Ga naar inhoud


Ik moet iedere dag CanalDigitaal her-activeren, enig idee waarom?


Gast Albert...

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw met Vu+duo. Ik had voorheen een echostar 808 met oude groene CanalDigitaal kaart (mediaguard 2) en oude Ci module.

Nu heb ik een Vu+duo. Het werkte het goed met oude groene CD kaart direct in een kaartslot, zonder Ci module. Ik heb nu kaart geruild voor nieuwe oranje Mediaguard 3 kaart om ook HD kanalen te kunnen ontvangen. Dit werkt ook met nieuwe kaart direct in zelfde kaartslot maar het schijnt dat ik moet iedere dag handmatig een her-activatie moet doen (via CD website) omdat het beeld bevriest. Ik heb inmiddels ook een nieuwe Ci module bij CD besteld omdat dat misschien beter werkt?

Nu las ik hier iets over een soft cam. Heb geen idee wat dat is en hoe dat moet, dus alle help is welkom. Ik heb de Vu+duo niet verbonden met internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet zeker geen CAM gebruiken: die geeft alleen maar beperkingen (en kost nog geld ook....).

 

Je kunt "enigma2-plugin-cams-cccam.2.2.1_1.0-r0_mipsel.ipk" ergens downloaden en die installeren. Je hoeft zeer beslist niet dagelijks te (her)activeren: alles loopt met CCCam op rolletjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb ongeveer een soortgelijk iets alleen, heractivatie hoeft niet maar ik vermoed dat je de CAM opnieuw moet starten en het zijn alleen de HD kanalen die verdwijnen maar als ik de CAM herstart werkt het weer een aantal uurtjes als ik niet teveel zap.

Dit heb ik helaas alleen met PLI dus ben maar een ander image gaan gebruiken daar heb ik dat probleempje niet.

 

Zo af en toe probeer ik PLI nog wel eens maar het probleem blijft zich hier voor doen en ik ben blijkbaar niet de enigste frown

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al schreef, ik ben geheel nieuw met dit soort type ontvanger met software. Had voordien een gewone ontvangen (echostar)