Ga naar inhoud


Ik moet iedere dag CanalDigitaal her-activeren, enig idee waarom?


Gast Albert...

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw met Vu+duo. Ik had voorheen een echostar 808 met oude groene CanalDigitaal kaart (mediaguard 2) en oude Ci module.

Nu heb ik een Vu+duo. Het werkte het goed met oude groene CD kaart direct in een kaartslot, zonder Ci module. Ik heb nu kaart geruild voor nieuwe oranje Mediaguard 3 kaart om ook HD kanalen te kunnen ontvangen. Dit werkt ook met nieuwe kaart direct in zelfde kaartslot maar het schijnt dat ik moet iedere dag handmatig een her-activatie moet doen (via CD website) omdat het beeld bevriest. Ik heb inmiddels ook een nieuwe Ci module bij CD besteld omdat dat misschien beter werkt?

Nu las ik hier iets over een soft cam. Heb geen idee wat dat is en hoe dat moet, dus alle help is welkom. Ik heb de Vu+duo niet verbonden met internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet zeker geen CAM gebruiken: die geeft alleen maar beperkingen (en kost nog geld ook....).

 

Je kunt "enigma2-plugin-cams-cccam.2.2.1_1.0-r0_mipsel.ipk" ergens downloaden en die installeren. Je hoeft zeer beslist niet dagelijks te (her)activeren: alles loopt met CCCam op rolletjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ongeveer een soortgelijk iets alleen, heractivatie hoeft niet maar ik vermoed dat je de CAM opnieuw moet starten en het zijn alleen de HD kanalen die verdwijnen maar als ik de CAM herstart werkt het weer een aantal uurtjes als ik niet teveel zap.

Dit heb ik helaas alleen met PLI dus ben maar een ander image gaan gebruiken daar heb ik dat probleempje niet.

 

Zo af en toe probeer ik PLI nog wel eens maar het probleem blijft zich hier voor doen en ik ben blijkbaar niet de enigste frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, ik ben geheel nieuw met dit soort type ontvanger met software. Had voordien een gewone ontvangen (echostar)

Ik heb dus ook nog geen idee van Images, ed. Ik neem aan dat dit soort software updates zijn. Ik heb ook nog geen idee hoe ik die moet installeren. Ik heb ook geen internet connectie aan mijn Vu+duo.

 

Ik heb niets geïnstalleerd zo ik heb dus wat er origineel opstaat.

Onder Menu / info / About vind ik:

Blackhole Enigma: 2010-12-21-vuplus_experimantal

Image: Experimental 2010-12-21

 

Ik heb vanmorgen weer een her-activatie gedaan.

Beeld kwam terug na ongeveer half uur, maar geen geluid.

Vu+duo met afstandsbediening uit / aan (dus niet geheel reboot) en toen ook weer geluid.

 

Bedankt alvast voor alle antwoorden en begrip voor mijn geheel niet op de hoogte zijn met deze nieuwe ontvanger en mogelijkheden..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, heb eens blauwe knop ingedrukt. Het staat nu op CAMs installed CCcam_2.1.3

 

Als ik links/rechts click heb ik options;

 

Common Interface

Oscam4163/CCcam213

CCcam_2.1.3

CCcam_2.2.1

CCcam_2.0.10

Mgcamd-1.35a

 

Zal ik daar het veranderen van nu CCcam_2.1.3 naar CCcam_2.2.1 ??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, bedankt voor alle informatie.

 

Ik had nog beeld op 2.1.3 maar heb het nu veranderend in 2.2.1

Kreeg een pop up dat het werd veranderd en het beeld vroor voor even en toen weer terug. Hoop dat het nu goed geactiveerd blijft van CanalDigitaal.

 

Zo niet, moet ik maar proberen contact met CD op te nemen ??

 

Dat is echter niet gemakkelijk. Woon nl niet in Nederland (Malta) en kan dus niet even bellen (0900 nummer) Op emails antwoorden ze soms geheel niet. Toen ik hun vroeg om nieuwe kaart ed (dus geld voor hun) kreeg ik antwoord in paar dagen. Toen ik eens een vraag/klacht had kreeg ik gewoon geen antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zo niet, moet ik maar proberen contact met CD op te nemen ??

 

Gezien je geen CD gecertificeerde ontvanger hebt lijkt me dat vergeefse moeite.

Ik denk dat je hier eerder een passend antwoord krijgt.

 

 

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Malta
Zo niet, moet ik maar proberen contact met CD op te nemen?
En ze dan vertellen dat je een DUO met CCcam gebruikt? Over hun gecertificeerde apparatuur kramen ze al onzin uit, dus wat kan je hier dan verwachten?
En bovendien: aan CD ligt het echt niet hoor. CCcam verzorgt netjes alle updates (en nogmaals: een CAM moet je zeker niet gebruiken, tenzij je jezelf beperkingen op wilt leggen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook via je pc op de site van de aanbieder zelf een smartkaart heractiveren.

Scheelt je een hoop belkosten.

even googelen op Smartkaart canal digitaal heraciveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Alventali,

 

Je hebt waarschijnlijk gelijk betreffende CD.

Wat ik niet begrijp is dat het normaal werkt, dus de ontvanger ed moet okay zijn.

Weet daarom niet waarom het dan opeens stopt, het lijkt dus meer kaart dan ontvanger. Ook de activatie opdates van CD is volgens mij maar eens per maand en niet elke dag zo waarom gaat het elke dag op zwart en werkt het weer na een her-activatie van mij ??

Hoop dat nu met CCcam 2.2.1 het beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

nou, vorige week zijn er werkzaamheden geweest aan de codering van Canal Digitaal. Als je even hier kijkt, dan kun je lezen dat meedere gebruikers ineens hun kaart moesten heractiveren.

 

Mijn eigen kaartje heeft het ook vanaf dag 1 perfect gedaan, en die moest ook ineens een heractivatie. Dat leek in eerste instantie goed te gaan, maar een dag later deed het ding het weer niet.

 

Nogmaals een heractivatie gedaan, en toen speelde het hele zaakje weer.

 

Dus dat jij ineens problemen hebt zou hiermee te maken kunnen hebben.

 

Overigens is dit lang niet bij iedereen het geval geweest, maar velen onder ons moesten een heractivatie (of zelfs meerdere) aanvragen om het weer aan de gang te krijgen.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi RwSat,

 

Ja ik doe de her-activatie via CD website, dat is niet het probleem.

 

Probleem is dat ik nieuwe kaart heb aangevraagd, die een week later heb ontvangen en ook mijn oude kaart stopte met werken.

Ik was echter weg en kon pas 2 weken na ontvangst de nieuwe kaart pas installeren (afgelopen donderdag)

Het werkte niet direct en heb toen geprobeerd een nieuwe kaart activatiete doen maar dat werkte niet, ik denk dat kaart al van CD was geactiveert.

Ik heb toen van CD website een her-activatie gedaan en het toen werkte het.

Sindsdien heb ik nu elke dag een her-activatie moeten doen omdat het beeld opeens bevriest.

 

Nu lees ik ook bericht van Wiz. Misschien was het toeval dat de codering problemen van CD samenvielen met mijn nieuwe kaart in nieuwe ontvanger en was mijn zorgen dat het niet werkte geheel onterecht ??

Hoop zo want ik ben echt wel blij met de Vu+duo.

 

Heb inmiddels een 250 Gb harrdisk geinstalleerd en ben deze week van plan een 2e kabel van Vu+duo naar schotel te trekken en een quad LND te installeren zodat ik met Vu+duo kan opnemen en kijken naar 2 verschillende kanalen en ook nog een extra kabel naar een andere kamer waar ik misschien nog de oude ontvanger wil plaatsen.

 

In ieder geval, bedankt voor iedereen die raad geeft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...