Ga naar inhoud


Interne HD of NAS?


aeng

Aanbevolen berichten

 

Of op usb, maar timeshiften doe ik zelf ook op cf.

 

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Barabas
25MBps moet voldoende zijn door 1 HD opname. Time shiften kon wel eens haperingen gaan opveveren.

Nee hoor, dat doe ik op CF ;-)

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

 

25 Mb/s? Zelfs bij ziggo liggen ze lager... wink

 

 

Origineel bericht van: Barabas
Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Barabas
Het grootste 'probleem' van dit soort low budget netwerk schijven is de schrijf snelheid over het netwerk. Deze is meestal 'krap'.

 

De echte moderne (serieuze) NAS oplossingen bieden vaak hogere netwerk snelheden. De Qnap 439 Pro ii doet ongeveer 85MBps schrijven en 100MBps lezen. Dat is vrijwel de capaciteit van een 1Gb netwerk!!! met dit soort systemen kan je dus met meerdere systemen tegelijkertijd opnamen maken en afspelen zonder hikups te krijgen in je transport.

Je hebt geluk.

Met mijn niet low-budget Synology kom ik niet verder dan 25 MB/Sec schrijven.

 

25MBps moet voldoende zijn door 1 HD opname. Time shiften kon wel eens haperingen gaan opveveren.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Barabas
Origineel bericht van: SnijdeA
Met mijn niet low-budget Synology kom ik niet verder dan 25 MB/Sec schrijven.


25MBps moet voldoende zijn door 1 HD opname. Time shiften kon wel eens haperingen gaan opveveren.

Ik twijfel aan je uitspraak.
Als 25MBps voldoende moet zijn voor 1 HD opname, dan moet je een verbinding hebben van 200 Mbps en dat heeft de DM8000 niet, die gaat maar tot (theoretisch) 100 Mbps.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Is er eigenlijk een methode waarmee je de snelheid van de NAS kan meten?

Kopieer en wat naartoe en meet hoe lang dat duurt.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD opnames lopen zo rond de 5Mbps (megabit per second), dus zo'n 0,5 MB/s (megabyte per second).

 

HD opnames meestal zo rond het dubbele, dus 10 Mbps, en zullen niet gauw boven de 20 Mbps uitkomen.

 

Minstens 4 gelijktijdige HD opnames of streams zijn geen enkel probleem op een standaard 100 Mbps netwerk.

 

Kijk eens in je opname lijst, deel de bestandsgrootte door de speelduur. Bijvoorbeeld een RTL7HD opname van 10:55 is 520384564, dan is de bitrate dus 520384564/(10*60+55) = 794480, in bytes per seconde, oftewel 0,8 MB/s.

Een opname van Veronica HD is 4383141040 bytes en duurt 78:55, dan is de rate 925103 bytes/s, dus 0,9 Mbps of zo ongeveer 9 Mbps.

Van de NL HD zenders kun je er wel tien gelijktijdig over het netwerk streamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat was ook een korrektie op Barabas zijn uitspraak dus.

 

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Catastrofus

25 Mb/s? Zelfs bij ziggo liggen ze lager... wink

Dat stond er niet, er stond 25 MBps.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Nee, dat was ook een korrektie op Barabas zijn uitspraak dus.

Ah.

Zeg, kun je je antwoorden onder de posts zetten ipv er boven ?
Tis maar een verzoekje hoor.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee, ik zet ze altijd er boven. Tsjonge, waar iemand zich al niet druk over kan maken. Blij dat het maar een verzoekje is. :-)

Zelfs Thunderbird geeft mij die mogelijkheid.

 

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Catastrofus
Nee, dat was ook een korrektie op Barabas zijn uitspraak dus.

Ah.

 

Zeg, kun je je antwoorden onder de posts zetten ipv er boven ?

Tis maar een verzoekje hoor.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Catastrofus
Nee, ik zet ze altijd er boven. Tsjonge, waar iemand zich al niet druk over kan maken. Blij dat het maar een verzoekje is. :-)
Zelfs Thunderbird geeft mij die mogelijkheid.

Het leest nogal lastig als de post in je mail komt, vanzelfsprekend kijk je beneden, omdat de rest van de mensen hier het wel zo doet.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: Kijk niet meer naar beneden want het staat gewoon bovenaan.

Maar goed, zo dwalen we weer af naar het gebied dat off-topic heet dus laten we mijn voorkeur van posten voor wat het is en ons richten op waarvoor de TS dit bericht gepost heeft.

 

Origineel bericht van: SnijdeA
Origineel bericht van: Catastrofus
Nee, ik zet ze altijd er boven. Tsjonge, waar iemand zich al niet druk over kan maken. Blij dat het maar een verzoekje is. :-)

Zelfs Thunderbird geeft mij die mogelijkheid.

Het leest nogal lastig als de post in je mail komt, vanzelfsprekend kijk je beneden, omdat de rest van de mensen hier het wel zo doet.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een test van de consumentenbond is de snelheid van de LaCie Network Space 2 2TB 34,4 MB/s.

Weet niet of dat helemaal klopt,maar is dat snel genoeg voor HD materiaal?

 

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ransjooman
Volgens een test van de consumentenbond is de snelheid van de LaCie Network Space 2 2TB 34,4 MB/s.
Weet niet of dat helemaal klopt,maar is dat snel genoeg voor HD materiaal?

Zat.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
SD opnames lopen zo rond de 5Mbps (megabit per second), dus zo'n 0,5 MB/s (megabyte per second).

HD opnames meestal zo rond het dubbele, dus 10 Mbps, en zullen niet gauw boven de 20 Mbps uitkomen.

Minstens 4 gelijktijdige HD opnames of streams zijn geen enkel probleem op een standaard 100 Mbps netwerk.

Kijk eens in je opname lijst, deel de bestandsgrootte door de speelduur. Bijvoorbeeld een RTL7HD opname van 10:55 is 520384564, dan is de bitrate dus 520384564/(10*60+55) = 794480, in bytes per seconde, oftewel 0,8 MB/s.
Een opname van Veronica HD is 4383141040 bytes en duurt 78:55, dan is de rate 925103 bytes/s, dus 0,9 Mbps of zo ongeveer 9 Mbps.
Van de NL HD zenders kun je er wel tien gelijktijdig over het netwerk streamen.


duidelijk uitleg Milo, en het verklaart ook waarom ik nooit problemen ondervind terwijl er toch regelmatig 4 a 5 hd streams worden opgenomen en een zesde bekeken.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...