Ga naar inhoud


Dreambox live op iPad en iPhone


paulie89

Aanbevolen berichten


  • Reacties 171
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kom toch even terug waarom de HDD wordt op gestart bij het streamen naar een Ipad ?? Hij neemt niets op en is niet uit te zetten en zegt dat er geen vrije tuners zijn.

Dit heb ik zowel bij mijn VU+ duo als bij de 800SE

Bij de Vu+ duo kan je onafhankelijk naar twee verschillende kanalen kijken welliswaar met lopende HDD. Bij de 800Se 1 tuner kun je beperkt naar 2 verschillende kanalen kijk als ze maar in de zelfde transponder zitten. In het draadje van 25-2-11 wordt veronderstel dat de HDD zou lopen om het beeld voor de Ipad niet te verstoren, maar gebeurd niet wel geeft hij dan aan naar welke zenders je wel kan. Maar waarom loop de HDD ook bij een twin tuner Vu+ Wie heeft er ervaring.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het programma regelmatig en vind het best goed werken. Er zijn nog wat aandacht puntjes en van HD is het jammer dat het niet gaat werken. Misschien tijd voor een eigen server plug-in voor de dreambox die HD rescaled naar iPad resolutie.

 

Verder is het ook super dat je met een een JailBreak iPad en MyWi je netwerk kunt laten via de USB kabel en de PC waar de de twee netwerkaansluitingen in bridge mode staan.

Zo hoef ik niet constant het draadloze netwerk aan te hebben en de USB kabel zorgt voor de stroom en netwerk.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De app maakt gebruikt van de data die eerst op disk is weggeschreven. Er wordt niet direct vanaf de tuner gestreamd. Dat heeft ook als voordeel dat er een buffer is waar vanaf gestreamd wordt waardoor er minder onderbrekingen zullen zijn.

 

Over tuners die wel of niet bezet zijn hier de manual van de app: http://www.dmliveapp.de/blog/wp-content/uploads/2011/05/guide.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fretsat bedankt voor je reactie op mijn vraag van 27-05-11 waarom de HDD aangestuurd wordt bij gebruik van de app Dreambox live. Je verhaal klinkt aannemelijk maar het gebeurd zowel bij mijn Vu+ duo met HDD maar ook bij mijn Dreambox 800SE deze is nu nog zonder HDD. Het streamen naar de Ipad2 werkt perfect zonder HDD. Toch wordt er in het display van de Dreambox 800SE aangegeven Rec(ording) en de blauwe led voor opname knippert.

Hoe zou dit dan in je verhaal passen. Alvast bedankt Groeten Radenko.

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn iPad 2 aangesloten op mijn DM8000 en kijk met Dreambox Live ... werkt goed ...

De Dreambox is aangesloten via wifi en de iPad is ook aangesloten via de wifi verbinding ... en dan wel een 54G router.

 

Ik denk dat ik het beeld nog wel kan verbeteren door de Dreambox te verbinden met een draad (powerlink).

 

Leuk programma Dreambox Live, maar een uitgebreide EPG zou ook leuk zijn ... timers die ingesteld zijn en een zapper.

CyberSpy .... :-0

Dreambox DM8000 HD PVR - 1Tb HDD

My Hummie 5K4 was the Best !!

Keep on Dreaming ......... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fretsat
De app maakt gebruikt van de data die eerst op disk is weggeschreven. Er wordt niet direct vanaf de tuner gestreamd. Dat heeft ook als voordeel dat er een buffer is waar vanaf gestreamd wordt waardoor er minder onderbrekingen zullen zijn.

Over tuners die wel of niet bezet zijn hier de manual van de app: http://www.dmliveapp.de/blog/wp-content/uploads/2011/05/guide.pdf



Je schrijft: "De app maakt gebruikt van de data die eerst op disk is weggeschreven."

Welke disk (Intern geheugen of HardDiskDrive?) bedoel je hier?
- Die van de Enigma2 ontvanger of
- De HDD van de iPad/iPhone?

Ik neem aan de Harddisk van de Enigma2-ontvanger.
Als dat zo is, wat gebeurd er dan als een Enigma2 ontvanger geen Harddisk heeft?
Waar wordt de data die dan eerst naar weggeschreven? Of streamd hij dan rechtstreeks?

groet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je gaat toch geen ipad kopen voor alleen streamen?

 

Daar is zó veel meer mee mogelijk.

 

Overigens is het nog maar de vraag of de mogelijkheid van HD streaming naar de iPad er überhaupt gaat komen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Maar je gaat toch geen ipad kopen voor alleen streamen?

Daar is zó veel meer mee mogelijk.

Overigens is het nog maar de vraag of de mogelijkheid van HD streaming naar de iPad er überhaupt gaat komen.


Dat HD streamen zou voor mij het spreekwoordelijke druppeltje zijn, wat de emmer vol mogelijkheden op de iPad voor mij doet overlopen.
Ik zou dat HD streamen vrij veel gebruiken, dus is het voor mij belangrijk genoeg.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...