beter op had moeten letten en met een oudere uitvoering kom te zitten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel opneemt is 2 tuners toch best mager.

Omdat er minder HD zenders op een TP zitten

is de kans op een tunerconflict veel groter

dan dat met SD het verhaal nu is.

 

Hier lopen soms 3 timers tegelijk.

Alle 3 op een verschillende TP.

Dat gebeurt regelmatig.

 

Neem je niet vaak op dan volstaan 2 tuners prima.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Als je veel opneemt is 2 tuners toch best mager.
Omdat er minder HD zenders op een TP zitten is de kans op een tunerconflict veel groter dan dat met SD het verhaal nu is.
Klopt: ik kan met twee tuners regelmatig niet opnemen wat ik wil.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...