Ga naar inhoud


Dreambox live op iPad en iPhone


paulie89

Aanbevolen berichten

Citaat:
Je schrijft: "De app maakt gebruikt van de data die eerst op disk is weggeschreven."

Welke disk (Intern geheugen of HardDiskDrive?) bedoel je hier?
- Die van de Enigma2 ontvanger of
- De HDD van de iPad/iPhone?

Ik neem aan de Harddisk van de Enigma2-ontvanger.
Als dat zo is, wat gebeurd er dan als een Enigma2 ontvanger geen Harddisk heeft?
Waar wordt de data die dan eerst naar weggeschreven? Of streamd hij dan rechtstreeks?


Goeie vragen. Mijn antwoord was niet correct of op zijn mist niet volledig. De data die naar de iPad gestuurd wordt komt van een gereserveerde tuner. Die reservering vindt plaats door een opname te starten (dat doet de app dus voor je). Je hoeft niet perse een haddisk of USB media aangesloten te hebben op de ontvanger. Of de opname eerst naar de harddisk gaat als die er wel aanhangt kan ik nu zo niet zeggen, maar zal dat nog eens testen door te kijken of de harddisk uit stilstand komt als de stream gestart wordt.

Dat er een reservering van de tuner plaatsvindt is om te voorkomen dat er weggezapt kan worden naar een kanaal dat zich op een andere transponder of polariteit bevindt waardoor de stream naar de iPad zou worden onderbroken. De ontvanger waarschuwt je dan dus. Maar met twee tuners direct aangesloten ben je vaak wel flexibel genoeg.

Ik vind het verder prima werken. Enige puntje van kritiek voor nu is dat video en geluid meestal uit sync zijn. Maar af en toe ook niet. De settings van de app voor autosync veranderen daar niets aan.

Streamen van HD is niet relevant met de huidige iPad generatie want die ondersteunt geen HD, maar dat gaat vast veranderen in de toekomst. Wat nu al wel handig zou zijn dat de HD zenders gewoon met lagere kwaliteit doorgestuurd zouden kunnen worden naar de iPad. Nu worden HD zenders botweg uit de lijst met beschikbare zenders gefilterd.

Wat nog eens gemaakt moet worden is de mogelijkheid om via Airplay (WiFi) het signaal weer door te sturen naar een TV (waar een Apple TV of zo aan hangt). Het geluid kan nu al wel doorgestuurd worden via Airplay naar de TV of versterker, maar het beeld (nog) niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
Of de opname eerst naar de harddisk gaat als die er wel aanhangt kan ik nu zo niet zeggen, maar zal dat nog eens testen door te kijken of de harddisk uit stilstand komt als de stream gestart wordt.


Dat heb ik gelijk maar even getest en de harde schijf wordt niet gestart bij streamen naar de iPad.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fretsat


Wat nog eens gemaakt moet worden is de mogelijkheid om via Airplay (WiFi) het signaal weer door te sturen naar een TV (waar een Apple TV of zo aan hangt). Het geluid kan nu al wel doorgestuurd worden via Airplay naar de TV of versterker, maar het beeld (nog) niet.


IOS 5 gaat dat oplossen!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Origineel bericht van: SpionWeb
Eindelijk dit werkt perfect alleen mis ik de helft van mijn zenders (HD zenders) op mijn 3Gs met iOS 4.3.3


En dat was (is) een bekend "probleem" wink
Het is een leuke app, maar heeft weinig toegevoegde waarde.
Ik zelf ben ook zo'n app figuur, voor de streaming vanaf de dreambox, voor het bedienen van de X-10 apparatuur, als afstandsbediening voor de AC Ryan speler, en voor de foto's op de nas, ( al heb ik dat nog niet werkend)
Al met al een geinig apparaat (i -phone)

Grt Satcor64 smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kom er net achter dat de meeste mpeg4 (23 astra) zenders er uit gefilterd werden omdat ze in een HD bouquet stonden.

 

Als je de mpeg4 zenders vervolgens vlekkeloos wil laten afspelen, moet de kwaliteit in de app op high staan.

 

Werkt hier nu prima op zowel de iPad 1 als 2.

 

Ik wist het niet, nu wel wink

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...