Ga naar inhoud


emailadres naar plaatje, moet geen nut hebben voor botjes


alx

Aanbevolen berichten

Ik wil een stukje tekst naar een plaatje converteren.

Paint gaf een teleurstellend resultaat.

Welk freeware progje biedt uitkomst op een simpele manier?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan je gemakkelijk doen in PHP. Dit is een script wat ik heb gemaakt in 2004... Zou echter moeten werken in de huidige versie van PHP...

 

Code:
<?php////  Simpel script om van een stukje tekst een plaatje te maken...//  Font grootte van 1...5 ...//  Maakt gebruik van de GD library voor PHP..////  Ik geef geen garantie dat het ( foutloos ) werkt !//$t = "Dit is een test";  // Tekst die moet worden omgezet$font = 5; // Font grootte$h = ImageFontHeight($font) + 2; // Bereken hoogte van plaatje$w = (strlen($t) * ImageFontWidth ($font)) + 2; // Bereken breedte$im = ImageCreate($w, $h); // Creeer het tijdelijke plaatje$wh = ImageColorAllocate($im, 255, 255, 255); // Definitie van kleur wit$bl = ImageColorAllocate($im,   0,   0,   0); // Definitie van kleur zwartImageFill($im, 0, 0, $bl); // Vul het plaatje met zwartImageString($im, $font, 1, 1 , $t, $wh); // En zet er witte tekst opHeader("Content-type: image/png");  // Vertel de browser dat er een PNG aankomtImagePng($im); // Stuur de PNG//  Of eventueel om het naar een file te schrijven:////  ImagePng ($im , "pad naar een schrijfbare directory + bestandsnaam");////  Indien het naar een bestand wordt gestuurd, hoef je natuurlijk geen //  header te sturen ;-) ImageDestroy($im); // Maak het geheugen weer vrij?>

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt mooi, maar je maakt er beter een functie van die je in een aparte php file bewaard. Voorbeeld includes.php.inc

Dan kan je het op eender welke plaatst in je website aan roepen

 

Function

Php Code:

<?phpfunction EmailToPic ($tekst) {$font = 5; // Font grootte$h = ImageFontHeight($font) + 2; // Bereken hoogte van plaatje$w = (strlen($tekst) * ImageFontWidth ($font)) + 2; // Bereken breedte$im = ImageCreate($w, $h); // Creeer het tijdelijke plaatje$wh = ImageColorAllocate($im, 255, 255, 255); // Definitie van kleur wit$bl = ImageColorAllocate($im,   0,   0,   0); // Definitie van kleur zwartImageFill($im, 0, 0, $bl); // Vul het plaatje met zwartImageString($im, $font, 1, 1 , $tekst, $wh); // En zet er witte tekst opHeader("Content-type: image/png");  // Vertel de browser dat er een PNG aankomtImagePng($im); // Stuur de PNG//  Of eventueel om het naar een file te schrijven:////  ImagePng ($im , "pad naar een schrijfbare directory + bestandsnaam");////  Indien het naar een bestand wordt gestuurd, hoef je natuurlijk geen //  header te sturen ;-) ImageDestroy($im); // Maak het geheugen weer vrij return $im;}?>

 

 

Op de pagina waar je de tekst wil omvormen.

Php Code:

<?php require("include.php.inc");?php<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"><html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" /><title>Naamloos document</title></head><body><?php EmailToPic("info@domein.nl"); ?></body></html>

 

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide heren hartelijke dank. Zal zeker van pas komen in de toekomst. Ik heb gebruik gemaakt van "Cooltext".

Regel voor regel in twee keer de tekst omgezet naar GIF.

Cooltext is te vinden via Google. Kost niets.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Beide heren hartelijke dank. Zal zeker van pas komen in de toekomst. Ik heb gebruik gemaakt van "Cooltext".
Regel voor regel in twee keer de tekst omgezet naar GIF.
Cooltext is te vinden via Google. Kost niets.


Akkoord, misschien handig om mooie dingen te maken, maar die moet je telkens handmatig gaan maken.

Met de functie hierboven die je dat op de site zelf.

Het enige wat je moet doen is de functie aanroepen en de tekst invullen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Puch,

 

Ik heb geen wisselende tekst in deze page.

Alleen het emailadres moest worden "beveiligd".

Ook is mijn kennis van PHP niet goed en ik vond

het begin van het scriptje onduidelijk voor me.

Het begon met een "p", alleenstaand. Dat begreep

ik niet en wilde het nog uitvissen.

Maar, ik ben zeker dankbaar voor het meedenken!

Nogmaals dank.

mvg alx

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...