Ga naar inhoud


[Satelliet] Nokia 9500 Geen melding nieuwe smartcard


Lamko

Aanbevolen berichten

vanmorgen ff tv kijken maar geen beeld alleen fta. Smartcard er meerdere keren in en uitgehaald want hij had wel eens wat problemen. Maar dat mocht nu helemaal niet baten.

 

Case eraf gehaald en gedrukt op het cardslot zodat de smartcard stevig tegen de contacten werd aangedrukt. Beetje wat om pielen en ik kreeg 1x de melding new smartcard detected smile

Daarna weer niks, wie kan me op weg helpen ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Door op het cardslot of kaarthouder te drukken heb ik dat dacht ik wel uitgesloten.

En wat is de meest simpele manier om dit op te lossen. Liefst zonder solderen want ik heb geen bout tot mijn beschikking op dit moment en wil zo snel mogelijk weer kunnen kijken al is het maar met een stukje plakband wink

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is geen menu voor het zit hem in de kaartlezer want elke keer als ik nu de kaart erin en eruit zegt hij niet meer new card inserted wat hij normaal altijd wel deed.

 

Kan ik de kaartlezer ook open maken want je zegt het zit erin.

Je bedoelt toch niet dat de aansluitingen op de print zelf los zitten toch ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de kaarthouder opengetrokken en de contacten naar boven verbogen zodat ze beter tegen de kaart aankomen maar dit verhelpt het niet.

 

Is er ook nog een componentje wat direct in verband staat met de kaarthouder zijn werking. Ik begin daar wat aan te denken want het verbreekcontactje werkt perfect dat kan ik met eigen ogen zien. Alleen de ene keer detecteert de ontvanger wel een kaart en de volgende keer niet. Terwijl elke keer wel het contactje fysiek verbroken wordt.

post-3497-1318261814,7504_thumb.jpg

post-3497-1318261814,9847_thumb.jpg

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netstekker eruit en even wachten en dan netstekker erin en toestel laten booten, daarna de kaart erin, dan moet ie zeggen "new card wait please".

 

Doet ie dat niet dan is het "mechanische kaartvoelertje" defekt dus de schakelaar die gesloten wordt en zegt aan de soft dat er een nieuwe kaart in gestoken is... zo eenvoudig als dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij de kaart wel detecteert geeft hij nog steeds geen beeld.

Het vreemde is als de kaart er al een poosje inzit wil hij wel eens twee keer achter elkaar zeggen new card detected. Dan lijkt hij mij te werken want hij doet zijn werk. Maar wat er achteraan komt lijkt te weigeren.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lamko,

 

Kan het hier mee te maken hebben :

 

LINK

 

Citaat:
16-02-2011 Storing Irdeto2:

 

Door een storing ontvangen Irdeto2 smartcard's geen update's. Ondanks het toepassen van een noodscenario kunnen zenders de melding geen rechten geven en op zwart beeld blijven. Wij vinden dit zeer vervelend en hopen dat technici de storing snel hebben opgelost. Onze excuses voor het eventuele ontstane ongemak.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En probleem opgelost! Naja, hij doet het weer. Er zit ergens eens los contact maar waar geen idee. Nog een laatste keer een paar tikjes opgegeven rond het kaartslot en hij geeft weer beeld.

 

Willen de soldeerpuntjes onder het kaartslot ook wel eens los gaan want aan de bovenkant zie ik niks namelijk ! En ik weet wel dat ik de kaart er altijd vrij hard in duwde vandaar.

 

@zilverster

Of een ongelukkige loop van omstandigheden want ik heb met dat losse contact het volgens mij wel eens eerder gehad

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het zo lees lijkt het mij een software probleem

beste is om de software geheel te verwijderen met een bdm interface en daarna alles opnieuw proggen

het zou ook nog de 7805 ic van de kaartlezer kunnen zijn

maar dat denk ik niet is eenvoudig te controleren door te kijken of de 5 volt spanning op de kaartlezer aanwezig is

en die zal er waarschijnlijk wel zijn

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

je schakelaartje van de kaart lezer blijft toch niet open staan als de smartcard eruit is ?

even controleren met een multimeter dat de contacten werkelijk door verbinden als de card eruit is

solderingen van de smardtcard houder geven eigelijk nooit problemen wel gaat af en toe het 5 volt regelaartje de 7805 stuk

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet meer :S

Software, hardware, storing grrrr het werkt allemaal weer !

 

Waarom ik aan een los contact denk is dat het beeld er vanmorgen rond een uur of half 11 wegviel toen iemand hem op een ander kanaal deed met de frontknopjes. En nu de kaart instouwen en eruit halen en hij blijft het doen. Daar aan de hand van denk ik weer c+ storing

 

Btw hoelang kan irdeto zonder updates want hij is gisteravond en vanmorgen nog aan geweest dus dan zou de kaart het nog gewoon moeten blijven doen.

 

@metropar

Heb de omhuizing eraf getrokken en je ziet dat hij netjes geen contact maakt. Nu alleen er even weer op lijmen smile

Voor als het weer gebeurt waar kan ik die 7805 vinden want ik heb al even op de print zitten struinen maar ik kan hem zo niet vinden.

 

 

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo uit de bol klein zwart torretje links of rechts naast de smartcardreader

ik dacht vanaf de voorkant gezien rechts naast de reader

ongeveer ter hoogte achtezijde reader dat daar de 7805 zit

verder heb ik het wel al eens aan de hand gehad dat het

smartcard contact op het oog leek te sluiten maar bij na meten niet en dan krijg je bij in en uithalen smartcard geen melding

maar moet de card verder gewoon werken

 

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...